Scandalul Dieselgate era aproape de final, dar informațiile apărute în presa germană anunță un nou potop în curtea Grupului Volkswagen. La începutul săptămânii trecute v-am anunțat că autoritățile germane susțin că modelele Audi A7 și A8 echipate cu motoare Euro 5 emit de două ori mai mult oxid de azot decât limitele legale.
La scurt timp, Audi a intervenit și a anunțat un recall pentru 24.000 de exemplare A7 și A8. Acum ne mutăm în Stuttgart, în curtea Porsche. Conform publicației Der Spiegel, SUV-ul Cayenne echipat cu motorizarea V6 TDI are emisii mai mari decât normele legale.
Raportul spune că SUV-ul avea două moduri de rulare, iar unul dintre acestea era gândit pentru testele de emsii. În acel mod, totul era optimizat pentru un consum redus de carburant și emisii mici. Totuși, în 99% dintre cazuri, modelul german rula cu programul "mai murdar". În acest mod, Porsche Cayenne emitea cu 68% mai mult NOx decât limitele legale.În urma acestor informații, Ministerul Transporturilor a cerut Autorității Federale din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) să verifice emsiile lui Cayenne V6 TDI. În același timp, Porsche susține că nu înțelege rezultatele testului și adaugă faptul că nivelul emisiilor depinde de mai multe condiții (sarcina motorului, viteză, temperatură).
Sa se dea o lege pe plan mondial ca din Ianuarie 2018 nimeni nu mai are voie sa vanda un diesel decat daca masina e destinata transportului de marfa s atat.....
Sunt destule motorizari pe benzina de diferite capacitat cilindrice, la diferite puteri......pt. fiecare buzunar.....nush de ce nu se mizeaza pe treaba asta.....
Dar avand in vedere ca aceste decizii sunt luate de politicieni, inventeaza o istorie, cum este si exmplul Dieselgate, pentru a da timp celor multi sa se obisnuiasca cu ideia