Esential
5 | secunde este timpul de care are nevoie prototipul ERA pentru a ajunge la 100 km/h. |
300 | de kilometri este autonomia de functionare a bateriei ERA. |
5 | secunde este timpul de care are nevoie prototipul ERA pentru a ajunge la 100 km/h. |
300 | de kilometri este autonomia de functionare a bateriei ERA. |
Finlandezii ies in evidenta in lumea auto mai ales in ceea ce priveste comportamentul lor in motorsport si in special in probele de raliu si in Formula 1, unde ultimii ani au avut in prim-plan piloti din statul nordic. Si totusi, Finlanda poate mai mult.
O demonstreaza conceptul pe care il vedeti in imaginile alaturate. Denumit oficial ERA (Electric Raceabout), prototipul gandit de studentii a doua institutii universitare cu state vechi in Finlanda - Helsinki Polytechnic Stadia si Lahti Polytechnic Institute of Design - are rolul de a iesi in evidenta in ceea ce priveste solutiile de motorizare si in legatura cu emisiile si consumul.
Vorbim, evident, de un model full-electric propulsat de o baterie litiu-ion care are o autonomie de 300 de kilometri - o valoare excelenta pentru un astfel de model - si care atinge prima suta de kilometri pe ora in 5 secunde. Viteza maxima a modelului cu masa proprie de 1250 de kilograme este de 200 km/h.
Deocamdata, scopul declarat al proiectantilor conceptului ERA este de a reusi sa il produca pe acesta intr-o mini-serie limitata.
via | Worldcarfans
Comentarii (5)