Epopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilor

de Tiberiu Safta
Marti, 05.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Milioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte.

Scandalul airbagurilor Takata continuă și astăzi. În urmă cu puțin timp, autoritatea de transport din Germania, KBA, a inițiat o nouă campanie de rechemare pentru mașinile dotate cu airbagurile producătorului japonez. De această dată, Opel este marca vizată. Conform noii campanii de rechemare, 7 modele Opel produse între 2003 și 2018 ar putea avea airbaguri defecte.

Cele 7 modele afectate sunt: Astra, Cascada, Meriva, Mokka, Signum, Vectra și Zafira. Aproape 6 milioane de exemplare produse în intervalul menționat sunt vizate de noua campanie. KBA îi îndeamnă pe proprietarii mașinilor afectate să se adreseze la service-urile autorizate. În principiu, toate exemplarele afectate vor putea fi reparate gratuit.

Noua campanie de rechemare inițiată de KBA a fost inițiată la câteva luni după ce Stellantis, care deține Opel, a anunțat că doar aproximativ 30.000 de mașini ar putea avea airbaguri Takata defecte. Opel a fost proprietatea americanilor de la General Motors până în 2017.

În acel an, marca germană a fost vândută către Grupul PSA, care a devenit ulterior Stellantis în 2021.

Scandalul airbagurilor Takata a început relativ discret în 2013, atunci când mai mulți producători au inițiat campanii de rechemare pentru airbaguri defecte. Acest scandal a luat amploare în 2017, atunci când compania japoneză a intrat în faliment și a fost desființată un an mai târziu. Activele companiei au fost de atunci preluate de compania americană Key Safety Systems.

Până la începutul lui 2024, peste 100 milioane de sisteme de umflare a airbagurilor Takata au fost înlocuite de peste 20 de producători de automobile.

via Profit

Comentarii (4)

  • Parte buna din masinile afectate sunt deja dezafectate. Sunt oale si ulcele. La propriu.
    1 0
  • needle
    Cei de la TAKATA au facut vreun airbag ok???
    3 0
  • Cătălin
    Fuseseră vândute 6 mil bucăți, pe străzi câte? Câte mai au RAR-ul făcut? 'proprietarii" își vor frecă mâinile acum că vor avea airbaguri nou-noutze? Plăcuțe de frână, discuri când au înlocuit ultima oară?
    1 2
  • Stiti cum e si cu rechemarile astea: te duci pentru airbag si pleci cu discuri, placute, lichid de parbriz, bielete, amortizoare. Takata din ce sa mai plateasca daca nu mai exista? Ceea ce pare o cheltuiala pentru un producator auto, cu un marketing buna in service se poate transforma in profita, mai ales ca masini nu se mai vand. Hai sa mai facem un leu, facem o rechemare.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru