Rețeaua locală Enel X se extinde cu ajutorul unuia dintre cei mai importanți investitori imobiliari din țară.
Printr-o colaborare cu NEPI Rockcastle, Enel X instalează stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice în mall-urile pe care dezvoltatorul le deține în 12 orașe, respectiv București, Sibiu, Deva, Râmnicu Vâlcea, Târgu-Mureș, Drobeta-Turnu Severin, Timișoara, Buzău, Galați, Brăila, Târgu-Jiu și Satu Mare.
“Suntem deja prezenți de la est la vest și ne-am propus să conectăm și partea nordică a țării de cea sudică. Acum, prin rețeaua creată de Enel X în România , orice șofer poate traversa țara de la Timișoara la Constanța la volanul unui vehicul electric, fără emoții,” a declarat Mihai Mardale, Head of e-Mobility, Enel X România.
Fiecare dintre cele 25 de stații de încărcare Enel X va permite încărcarea simultană a două vehicule electrice, având o priză de 50 kW DC, respectiv una de 22 kW AC.
Via Enel X
Legea pietei functioneaza, si asa cum au aparut statiile de benzina pe mai toate drumurile, mai usor de atat or sa apara si punctele de incarcare, daca va exista cererea. Sa nu uitam ca este mai usor de instalat o statie din asta decat de construit o benzinarie, si mult mai profitabila de avut.
Pai fara emotii era si inainte, mergi cu 70 la ora sa dureze mai mult si apoi stai cu orele la incarcat. E cel mult plictiseala.
Nu cred ca poate fi mai profitabila o parcare decat o benzinarie care mai nou e un minirestaurant si minimarket care mai vinde si carburanti printre altele.
Eu ma refer la benzinariile mici uitate de lume care trebuie sa se sustina prin vanzarea combustibilului. Acolo investitia initiala este mai mare (rezervoare, pompe cladire/container plus avize si autorizatii) si cel putin 1-2 angajati.
La o statie de incarcare vorbim de niste cabluri de conectare la reteaua de medie tensiune ceva avize (dar mai putine decat la benzinarie) si statia in sine. Nici macar platforma betonata nu trebuie facuta, pentru ca statia se poate plasa in parcari deja existente (vezi mall-uri sau supermarket-uri).