Epopeea Saab continuă: BMW dă în judecată suedezii pentru a-şi recupera o datorie din 2011

de Sebastian Toma
Joi, 23.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW Group a acţionat în judecată furnizorul oficial de piese de Saab pentru o datorie de 2.6 milioane de euro înregistrată de constructorul de automobile care purta acelaşi nume.

BMW şi Saab semnau un parteneriat în octombrie 2010 pentru furnizarea de motoare 1.6 turbo pentru viitorul 9-3. Cum Saab 9-3 n-a mai primit o nouă generaţie, iar marca suedeză are probleme serioase, nemţii susţin că au livrat un stoc de motoare şi piese de schimb pentru acestea, care nu au fost încă achitate. Cei de la BMW Group s-au trezit cu un gol de 2.6 milioane de euro, aşa că au fost nevoiţi să-i acţioneze pe suedezi în judecată, după ce au făcut mai multe solicitări în acest sens, dar constructorul suedez nu a putut să le achite datoria. Odată cu intrarea în insolvenţă a mărcii suedeze, cei de la BMW au acţionat în judecată Saab Automobile Parts AB, fiind hotărâţi că furnizorul de piese pentru modelele mărcii din Trollhattan este responsabil pentru îndatoririle financiare ale mărcii suedeze.

Parteneriatul dintre Saab şi BMW viza furnizarea de motoare 1.6 turbo alimentate cu benzină, care urmau să fie modificate conform specificaţiilor Saab. La momentul în care cei doi parteneri au anunţat noul lor contract, nu au fost specificate detalii privind valoarea contractului şi aşteptările de producţie.

Cei de la BMW nu au dezvăluit încă numărul de propulsoare livrate suedezilor. Între timp, cei de la Saab Automobile Parts AB susţin că nu le datorează nimic nemţilor, că nu au comandat nicio piesă şi că nu au primit nicio componentă de la BMW Group.

Esential 2.6 milioane de euro vor să recupereze nemţii de la BMW pentru motoarele furnizate celor de la Saab.
"De ce am comanda repere de schimb pentru un model care nu a fost introdus încă în producţie, în postura unei companii care vinde doar piese de schimb?", se întreabă Lennard Stahl, CEO al Saab Automobile Parts AB. "Nu vom primi bani, este evident acest lucru, suntem ultimii în lanţ. Vorbim însă cu reprezentanţii guvernului pentru a analiza soluţiile", a declarat Frederik Sidahl unul dintre oficialii FKG,unul dintre cei mai importanţi furnizori ai mărcii scandinave. Curtea judecătorească a districtului Vanersborg a anunţat oficial marţi, 20 decembrie 2011, că cererea de intrare în insolvenţă formulată de Saab Automobile, Saab Automobile Powertrain şi Saab Automobile Tools a fost acceptată.

Via Leftlane

Comentarii (5)

  • AndreiRN
    Deci SAAB ia tras si pe astia in piept?
    Cum adica sa nu ai documentatie de livrare a motoare in valoare de 2.6 milioane?
    6 3
  • Astia de la Saab sunt niște rasuri.
    Cum Frate sa comenzi ceva si sa nu platesti ?????
    Aveam puțin mai buna părere despre Saab dar acum chiar ii cred o marca de rahat , de ce sau apucat in nici un domeniu nu au avut succes .
    Cu avioanele au dat-o in bara ca embraier Lea luat fața cu masinele au dat faliment , dapoi cu așa politica de banditi sa furati si sa nu plătiți era si normal sa nu ajungeti departe.
    Unde sunt vlajganii de lau si cuantic sa mă contrazica rapid cu mercedesul lor Saab regele falimentului si al ipocritilor.
    4 11
  • Nici Bmw nu-si onoreaza contractele

    http://www.marketwatch.com/story/gm-liquidator-sues-bmw-2010-01-31?reflink=MW_news_stmp
    4 0
  • Giga Motors
    Saab a disparut deoarece nu putea pacali lumea la infinit cu masinile alea inghesuite inauntru si cu borduri facute fara gust , pe langa faptul ca au folosit mereu motoarele altora dar si pe dinafara erau niste ciudatenii......S-a remarcat prin niste inovatii istorice? Pai daca nu te pricepi la motoare vrei sa "compensezi" in ochii lumii cu chitibusarii de tipul contact intre scaune , black panel , filtru de polen , direct ignition etc . Or fi bune si astea dar tot nu acopera faptul ca esti un ageamiu tehnic si plagiator de motoare......Mai mare rusinea !! Si la alte capitole s-au crezut tari cum ar fi turbo si mersul pe doua roti dar tot altii au fost deschizatori de drumuri . Deci bye bye saab (cu s mic) . Vad ca s-a evaporat si Cuantic care s-a muncit degeaba sa prezinte mediocritatea drept stralucire . Le-o avea cu filosofia sau religia dar cu auto......doar amatorism. GM chiar a vrut sa propulseze sus compania asta,ba i-a dat si libertate si fonduri , dar in zadar......si era greu de crezut sa nu se sature odata de lipsa de idei si de lenea subsidiarei suedeze . De aia a incercat sa pluseze cu 9-2X , 9-4X si 9-7X , in speranta ca poate-poate va vinde si saab la un nivel decent . Dar nici cu aceste rebadging-uri americanii n-au reusit sa impiedice drama lui saab deoarece piata n-a acceptat sa fie amagita cu falsa calitate!Cat despre renumita lor siguranta, a fost mai degraba un mit . Saab-urile se indoiau serios la testele Euroncap . Nici vorba de un complot GM impotriva saab , cum fabula Cuantic. OK, suedezii au aratat ceva exclusivism , dar n-a fost un criteriu suficient pt. a se impune pe o piata tot mai dura.....Oricum dupa parerea mea, in Romania ,Cadillac ofera o imagine mai exclusivista decat saab si performante superioare . NEPERFORMANTA este numele care defineste cauza principala a colapsului lui saab. Imi pare rau pt. Cuantic , dar intr-o economie exigenta tot ce se cladeste pe neseriozitate manageriala, surogat valoric si risipa inutila de investitii este sortit pieirii pana la urma !!! Iar pasionatii de saab care se aduna in cluburi vor intelege si ei la un moment dat ca s-au lasat antrenati de o idee frumoasa dar din pacate numai pe hartie.........poate ar fi deja cazul sa se orienteze spre marci solide chiar daca sunt comune si nu raritati dar asa vor putea sa se bucure toata viata de noi aparitii pe piata.
    0 4
  • @BMW ia zi-ne cu ce le-a luat fata Embraer (asa se scrie corect) celor de la Saab? Saab face avioane de lupta foarte performante si ieftin de intretinut de zeci de ani, pe cand Embraer are un singur avion de lupta utilizat doar de doua state. Embraer se axeaza pe avioane civile sau platforme militare bazate pe cele civile. Iar Saab inafara de avioane mai produce si multe alte lucruri, fiind pana la urma o companie de armament.

    Pastreaza-ti parerile neavizate pentru tine ca s-ar putea chiar sa te creada cineva.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru