Este oficial: primul model electric Dacia va fi lansat în perioada 2021-2022 și va fi o mașină de oraș

de Mircea Meşter
Vineri, 14.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a anunțat astăzi planurile de electrificare ale gamei Grupului. Dacia va primi un model 100% electric în 2021-2022, acesta urmând să completeze linia de modele ale mărcii.

Renault a confirmat astăzi oficial, printr-un document care prezintă "harta" viitoarelor lansări comerciale ale Grupului, faptul că primul model 100% care va purta sigla Dacia va fi lansat în perioada 2021-2022. 

Deși nu există informații suplimentare legate de acest model, din documentul "infiltrat" în prezentarea rezultatelor financiare ale Grupului aflăm că acest nou model va fi o mașină cu dimensiuni potrivite zonelor urbane. Numele său nu este cunoscut, "Dacia Urban City car" - prezent pe documentul oficial - fiind mai degrabă o descriere a poziționării mașinii.

Cel mai probabil, modelul Dacia anunțat în document va fi o versiune europeană îmbunătățită a lui Renault K-ZE, model pe care constructorul francez l-a prezentat anul trecut în China. În varianta asiatică, K-ZE oferă o baterie cu capacitate de 26.8 kWh și un motor de doar 44 de cai putere, cifre care-i permit mașinii să atingă o autonomie totală de circa 270 de kilometri (calculată în ciclul NEDC).

Varianta Dacia va primi foarte probabil atât un plus la nivel de putere, cât și o baterie îmbunătățită. Poziționarea de preț a mașinii nu este nici ea cunoscută, modelul Dacia urmând să fie așezat însă în gamă sub actualul Renault Zoe și sub versiunea Renault Twingo electrică, anunțată și ea în documentul Renault cu prezentare oficială în 2020.

Alte noutăți importante ale gamei electrificate Renault anunțate astăzi în premieră absolută includ un prim model electric construit pe noua platformă CMF-EV, dedicată unor mașini electrice diferite de gama "tradițională" Renault, dar și o gamă interesantă de modele hibride și hibride plug-in. 

Comentarii (39)

  • Clique
    Bănuiesc că va fi un Renault K-ZE cu bot de Dacie, poate 10-20 cai în plus, iar prețul în jur de 23.000-24.000 euro, adică un concurent apropiat pentru Vw Up E care începe de la 22.000 .

    Este strict părerea mea și este doar o bănuială.
    16 8
  • someone
    asta e stirea zilei de azi din auto. deci nu hybrid , ci direct electric. pentru economia tarii si pentru gama dacia o asteptam cu nerabdare, pt ca sigur nu va fi o racheta pe roti, ci mai mult un mod de a scadea emisiile pe grup.
    12 7
  • fan skoda
    Da, si cu siguranta va avea materiale low-cost si va fi foarte nefiabila. Va fi un model foarte prost.
    3 56
  • fan skoda
    @Clique

    Pretul nu va fi 23.000-24.000 euro pentru ca acum putin timp Dacia a zis ca Renault K-ZE nu se va vinde cu sigla dacia pentru ca este prea scump. Nu o sa inteleg niciodata alegerea dacia de a fi un brand nefiabil si low-cost. Trebuia sa fie un brand de volum si sa produca masini normale si fiabile. Daca vrei sa fie ieftina masina iei SH si tot ai optiuni mai bune.
    5 42
  • cineva@fan skoda
    Cum le stii tu pe toate, ca un om mare!
    :-)
    27 7
  • Chiar dacă sunt fan Toyota, sunt foarte încântat de această știre.
    Mă aștept să fie un model mai sigur și mai puternic decât K-ZE și sper să aibă mai multe opțiuni de baterie și prețuri sub minimul pieței, care acum e Skoda Citigo din câte știu.
    Și ce e cel mai important, să păstreze calitatea generală a modelelor Dacia. Am avut Dacia, am întreținut Dacia și știu ce înseamnă. E un compromis acceptabil între fiabilitate și costuri și sper să rămână la fel.
    22 7
  • 2021-2022 ? - cam lunga lansare daca o sa dureze 2 ani.
    Sa ne asteptam la 365 x 2 = 730 teasere de la AM.
    11 6
  • fan skoda
    @asm

    Mai sigur, mai puternic ? Dacia produce cele mai nesigure masini cu 3 stele EuroNCAP. Mai puternic ? HAHAHAHAHA ! Ce gluma ! Si calitatea de low-cost sa ramana aceeasi ? HAHAHAHAHA ! M-am uitat pe you tube la un videoclip cu un review cu o dacia duster luat-a de noua si cu 5000 km in bord si deja avea foarte multe defecte severe.
    5 37
  • @fanskoda...bine ca la masinile din grupul vag nu picau turbinele pe capete, distributii sarite de la punct, injectoare stricate dupa 20000 de km... Foarte fiabile skodele aste, anoste si "fiabile"
    20 6
  • fan skoda
    Depinde de intretinere. Eu am o Skoda Octavia 2 cu peste 120.000 km in bord si nu am avut deloc probleme cu ea.
    2 33
  • Urban City Canci
    Va fi un Renault K-ZE când o zbura porcul.
    Voi nu vedeți în poză că Dacia e pusă la pachet cu Twingo?!
    Denumirea „urban city car” însemnă, în traducere, o mașină mititică, cu un motoraș de aspirator și o baterie de camion, care va prinde suta numai dacă o prinde uraganul și o împinge din spate.
    Te vei putea duce cu ea la muncă sau la cumpărături și retur. Mai mult nu va duce.
    6 15
  • fan skoda
    Chiar ai dreptate @Urban City Canci. Si parca vezi ca daca o incarci la maxim cu 4-5 persoane si multe bagaje nu o sa poata sa mearga si o sa se chinuie motorasul.
    3 25
  • Edikkk
    Dacia Sandero
    6 6
  • Masina cu masina,,sa vedem locuri libere in statii,,dar mai ales ,daca Romania va fi capabila sa produca atat curent,an de an,,,si la ce pret!
    8 7
  • @Urban City Canci
    Tu măcar știi dimensiunile modelului K-ZE ?
    K-ZE este de fapt Renault Kwid puțin modificat.
    Dimensiuni :
    lungime 3679 mm, lățime 1579 mm, înălțime 1478 mm

    Per total ți pare că este o mașină mare ?
    Este fix o mașină de oraș

    Încă Audi A2 era puțin mai mare lungime 3826 mm și mai înalt 1553 mm

    Și dacă vrei să știi, Kwid-ul ar fi fost promis pieței din Europa-România ca cea mai ieftină mașină nouă, însă din motive necunoscute ( probabil nu le-ar fi ieșit profitul, nu au mai adus modelul) așa că au așteptat, acum profită de nebunia asta cu poluarea și vor aduce modelul în versiunea electrică ( mai scump)
    14 8
  • fan skoda
    Renault Kwid este o masina low-cost.
    1 22
  • fan skoda
    iar eu un low-prost
    23 4
  • fan skoda
    am uitat sa zic ca si skoda este low costul lui vw dar nu conteaza ca e mai buna decat vw si audi launloc
    8 14
  • inexorabil
    Sindromul Greta face ravagii…Cică ieri nişte oengişti zăpăciţi, nişte puţoi cărora nu le stă gândul la carte, au pus-o de-un protest “împotriva poluării aerului din Bucureşti”. Zise o fetişcană că au murit nu ştiu câte mii de români anul trecut “din cauza poluării cu aer” (păi dacă aşa stau lucrurile, atunci să propunem vidarea planetei). Alta că a eliminat din casa ei tot ce înseamnă plastic (preferând să bea cola şi alte mixuri chimice numai din recipiente de sticlă).

    Au dreptate – gata, ajunge cu terfelirea planetei! De acum încolo, să se producă doar tefelirea (TFL = Tinerii Frumoşi şi Liberi) ei.

    Din păcate, n-am putut să particip şi eu (oricum le-aş fi stricat media de vârstă), dar, acolo unde m-am aflat, m-am solidarizat cu “viitorul României” pe două picioare, ţinând motorul Diesel turat mai multe ore, ca să se convingă lumea din jurul meu că, într-adevăr, avem o problemă cu mediul. Totuşi, n-a scăpat nimeni viu dintre martori, noxele mele venindu-le de hac, dar există şi un câştig şi anume că s-a confirmat îngrijorarea manifestanţilor.
    11 22
  • Edikkk
    Kwid / KZE este destinat pieţelor asiatice, unde mai scunzi, mai săraci, mai slabi maşina este "mare" pentru ei


    În Europa, SUA lucrurile stau cu totul altfel , toate de clasă mică sunt MARI, comparaţi versiunile anterioare şi actuale ale:
    Ford Ka - devenit cu 4 uşi şi imens în comparaţie cu buburuza din trecut
    Nissan Micra
    Mercedes A - mai mare decât Polo !! Mai lung decât Golf?

    Un alt aspect este dispariţia maşinilor în 2 uşi!
    Unde înafara de Fiat 500 şi normal al unor maşini în 2 locuri, nu mai produce nimeni în 2 uşi.

    De aceea electrica va fi o Sandero sau o versiune nouă dar între Zoe şi Sandero.
    8 7
  • Tembelus Rex
    @ inexorabil / Moș inexo vezi de ce nu are ursul coadă? (I-au mancat-o niște piranha) .....afirmi că pe mine nu mă interesează sau că nu-mi iubesc aproapele.... păi tu când o arzi așa în stil rolling coal îți iubești aproapele? Te doare la cosor :) de aproapele ..... să ne fie nouă bine și atât.....îți iei biturbo diesel să faci figurație?.....îți puteai lua oricând 1.4 turbo benzină.....da nu.... noi vrem cuplu, consum mic. (Ești atent da? Nu te-am trimis la electrice....ci la benzină .... lasă motorină pentru agricultură........)
    7 7
  • fan skoda
    @clona mea

    Cand o sa incetezi cu glumele astea ?

    @Tembelus Rex

    Motorina (diesel) nu este pentru agricultura ci este un combustibil foarte bun pentru consum, cuplu si mai sunt niste calitati. Fiecare isi cumpara ce vrea.
    0 25
  • Mercedes A - 4419 mm lungime
    Golf - 4284 mm lungime.
    Singura diferență între ele este fix botul, mai lung la Mercedes, în rest foarte asemănătoare, chiar și la spațiul din portbagaj diferență fix de 10 L

    Nissan Micra versiunea actuală - 3999 mm
    Nissan Micra Versiunea veche - 3715 mm
    Vai ce diferențe...


    Singurele mașini mini, dar ele în realitate sunt măricele chiar și ca spațiu interior sunt Hyundai ix20 și Kia Venga, foarte interesante mașinuțele astea, păcat că nu sunt prea băgate în seamă

    În SUA toate mașinile au fost, sunt și vor fi mai mari ca cele Europene, este ceva normal pentru ei.. Ei vor foarte mult confort, deci mașini mai mari, pe lângă asta, mă scuzi, au și străzi...
    Noi în Europa, avem unele străzi de te gândești când intri în acele zone, cum să faci să ieși teafăr cu mașina, fără să șifonezi alte mașini parcate.

    iar Micra în state nu o să prinzi, poate doar dacă comanzi din Europa, singurele modele "normale" ce se vând în state sunt Versa, Sentra, Altima, Maxima și Leaf, restul doar suv-uri (că deh, așe e la unchiul Sam), pe lângă asta, modelele normale sedan stau destul de prost la fiabilitate, în special la "faimoasele" lor cutii Jatco.

    Dacă o să cumperi un Mercedes fabricat la unchiul sam și unul fabricat în Europa/Germania, o să vezi în timp o diferență, iar diferența aia constă la fiabilitate

    Să-ți zic eu sau ghicești tu care versiune este mai fiabilă ?
    Îți zic eu că versiunea făcută în "fatherland" (Germania)
    3 4
  • fan skoda
    @clona mea

    asta ma intreb si eu...
    11 2
  • Flavius
    "Potrivit Renault, va fi vorba despre un model nou, cu propulsie exclusiv electrică, nu despre electrificarea unui model deja existent în gama constructorului de la Mioveni." Deci varianta Sandero este exclusa.
    8 5
  • In sfarsit isi poate lua si Edick masina electrica. Nu acum...peste vreo 15 ani cand va fi 2100E pe OLX.
    4 6
  • inexorabil
    T-Rex, parcă m-aş fi adresat pereţilor…Am mizat pe maşina curentă fascinat de arhitectură, ca prim criteriu (eliminatoriu). Aş fi vrut 2.0 T benzină, dar n-a fost de depistat pe piaţa internă (mai ales să fie taman Insignia A facelift!), aşa că m-am mulţumit cu “sora” pe motorină. Başca am ales-o pe placul lui…Electrikkk, cel eminamente îndrăgostit de Diesel [aşa cum dragul nostru preşedinte are coşmaruri cu vârfuri de rachete ruseşti care îi intră pe sub pijama, tot aşa eco-militantul nostru de pe AM vede noaptea în vis cum oceanul planetar este motorină pură în care se îneacă neauzit şi neajutorat, în mod repetat – nu piere, dar nici prea bine nu se simte :) ].

    Cât despre…aproapele, nu pot socoti că poartă cineva (oricine) această CALITATE câtă vreme slujeşte în manieră vădită potrivnicului! Eco-panteismul exact aşa se traduce. Acelaşi Dumnezeu Care ne îndeamnă “Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi” (Matei 22:39) ne avertizează totodată: “De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te. Ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit” (Tit 3:10,11). Iată diferenţa fundamentală dintre păcat (a greşi în faţa lui Dumnezeu, de obicei fără intenţie sau fără cunoştinţă de cauză) şi erezie (a împlini direct voinţa vrăjmaşului Său din tenebre…şi o faci conştient, deoarece ţi se atrage atenţia în mod expres, oferindu-ţi-se şi explicaţiile de rigoare, dar tu îţi închizi căile sufletului şi, deci, preferi să rămâi îndărătnic, pe drumul neabătut al pierzaniei…), adică dintre iertare şi…anatemă. Din nefericire, eco-panteiştii nu sunt (încă) anatemizaţi de Biserică, dar ar trebui, fiindcă această “filosofie” (recte cultul totemic al naturii) reprezintă liantul instituţiilor şi persoanelor care vor constitui împărăţia lui Antihrist. Prin urmare, a asculta/preţui/iubi un eretic stârneşte întotdeauna dreapta mânie de Sus, care te vizează…
    5 15
  • Scrooge
    bun ..... decia macar 2025.
    0 8
  • Edikkk
    Da, va fi pe o platformă nouă, pentru că cea actuală are cadrul pentru motor termic, cea viitoare pentru bateriile din podea

    Şi deci nu va fi Sandero.... dar tot un Sandero like va fi.

    Vezi și VW Polo vs VW ID.3

    Electrificarea a adus şi schimbarea de nume.
    3 8
  • laszlo
    Ce se stie de dacia Duster Pick up? Acum un an era in faza de autorizare, dar de atunci nu se stie nmc.
    2 2
  • FROM: romaniiPriceputiLaToate@romania.gov
    TO: all@renault.fr, all@dacia.ro

    Draga Dacia, Draga Renault,

    Prin prezenta va informam ca utilizatorul "fanskoda" de pe automarket.ro a realizat o analiza amanuntita a viitorului model electric Dacia, anuntat saptamana trecuta.
    Concluzia analizei este ca masina va fi una de tot ra#@tul,proasta, de calitate indoielnica cu autonomie de doi bani, vai mama ei, asa ca mai bine ati opri acum dezvoltarea, ca sa nu pierdeti bani.
    Cu placere!
    16 2
  • fan skoda
    @alex

    Multumesc ! Ai drepate ! Iti multumesc ca tu ai inteles ! In sfarsit cineva care a inteles ce am vrut sa spun !
    0 18
  • inexorabil
    @fan, tu chiar crezi ce spune @alex sau, de fapt, îi ripostezi apelând la un sarcasm şi mai acid decât al lui? :)
    3 7
  • Edikkk
    Tesla numai cu model 3 vinde mai mult decât Mercedes, Audi, BMW în SUA

    So shit hit the fan
    2 4
  • Auziți am și eu o întrebare.

    De când a apărut Tesla S toți "occidentalii" țării o țin cu electricele în sus, electricile în jos, însă câți vă permiteți o mașină electrică fără să apelați la credite ?
    Așa de curiozitate..

    Mai știu niște #rezist tot genul ăsta, doar că din alt domeniu.
    Mulți da-ți din gură dar voi nu vă permiteți un Up E amărât, nu vă înțeleg idolatrizarea asta oarbă.

    Dacă o să se electrifice piața auto credeți că vor scade prețurile la mașini, sau la alte lucruri ?
    Nu se va schimba nimic, tot așa va fi, posibil mai rău.
    Fiindcă la electrice pot să fure de să te îndoaie la prețuri.

    În țară aici câte persoane fizice și-au cumpărat electrice și câte firme au cumpărat ?

    Vă zic eu că mai multe firme au cumpărat electrice.

    Acum să curgă cu hate din partea ecologiștilor ce trăiesc în mirajul ăsta creat de Musk și guverne că salvează planeta.

    Credeți că pe Musk îl interesează pe dânsul ecologia, pe dânsul ca pe orice CEO îl interesează să facă bani și profit.
    Că stați liniștiți, că dacă aș avea banii lui și eu m-aș pretinde ECO.

    Că e cea mai valoroasă companie, așa și ? N-au mai fost companii valoroase ? Și ? Nu au decăzut sau cum?

    Eu zic să-i ridicați și statuii sau biserici Sf.Musk.

    In loc ca mulți să se gândească, în special românii, bă cum să fac să urc o normă de poluare amărâtă, de la E4 la E5 măcar și tot așa. mulți visați cai verzi pe pereți.

    Aveți multe oferte am observat de Tesla la second în țară, unele gata înmatriculate, de ce nu vă băgați ? Ah... că nu costă până în 9000-10.000 euro...

    Mulți sunt îndatorați la stat pe viață pentru un amărât de apartament și voi visați ca românii să cumpere electrice 31k în sus
    9 7
  • Altă comparație la fel de relevantă ca a ta Edikkk.
    Vânzări 2019 SUA:
    Toyota Camry - 336.978, Honda Accord - 267.567, Nissan Altima - 209.183.
    Fiecare mai mult decât toate teslele vândute în 2019 în state.

    Go wash up.
    5 5
  • Bai cati clarvazatori pe aici. Unii deja stiu autonomie, cum o sa fie, cum o sa se conduca, dimensiuni la exactitate, stiu tot inaintea alora de la Renault cred. Bai incercati sa bagati si la loto, poate va iese.
    6 6
  • Kap, cred ca se referea omu' la modelele Tesla vs acele marci enumerate din aceeasi clasa, nu la general.
    Sunt membru activ AM de ani si stiu ca de multi ani ii majrotiatea luau la misto Tesla si productia si ca sunt foarte mici. Dar uite, ei tot aici sunt, si mai puternici ca niciodata. Mai vorbim totusi in 5-10 ani :).
    7 3
  • Va fi un compliance-car cu rolul de a scadea emisiile medii ale flotei la 90g/km. Vor vinde fix cat e nevoie ca sa intruneasca cerinta de emisii medii. E o masura din acelasi set cu impingerea GPL-ului in fata si descurajarea vbanzarilor de masini pe benzina.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru