Prima Maşină ar fi trebuit să fie un program care să stimuleze tinerii să cumpere maşini noi prin credite mai avantajoase decât cele obişnuite, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand.
Totuşi, dobânzile foarte apropiate de cele ale unor credite obişnuite de nevoi personale nu i-au convins pe tineri să apeleze la acest program, care în cele din urmă s-a dovedit a fi un eşec: doar 187 de români au accesat anul trecut credite prin Prima Maşină, deşi Ministerul Finanţelor avea un plafon de 350 de milioane de lei, suficient pentru minim 14.000 de credite.
Cu toate acestea, programul va continua şi în 2016 într-o formulă uşor îmbunătăţită, în speranţa că schimbările vor atrage mai mulţi clienţi. Astfel, Ministerul Finanţelor propune impunerea unei dobânzi maxime formată din dobânda ROBOR la 6 luni plus o majoră de cel mult 3% pe an, iar avansul de 5% poate fi achitat inclusiv prin vouchere Rabla.
În rest, condiţiile programului rămân practic neschimbate: preţul maşinii trebuie să fie de cel mult 50.000 de lei, cumpărătorul este obligat să încheie şi o poliţă de asigurare de tip CASCO, iar statul român va continua să garanteze cel mult 50% din valoarea creditului.Pentru anul 2016, Ministerul Finanţelor propune alocarea unui plafon de 100 de milioane de lei, care ajunge pentru cel puţin 4.000 de credite.
Anul trecut, valoarea totală a garanţiilor acordate a fost de 3.125 milioane de lei.Via Agerpres
O familie cu cel putin un copil are nevoie de ceva mai mare, de exemplu un break din clasa Compacta (Opel Astra Break). Nu am nimic impotriva Daciei, chiar imi plac masinile, sunt perfecte pentru ce au fost gandite, dar in Romania nu sunt asa populare in randul tinerilor. Prin urmare 50.000 Lei sunt prea putini pentru o masina noua pentru tineri.
Pentru Romania 50.000 de lei e o suma corecta, mai ales ca dpdv al intereselor, guvernul si statul roman au clar in minte cresterea vanzarilor Dacia, ceea ce nu e un lucru rau tinand cont la contributia companiei si a partenerilor de pe orizontala in economia romaneasca.