Enel X România, divizia de servicii a producătorului și furnizorului italian de energie electrică Enel, a anunțat cel mai mare plan de dezvoltare pentru infrastructura pentru mașini electrice în România.
Compania își propune să dezvolte în România o rețea de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice. Proiectul se va derula în perioada 2019-2023, iar primele 300 de puncte de încărcare vor fi instalate pe parcursul anului viitor.
Pentru moment, oficialii Enel România au menționat că punctele de încărcare vor fi instalate în toate regiunile țării, iar primele orașe sunt București, Timișoara și Constanța.
Stațiile de încărcare din cadrul acestui proiect vor avea puteri de 22 kW, 50 kW și 150 kW, astfel că un model electric precum Audi e-tron va avea bateria încărcată la 80% în numai 30 de minute, în cazul utilizării stației de 150 kW.
De asemenea, Enel va furniza infrastructura de încărcare inclusiv pentru centre comerciale, hoteluri sau hypermarket-uri fără costuri de instalare sau întreținere, cu condiția punerii la dispoziție a locurilor de parcare necesare încărcării.
Stațiile dedicate orașelor se numesc JuicePole și vor fi utilizate împreună cu aplicația mobila Enel X Recharge App, care va permite identificarea rapidă pe hartă a stațiilor din apropiere, rezervarea unui punct de încărcare și monitorizarea gradului de încărcare.
În plus, Enel va oferi o stație de tip wall-box numită JuiceBox pentru clienți individuali care doresc propria stație de încărcare acasă, în timp ce stațiile JuiceLamp sunt dedicate autorităților locale și se integrează cu infrastructura de iluminat public.
Pentru moment, oficialii Enel nu au făcut nicio mențiune cu privire la prețul pe care îl vor solicita pentru încărcarea mașinilor electice prin intermediul stațiilor din noua rețea națională.
Via Enel
Sanatatea nu are pret, asta e de retinut. Vedeti ce nenorocire e pe strazi acum, ca nu se mai poate respira - toti merg pe diesel pentru ca e mai ieftin. Si nu masini noi, ci toate vechiturile.
Inca ne gandim la buzunar si sanatatea e pe loc secund - asta nu e bine. Repararea sanatatii pierdute costa infinit mai mult, asta daca se mai poate repara.
Asta nu înseamnă totuși că-s anti e-mobilitate - mai ales în orașe -, fiindcă prețurile BEV-urilor vor scădea cu siguranță.
Dar, făcînd o extrapolare logică a prețurilor din Vest (v. rețeaua de încărcare Telekom.de), prețul per kWh va fi triplu comparativ cu tarifele casnice. Care evident vor crește și ele-n următorii ani, în spiritul nivelării prețurilor în UE.
...Aham, întrebați pe cînd și nivelarea salariilor?! - Într-un viitor luminos (sau #viitor_luminos, ca să fiu trendy :-)).
Apropos de costuri de incarcare la satiile electrice:
In alte parti - Europa de Vest - stire din 27.09.2018:
IONITY a finalizat primele 10 stații ultra-rapide de 350 kW. Costul incarcarii - 8 EURO sesiunea
https://insideevs.com/ionity-first-10-ultra-fast-charging-stations/
Ontopic: Enel, ca și Telekom etc., vînd nu doar *un serviciu* pe lîngă curent (asta fac și la noi acasă), ci mai ales... TIMP. Fiindcă nimeni n-are stație de 150 kW în garaj.
Oricum, cifra de 2.500 stații instalate în 4 ani la noi îmi pare ultra-optimistă. Măcar să fie 1.000...