ESP-ul, dotare obligatorie pe toate modelele europene?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uniunea Europeana va face un pas important in domeniul sigurantei auto saptamana viitoare, cand va da publicitatii noile reglementari impuse constructorilor de automobile. Din primele informatii vehiculate in presa, se pare ca producatorii europeni vor fi nevoiti sa ofere in echiparea standard pneuri cu zgomot redus la rulare, sistem electronic de control al stabilitatii si de masurare a presiunii din cauciucuri.
Cea mai mare dificultate pe care o vor intampina constructorii europeni va fi de departe echiparea vehiculelor noi cu pneuri capabile sa indeplineasca normele de rulare cu zgomot redus. Pe langa acest criteriu deosebit de important, pneurile vor fi nevoite sa respecte cerintele privind aderenta in conditii umede si rezistenta la rulare, trasatura menita sa reduca consumul si emisiile de gaze.
Comisia Europeana va impune reguli stricte si pentru constructorii de masini de mare tonaj, acestia fiind nevoiti sa isi echipeze modelele cu sisteme de franare avansate si avertizare pentru depasirea liniei de separare a benzilor.
Propunerea mai are insa mult timp pana va putea fi implementata, ea urmand sa fie supusa votului Parlamentului European.Noile reguli vor simplifica legislatia privind siguranta modelelor produse in Europa, inlocuind 50 de directive si 100 de amendamente. Asociataia Producatorilor Europeni de Automobile a declarat ca, desi majoritatea constructorilor au dezvoltat aceste sisteme de siguranta, vor implementa solutiile mai greu in interiorul propriei game din cauza eforturilor depuse deja pentru indeplinirea normelor CO2.
via | Reuters
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
@x: Da, golan cu ESP, oricum eu am dat ~600E pt esp si tpm pe alt tip de masina si raman la ideea ca pentru noi cei "linistiti" e o masura buna. Se poate instala si buton de dezactivare pt cei cu sange fierbinte ;)
ESP e bun la o masina medie in sus, la toate e un pic overkill.
Chestia cu cauciucuri mai silentioase ar fi f bine daca s-ar implementa cat mai repede.
ESP - sistem de stabilitate al masini, la fel ca si ABS'ul se observa cel mai bine in lunile de iarna. Asigura stabilitatea masinii la manevre necontrolate. (Aviz celor care se cred prudenti!) Vitezomanii ar trebuii sa il aiba in vedere, orice depasire din scurt poate duce la derapaj necontrolat fara ESP.
Aceste sistem sunt valabile pentru orice timp de vehicol cu 3-4 roti si motor, chiar daca unii sustin ca in oras nu e cazul, dar o franare pe carosbil umend in oras te fereste de o combinatie cu cel din fata.
Iar cei care spun ca ESP-ul nu foloseste (chiar si la masini mici) habar nu au ce e aia soferie si cu ce se mananca. ESP-ul este util pe absolut orice masina, indiferent daca este ploaie, uscat, gheatza, nisip etc. dar asta o stiu soferii nu ageamiii. Este adevarat ca e palcut pt unii sa aiba buton de decuplare, optiune pe care nu e oferita pe toate masinile dotate cu ESP.