Cel mai mare plan public de infrastructură de mobilitate electrică din România, anunțat de Enel X, presupune instalarea în următorii ani a circa 2.500 de puncte de încărcare în toate regiunile țării, în urma unor investiții de până la 20 de milioane de euro.
Compania transmite acum că a instalat primele stații de încărcare în Constanța, în parteneriat cu primăria orașului.
Patru stații JuicePole (2 x 22 kW AC) se află pe străzile Unirii și Fulgerului-Dezrobirii, la Spitalul Militar și în parcarea etajată a Spitalului Județean Constanța. Alte două stații de tipul JuicePump sunt amplasate pe strada Pandurului - Șoseaua Mangaliei și în parcarea Portului Tomis. Fiecare stație de încărcare permite reîncărcarea a două vehicule electrice în același timp cu o putere de 50 kW DC respectiv 22 kW AC.
Compania aplică un model tarifar conform căruia șoferii își pot încărca vehiculele electrice începând cu 1,29 lei/ unitate de încărcare (o unitate de încărcare = 1 kWh).
Via Enel X
Prețul de 1,29lei îl găsesc foarte mare.
Ce nu înțeleg eu: de ce nu fac mult mai multe stații de încărcare la supermarketuri
Scuze
Nu sunt fan electrice, dar m-am obișnuit cu gândul ca voi fi obligat sa cumpăr cel puțin una.
Daca Dacia Spring va costa 9000€ (cu bonusul) cred ca nevasta-mea o va folosii (eu stand la casa in jud Ilfov) . Momentan chinuie un Duster 4x4 diesel pt câțiva km pe zi
Totuşi încarci mereu acasă şi doar la drumuri lungi la aceste staţii.
Dar chiar dacă încarci mereu la ele şi nu poţi încarca acasă, tot este un preţ foarte bun.
Până la urmă nu din diferenţa de curent - benzină faci diferenţa de preţ între maşina electrică - termică, sau în foarte mulţi ani.
Ceea ce contează viteza de încărcare, ceea ce pare bună.
Bravo Enel X
In cazul meu folosirea unei electrice sa zicem Dacia Spring pentru soția mea cu încărcare la 380V acasa la mine mi-ar aduce o economie de 1500€/an. Nu este mult, dar nici puțin! Ne-am făcut un calcul daca ar folosi Uber, Bolt, Clever, ajungem pe la 2100€/an. Ajung in zona: Nu este puțin, dar nici mult!
Sincer îmi este greu sa aleg!
Dusterul meu a făcut 7 ani o medie de 20 000Km, de 2 ani nu depășește 5000km, acum nu îmi mai este util.
15 kWh x 1,79 lei înseamnă cam 27 de lei pentru 100 km și e deja peste cei 20 - 25 de lei pe care îi cheltui dacă alimentezi cu GPL pentru a parcurge aceeași distanță.
Eu n-aș da pe Spring pentru navetă nici măcar cei 9.000 cât se bănuiește fi de completat după primirea pomenii de la stat. Puțin peste 11 mii de euro este Loganul cu GPL din uzină, o alegere perfectă pentru navetă și care poate fi folosită și-n alte scopuri, nu ca o electrică dependentă de priza lângă care să adormi.