Esential
3.000 | de unităţi Toyota afectate de recall nu au prezentat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie în momentul în care au ajuns în service-ul autorizat Toyota. |
3.000 | de unităţi Toyota afectate de recall nu au prezentat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie în momentul în care au ajuns în service-ul autorizat Toyota. |
Potrivit americanilor de la Wall Street Journal, reprezentanţii Departamentului Transporturilor din Statele Unite ale Americii au verificat deja peste 3.000 de plângeri legate de blocarea pedalei de acceleraţie la automobile Toyota şi au descoperit că toate acestea erau legate de greşeli ale şoferilor, nu de blocarea efectivă a pedalei de acceleraţie. Anchetatorii sunt de părere că şoferii care s-au plâns de această problemă au intrat în panică în momentele premergătoare accidentului şi au apăsat acceleraţia în loc de frână, cauzând accidentele respective în urma cărora au dat vina pe pedala de acceleraţie blocată. Doar un exemplar dintre cele 3.000 testate avea acceleraţia blocată la momentul accidentului, dar blocajul era cauzat de preş, nu de o problemă electronică.
Singurul incident fatal legat de blocarea pedalei de acceleraţie a fost cel care a dus la moartea a patru persoane în luna august a anului trecut. Este vorba de incidentul în urmă căruia un poliţist american a murit alături de trei membri ai familiei sale la bordul unui Lexus ES350.
Celelalte 74 de incidente fatale în urma cărora au fost învinovăţite pedalele de acceleraţie ale modelelor Toyota nu au avut drept cauza această problemă. Singurul defect dovedit al acestui modele era întoarcerea îngreunată la relanti a unora dintre modelele testate – lucru pentru care cei de la Toyota au făcut deja recall şi preşurile necorespunzătoare – elemente care au fost şi ele înlocuite gratuit de cei de la Toyota.Achetatorii nu au descoperit încă nicio problemă de natură electronică sau mecanică ce ar fi putut duce la cauzarea acestor incidente. Cu toate acestea, imaginea constructorului nipon de automobile a fost lezată grav în ultima perioadă, chiar dacă nu a avut probleme propriuzise cu pedala de acceleraţie sau cu mecanismul acesteia.
Via | WallStreetJournal
Prea erau cusute cu ata alba multe scenarii, plus sa mai punem la socoteala ca o parte foarte insemnata din soferii americani sunt niste idioti.
In cursul anchetei, candva dupa a 2-a tura de recall-uri pe acelasi subiect, oficialii Toyota nu au afirmat cu convingere ca electronica nu e de vina.
Iar niste baieti care se plictiseau tare, au facut un experiment prin care se simula arderea unei sigurante/scurt circuit/modul electronic disfunctional iar rezultatul a fost accelerarea la blana + erori 0 la verificarea ulterioara cu testerul...
:)
Am spus-o deja de `jde ori pana acum. Ei au ascuns problema asta vreo 2 ani CU COMPLICITATEA NHTSA care este o institutie americana.
Armasarul care a crescut din tantarul asta se datoreaza in foarte mare masura imenselor greseli facute de conducerea Toyota in primul rand si, in al doilea rand, faptului ca isi facuse pana atunci o campanie publicitara destul de aroganta in care ideea de baza era ca Toyota nu se strica/te tine pana mori (chiar daca nu mori tanar)/e cea mai fiabila/bla bla...
Acum intelegi?