Unul dintre principalele avantaje ale maşinilor electrice pentru şoferi este legat de eliminarea costurilor cu carburantul tradiţional, întrucât încărcarea maşinilor la priză este oferită în mod gratuit de diverse companii.
Există însă numeroase controverse cu privire la modul în care va fi plătit curentul electric în momentul în care numărul maşinilor electrice va atinge o masă critică, iar Anglia ne oferă acum un bun exemplu în acest sens.
Ecotricity, compania care deţine cea mai vastă reţea de încărcare pentru maşini electrice în Anglia, a anunţat în această săptămână că încărcarea va costa 6 lire sterline pentru 30 de minute. Potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al companiei, o maşină electrică se încarca până la un nivel de circa 50% în 20 minute, iar o încărcare completă durează aproximativ o oră.
Practic, o încărcare completă costă circa 12 lire sterline, echivalentul a aproximativ 60 de lei, pentru o autonomie care în cele mai multe cazuri este de circa 200 de kilometri.Ecotricity deţine în prezent 296 de staţii de încărcare, iar 99% dintre acestea sunt amplasate pe autostrăzi. Compania afirmă că a fost nevoită să perceapă bani pentru energia electrică cu scopul de a avea fonduri pentru întreţinerea şi extinderea reţelei.
"Este necesar să începem să taxăm serviciul pentru a menţine şi creşte reţeaua", este explicaţia furnizată într-un comunicat de presă.Ecotricity nu este prima reţea de staţii din Anglia care percepe bani pentru energia electrică, însă este cea mai extinsă. Rivalii de la Chargemaster solicită o taxă lunară de aproape 8 lire sterline şi, în cazul utilizării unei staţii cu încărcare rapidă, încă 0.09 lire sterline pe kWh, echivalentul a circa 2 lire sterline pentru o încărcare de 30 de minute.
Via Autocar
DOMNILOR, S-A REDENUMIT AUTOMARKET IN CAN-CAN-AUTO.RO ?
Încărcarea BMW i3 la priză rapidă de 50 kW are loc într-o oră. Adică plătești 12 lire.
Cu BMW i3 mergi real 200 de kilometri (în versiunea 2016 a mașinii, până acum erai cam la 130-150 de km), iar asta înseamnă că pentru 1000 de kilometri plătești minim 12 lire x 5, adică 60 de lire.
60 de lire înseamnă la fel sau mai mult decât alimentarea unei mașini diesel care are o autonomie la fel de mare.
Deci nu e nicio exagerare. Absolut niciuna. Și da, e vorba de stații rapide.
Sa dea banu` ! Si-o incarca acasa , aia e ... dar la priza din cartier va costa cu siguranta bani - cine si-a inchipuit altceva viseaza cai verzi !
Btw - AM - in ultima perioada numai titluri d-astea de senzational aveti ! Efectiv incep sa va vizitez mai rar , ca imi aduceti aminte de mizeriile si mediocritatea de pe la noi . Numai de bine .
2)pe planeta inca mare parte din curent vinde din arsul de carbuni sau in legatura cu industria petrolifera
3) cand toti vom avea masini electrice CERINTA de energie electrica pe piata v-a creste exponential deci automat si pretul curentului deci ajungem in acelasi loc la capitolul cheltuieli.
tzeapa
Așa că doar perspectiva eco va conta (daca nu cumva producerea de energie electrică e mai poluanta decât utilizarea mașinilor cu motor termic) în rest nu va exista niciun avantaj financiar pentru utilizator.