Programul Prima Maşină a fost lansat de autorităţi în 2015 cu scopul de a impulsiona achiziţionarea maşinilor noi prin credite bancare, însă dobânzile asemănătoare cu cele ale creditelor de nevoi personale au făcut că doar 139 de români să acceseze împrumuturi pe parcursul anului trecut.
Pentru 2016, programul a fost continuat într-o formă îmbunătăţită, cu dobânzi de 4-6%, comparativ cu dobânzile de 8-10% pentru creditele de nevoi personale.
Cu toate acestea, programul este practic unul "mort", în condiţiile în care în primele 5 luni ale anului un singur roman a contractat credit prin Prima Maşină. Dealerii susţin că diferenţele infime dintre dobânzile la creditele garantate prin Prima Maşină şi cele de la creditele de consum sunt principalul obstacol în calea succesului.
Autorităţile au sesizat indiferenta cumpărătorilor cu privire la acest program, astfel că în luna martie au decis ca voucherele obţinute în cadrul programului Rabla 2016 să poată fi utilizate pe post de avans în cadrul programului Prima Maşină. Totuşi, programul Rabla 2016 va începe cel mai devreme în 6 iunie, cu aproape 3 luni întârziere faţă de termenul iniţial.Prin programul Prima Maşină, statul garantează împrumuturile realizate pentru achiziţionarea unei maşini noi cu un preţ de cel mult 50.000 de lei.
Via Economica
Comentarii (5)