BMW şi Saab semnau un parteneriat în octombrie 2010 pentru furnizarea de motoare 1.6 turbo pentru viitorul 9-3. Cum Saab 9-3 n-a mai primit o nouă generaţie, iar marca suedeză are probleme serioase, nemţii susţin că au livrat un stoc de motoare şi piese de schimb pentru acestea, care nu au fost încă achitate. Cei de la BMW Group s-au trezit cu un gol de 2.6 milioane de euro, aşa că au fost nevoiţi să-i acţioneze pe suedezi în judecată, după ce au făcut mai multe solicitări în acest sens, dar constructorul suedez nu a putut să le achite datoria. Odată cu intrarea în insolvenţă a mărcii suedeze, cei de la BMW au acţionat în judecată Saab Automobile Parts AB, fiind hotărâţi că furnizorul de piese pentru modelele mărcii din Trollhattan este responsabil pentru îndatoririle financiare ale mărcii suedeze.
Parteneriatul dintre Saab şi BMW viza furnizarea de motoare 1.6 turbo alimentate cu benzină, care urmau să fie modificate conform specificaţiilor Saab. La momentul în care cei doi parteneri au anunţat noul lor contract, nu au fost specificate detalii privind valoarea contractului şi aşteptările de producţie.
Cei de la BMW nu au dezvăluit încă numărul de propulsoare livrate suedezilor. Între timp, cei de la Saab Automobile Parts AB susţin că nu le datorează nimic nemţilor, că nu au comandat nicio piesă şi că nu au primit nicio componentă de la BMW Group. "De ce am comanda repere de schimb pentru un model care nu a fost introdus încă în producţie, în postura unei companii care vinde doar piese de schimb?", se întreabă Lennard Stahl, CEO al Saab Automobile Parts AB. "Nu vom primi bani, este evident acest lucru, suntem ultimii în lanţ. Vorbim însă cu reprezentanţii guvernului pentru a analiza soluţiile", a declarat Frederik Sidahl unul dintre oficialii FKG,unul dintre cei mai importanţi furnizori ai mărcii scandinave. Curtea judecătorească a districtului Vanersborg a anunţat oficial marţi, 20 decembrie 2011, că cererea de intrare în insolvenţă formulată de Saab Automobile, Saab Automobile Powertrain şi Saab Automobile Tools a fost acceptată.Via Leftlane
Cum adica sa nu ai documentatie de livrare a motoare in valoare de 2.6 milioane?
Cum Frate sa comenzi ceva si sa nu platesti ?????
Aveam puțin mai buna părere despre Saab dar acum chiar ii cred o marca de rahat , de ce sau apucat in nici un domeniu nu au avut succes .
Cu avioanele au dat-o in bara ca embraier Lea luat fața cu masinele au dat faliment , dapoi cu așa politica de banditi sa furati si sa nu plătiți era si normal sa nu ajungeti departe.
Unde sunt vlajganii de lau si cuantic sa mă contrazica rapid cu mercedesul lor Saab regele falimentului si al ipocritilor.
http://www.marketwatch.com/story/gm-liquidator-sues-bmw-2010-01-31?reflink=MW_news_stmp
Pastreaza-ti parerile neavizate pentru tine ca s-ar putea chiar sa te creada cineva.