Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, tunerul de casă al Grupului Daimler a decis să ofere o interpretare îndrăzneață a actualului Smart Fortwo, în ambele variante de caroserie: coupe și cabrio.
Micul Smart a fost botezat Brabus Ultimate 125. Numele său vine de la ceea ce se ascunde sub capotă. Este vorba despre același motor de proveniență Renault, cu o capacitate de 0.9 litri, modificat pentru a livra 125 de cai și un cuplu motor de 200 Nm. Resurse generoase, care ajută mașina să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 9.2 secunde și să atingă o viteză maximă de 175 de km/h.
Pe lângă noutățile de sub capotă, Brabus a introdus și un kit de caroserie, cu aripi ceva mai pronunțate și o evacuare cu trei terminații, după modelul celei întâlnite pe Ferrari 458 Italia. Setul de jante de 18 inch este unul dintre cele mai ușoare din lume. Roțile față cântăresc 6.7 kilograme și vin cu anvelope 205/35 R18, iar cele din spate au o masă de 7.1 kilograme și vin cu anvelope 235/30 R18.
Aspectul exterior este desăvârșit de o culoare de caroserie denumită Blu Glauco. Ea continuă și la interior, unde tapițeria din piele combină albastrul cu negru. Nu lipsesc pragurile iluminate în roșu cu logo-ul Brabus, inserțiile din aluminiu la nivelul pedalelor și covorașele personalizate.Brabus a anunțat că va produce doar 125 de astfel de exemplare, ceea ce justifică oarecum prețul exorbitant: 50.000 de euro pentru coupe și aproape 53.000 de euro pentru cabrio.
Ce nu inteleg, e cum la 125 CP, o masina asa usoara (plus ca viteza maxima fiind relativ mica, isi permit sa faca o cutie de viteze etajata mai scurt) sa aiba acceleratia de DOAR 9,2 secunde, cand alte masini mai grele si cu aceeasi cai au acelasi timp de acceleratie?
Un Suzuki Swift cu motor aspirat de 136 CP, e mai rapid.