Englezii cu maşini electrice se simt trădaţi: încărcarea electrică la priza costa cât alimentarea cu motorină

de Daniel Popescu
Marti, 12.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Încărcarea electrică la priza va costa în Anglia 6 lire sterline pentru 30 de minute, astfel că alimentarea unei maşini electrice va deveni aproximativ la fel de scumpă ca un plin cu motorină.

Unul dintre principalele avantaje ale maşinilor electrice pentru şoferi este legat de eliminarea costurilor cu carburantul tradiţional, întrucât încărcarea maşinilor la priză este oferită în mod gratuit de diverse companii.

Există însă numeroase controverse cu privire la modul în care va fi plătit curentul electric în momentul în care numărul maşinilor electrice va atinge o masă critică, iar Anglia ne oferă acum un bun exemplu în acest sens.

Ecotricity, compania care deţine cea mai vastă reţea de încărcare pentru maşini electrice în Anglia, a anunţat în această săptămână că încărcarea va costa 6 lire sterline pentru 30 de minute. Potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al companiei, o maşină electrică se încarca până la un nivel de circa 50% în 20 minute, iar o încărcare completă durează aproximativ o oră.

Urmareste Automarket
Practic, o încărcare completă costă circa 12 lire sterline, echivalentul a aproximativ 60 de lei, pentru o autonomie care în cele mai multe cazuri este de circa 200 de kilometri.

Ecotricity deţine în prezent 296 de staţii de încărcare, iar 99% dintre acestea sunt amplasate pe autostrăzi. Compania afirmă că a fost nevoită să perceapă bani pentru energia electrică cu scopul de a avea fonduri pentru întreţinerea şi extinderea reţelei.

"Este necesar să începem să taxăm serviciul pentru a menţine şi creşte reţeaua", este explicaţia furnizată într-un comunicat de presă.

Ecotricity nu este prima reţea de staţii din Anglia care percepe bani pentru energia electrică, însă este cea mai extinsă. Rivalii de la Chargemaster solicită o taxă lunară de aproape 8 lire sterline şi, în cazul utilizării unei staţii cu încărcare rapidă, încă 0.09 lire sterline pe kWh, echivalentul a circa 2 lire sterline pentru o încărcare de 30 de minute.

Via Autocar

Comentarii (11)

  • titlu belicos care nu ia in considerare ca Ecotricity vinde timp de incarcare de la statiile sale de incarcare rapida .... nu zice nimic de incarcare de la priza COMUNA DIN GARAJUL OMULUI ...

    DOMNILOR, S-A REDENUMIT AUTOMARKET IN CAN-CAN-AUTO.RO ?
    23 12
  • mircea
    @unckle
    Încărcarea BMW i3 la priză rapidă de 50 kW are loc într-o oră. Adică plătești 12 lire.

    Cu BMW i3 mergi real 200 de kilometri (în versiunea 2016 a mașinii, până acum erai cam la 130-150 de km), iar asta înseamnă că pentru 1000 de kilometri plătești minim 12 lire x 5, adică 60 de lire.

    60 de lire înseamnă la fel sau mai mult decât alimentarea unei mașini diesel care are o autonomie la fel de mare.

    Deci nu e nicio exagerare. Absolut niciuna. Și da, e vorba de stații rapide.
    26 3
  • Pai stai ma @mircea ... ca are dreptate omul . Fiind incarcare "la privat" poate sa puna cat vrea el pretul , chiar cat ai pune motorina / benzina de banii aia (e un biznis) . Pana la urma ce mie-mi da Petrom benzina gratis doar ca trec pe la ei ?
    Sa dea banu` ! Si-o incarca acasa , aia e ... dar la priza din cartier va costa cu siguranta bani - cine si-a inchipuit altceva viseaza cai verzi !

    Btw - AM - in ultima perioada numai titluri d-astea de senzational aveti ! Efectiv incep sa va vizitez mai rar , ca imi aduceti aminte de mizeriile si mediocritatea de pe la noi . Numai de bine .
    7 6
  • O masina electrica in ziua de azi inseamna autonomie destul de mica,daca ajungem sa incarcam la o pompa autonomia pentru 100km sa zicem ,care ar fi egala cu alimentarea pentru 100km a unui diesel,este scump.La asta se refera articolul,(daca ai avea acasa o priza cu motorina:)) bineinteles ca ai avea un cost mai mic).
    6 2
  • stati sa dispara alternativa benzinei si a motorinei, sa ne prinda bine de oo si abia atunci sa vezi preturi si impozite :)
    7 0
  • Pai n-ar fi mai simplu sa vedem cat costa kW la "pompa" si cat costa kW la priza de acasa? Nu de alta, dar sa vedem daca ne-am luat teapa "electrica".
    8 1
  • hazard
    Sa zicem ca alimentarea cu motorina dureaza cam 5 minute. Iti ajunge sa zicem pentru 700km. Incarcarea bateriilor pentru o autonomie de cam 300-350 km sa zicem ca ia cam 30-60 minute. Banii ii faci dar timpul cheltuit nu il mai castigi vreodata...
    8 0
  • tzeapa
    1) dar voi la ce naiba va asteptati? aceeasi bani de detin industria petrolifera detin si industria ''energetica''/curent - e logic ca doar se muta profitul dintr-o parte in alta.
    2)pe planeta inca mare parte din curent vinde din arsul de carbuni sau in legatura cu industria petrolifera
    3) cand toti vom avea masini electrice CERINTA de energie electrica pe piata v-a creste exponential deci automat si pretul curentului deci ajungem in acelasi loc la capitolul cheltuieli.

    tzeapa
    8 1
  • tzeapa
    corectare -- aceeasi OAMENI*
    0 1
  • Ha ha si o sa ajungeti tot la vb mea...cine s-a nascut sclav,tot sclav o sa moara,indiferent ca va conduce o electrica sau un diesel....pt astia inflacarati, credeti ca daca miine (sa presupunem prin absurd) vom avea toti electrice o sa va bata ciolos sau ponta crestineste pe cap si o sa va spuna "bravo!!!!!".....nu taticilor,se vor aseza repede pe coate sa nascoceasca alte impozite,a nu,aceleasi impozite dar cu alte denumiri...ca nu sint acum ,da,de acord masinile electrice in romania sint o aparitie exotica in peisaj ,la fel ca a unui elefant pe bulevard...de aia nu au impozite...inca..pai daca ne invatam fara impozite ,va dati seama ca asra ar reprezenta sfirsitul acelei clase sociale ,care traieste pe spinarea sclavilor,adica statul.(trebuie sa recunosc ca acest concept ,stat-lege,e cea mai mare inventie dupa roata,foc si cifra 0..)hi hi hi asta nu se va intimpla in viata asta fratilor...cred ca si in viata de apoi se vor gasi citiva sa te calareasca pentru eternitate sau ce o mai ramas din ea....
    5 2
  • Florin
    După ce vor începe să domine pe piața "electricele" vor găsi guvernantii taxe, accize si alte impozite pe care sa le adauge costului energiei electrice, costul final de utilizare va fi cel putin la fel de scump ca cel al mașinilor clasice cu combustibil. Si în prezent costul la pompa e influentat cel mai mult de taxe si accize.
    Așa că doar perspectiva eco va conta (daca nu cumva producerea de energie electrică e mai poluanta decât utilizarea mașinilor cu motor termic) în rest nu va exista niciun avantaj financiar pentru utilizator.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru