Protejarea mediului înconjurător pare să fie un obiectiv important în agenda fiecărei țări europene. Franța, spre exemplu, intenționează să interzică motoarele cu combustie internă până în 2040.
Ca decizie de moment, guvernul francez a ales să introducă reguli mai stricte și taxe mai mari pentru mașinile poluante. Acestea ar urma să intre în vigoare de anul viitor.
Unul dintre modelele noi care ar avea de suferit de pe urma acestor taxe ar fi Volkswagen Tiguan R. Potrivit fișei cu specificații tehnice, SUV-ul german are un motor de 2.0 litri care dezvoltă 320 de cai putere. În dreptul emisiilor de CO2 este trecută valoarea de 225 de grame la fiecare kilometru parcurs.
PERFORMANȚĂ CONTRACOST
Dacă în prezent noul Tiguan R pornește de la 54.900 de euro în Franța, din 2022 prețul ar urma să crească la 85.000 de euro, potrivit unui grafic publicat de revista L'Argus. Asta înseamnă că taxele vor reprezenta mai bine de jumătate din prețul de achiziție.
Același grafic arată că prețul actualului Golf R va crește cu 4.818 euro, chiar dacă modelul compact are același motor de 2.0 litri.
Ce-i drept, în cazul său unitatea dezvoltă 310 CP, iar emisiile de CO2 sunt de 177 g/km.BONUSURI MAI MICI PENTRU MAȘINI ELECTRICE
Deși vrea să încurajeze achizionarea de mașini mai puțin poluante, guvernul de la Paris a scăzut valoarea bonusurilor cu 1000 de euro pentru 2021.
Asta înseamnă că dacă francezii optează pentru o mașină cu zero emisii care costă mai puțin de 45.000 de euro, primesc un ajutor de la stat de 6.000 de euro. Dacă prețul mașinii este cuprins între 45.000 și 60.000 de euro, valoarea ajutorului scade la numai 2.000 de euro.
via L'Argus
Un citat celebru zicea " Minte sanatoasa in corp sanatos"
Cand pute,trebuie taxat pe masura.
Acelasi masuri se aplica cu succes in tarile care au redus drastic poluarea.
Acum sa mai zica cineva ca masinile electrice sunt scumpe cand un rahat de Tiguan din asta ajunge la 85000€.
De banii astia iei super masina! Plug-in hybrid, spatioasa si super sigura.
Păi tocmai eco-pretenţiile voastre invariabil aberante lovesc şi chiar doboară o industrie emblematică, împiedicată în mod atroce să devină…seculară. Până la urmă, e-fanatismul reliefează gândirea artificială (care nu poate fi nicicum justificată) axată pe “schimbare cu orice preţ” (sau “schimbare de dragul schimbării”).
Magnum argumentum (adică imbatabil!) : de-a lungul istoriei, cât au putut polua natura…vulcanii este literalmente inefabil! Plus că au murit din cauza lor, evident, o grămadă de oameni şi, totuşi, iată-ne aici, la cota miliarde de suflete respirând bine mersi. Iar acei pământeni au pierit prin…voia Domnului (ale Cărui judecăţi nu le pot pătrunde şi desluşi ditamai teologii şi nici chiar sfinţii, darămite un biet…mafiot germanofob).
Aşadar, poluarea de origine umană (s-o numim inconştientă, nu voluntară) reprezintă un pistol cu apă (noxele auto având, oricum, un impact nesemnificativ). Dar despre flatulenţa bovină ştiţi ce susţin chiar oamenii de ştiinţă? Dacă am forţa invocarea efectului de seră, apoi şi metanul (emis, deci, în mod natural) trebuie luat în considerare (laolaltă cu toate capetele furajate din lume – păi de! ne-am intensificat apetitul pentru carne, odată cu “evoluţia” societăţii moderne). Dar cine să înţeleagă în substanţă? e-zombii???
Repet ce-am tot precizat în trecut: lor le-au fost răpite irisurile, în mod ireversibil, de aceea să nu se lase nimeni (cu mintea întreagă) cuprins de nebunia pură de a-şi închipui că ei ar fi recuperabili cumva, cândva…
PS. Nu, coane, îmi iau “hybrid” şi atât (nu că n-aş avea deja unul în familie…mai precis, RAV4). Apropo, nu erai, bre, fanul (şi nu de oricare, ci înfocat) Toyotei (implicit, al lui Lexus), cu care ne-ai împuiat capul atâta amar de ani?! QED: nu erai!!! Shame on you! – ar conchide românii noştri neaoşi.
PS. AUTOMARKET: INTREBARE DIRECTA, la care mi-ar placea si un raspuns direct si clar: nu se poate face nimic cu sistemul de votare? Problema nu e sistemul in sine (un comentator/comentariu trebuie sa fie apreciat sau nu) dar in ultima vreme observ aparitia ca prin minune a valorilor pozitive/negative in dreptul unora dintre comentatori. Nu vreau sa bat campii, stiu ca exista posibilitatea de a vota multiplu, dar sunt comentarii absolut de prost gust care primesc (instant) in jur de 6-10 voturi pozitive in contraparte cu inrosirea altora (poate ca si acelea la fel de idioate). Chestiunea nu e de numar/culoare, chestiunea e ca anumite comentarii prin "promovarea" acestora lasa impresia unui curent de opinie general valabil, lucru care mi se pare cel putin ciudat.
Multumesc si, cu tot respectul, va rog lasati macar un semn ca ati citit aceasta interventie.
dar sunt unii care dau reset la ruter, schimbă IP din VPN fac să voteze multiplu, lucru foarte greu sau imposibil de combătut
AM face multe lucruri bune, părerea mea, dar cine şi cum şi cât votează, nu poate controla.
Nu te supăra pe voturi, iar apoi în inima ta ştii exact câte voturi sunt reale şi câte contează pentru tine, şi asta este cel mai important lucru.
Ăsta e nivelul lor, atâta îi duce pe ei capul.
Iar cei de la AM nu reacționează decât dacă ei sunt ținta ironiilor din comentarii.
Am văzut comentarii decente șterse numai pentru că exprimau o opinie diferită de a celor de la AM, dar am văzut și comentarii scabroase și injurii fățișe care zac și acum nederanjate la rubrica de comentarii.
e trist, maşinile dinozaur :
- uzate moral de noi,
- şi care folosesc "dinosaur juice"
- şi care SH peste 8-10 ani nu o să ai cui să le vinzi!
se chinuie să fie vândute, şi cel mai mult mă miră cât de ...... fun poţi să fii să cumperi aşa ceva!!?!? :)))
Oricum BRAVO Franţa !
Nu, coane, nu se votează “la foc automat” pro-termice, ci ar fi recomandabil să iei în calcul faptul foarte PROBABIL că unii apreciază nişte puncte de vedere, în egală măsură în care le “sancţionează” pe cele pe care dânşii nu le admit…Mie, de pildă, câte MII de comentarii mi-au fost “purpurate” ? Aşa, şi? M-am descurajat cumva?? Sau le-am “poruncit” inamicilor să aplice tactica opusă??? Dimpotrivă, am mizat pe libertate absolută a opiniilor/atitudinilor. Şi nu mă voi dezminţi niciodată!
Eventual, aceeaşi persoană poate vota de pe mai multe surse (locale) şi în acelaşi sens…Dar ţi-ai permite s-o acuzi?? “Trebuie” să-i placă numai ceea ce sugeraţi voi?! Şi s-o crezi tu că mai multe voturi pozitive presupune neapărat crearea unui impresii generalizate de adevăr/realitate. Aaa, ia stai: nu sunteţi voi, măi, aceia cu democraţia în gură zi de zi şi ceas de ceas? Păi, în acest caz, acceptaţi şi respectaţi principiul majorităţii, fără să crâcniţi! Traducere directă a viziunii voastre: “Promovăm şi iubim democraţia, dar numai dacă aceasta se pretează preferinţelor noastre şi, la urma urmei, samavolniciilor noastre”. Degetul…
PS. De fapt, voi simţiţi că vă fuge pământul de sub picioare…SE TREZEŞTE LUMEA, dragule, de aceea ea reacţionează (printre alte consecinţe) şi în modul care vi se pare vouă indigest…
Mai am obiceiul sa intru pe siteul Adevarul, citesc comentariile dar cele de tipul "rusii buni ca e nationalisti si crestini" si derapajele 'plandemie, guverne din umbra, etc" (asa cum vedem si pe aici) sunt destul de "moderate".
Nu zic, sunt bune si astfel de opinii, fac bine la trafic, dar (din nou) s-a ajuns ca unii sa sara gardul.
Edikk stie cum e cu ip-ul si votul multiplu si sute de nick-uri.
Fara suparare @ fanel, dar nu este prima oara, curios ca si Edikk face aceleasi greseli, deci nu " v-a taia " si va taia. Stii, unii primesc voturi negative din oficiu, pentru ca 99% dintre comentarii sunt pe langa subiect, sau abereaza, nu este un sistem perfect.
sa zicem ca ne stim de multa vreme, am avut multe fight-uri directe. Au fost si vor mai fi. Dar iti zic numai tie (sic!) nu sunt edikk (sau alticineva), nu comentez multiplu si am un singur cont. Daca se poate accepta e excelent, daca nu, nu e problema mea. Nu caut greselile de scriere ale celorlalti si coincidenta nu dovedeste (in mod absolut) ca un utilizator scrie sub nume diferite. Ne mai uitam si la modul, tipul si stilul de exprimare.
o zi buna
exact! e una dintre metode. Cam ca la tigari. Ca nefumator, totusi, nu stiu ce influenta a avut cresterea de pret la "cuie". N-am auzit fumator inrait sa se fi speriat de pozele alea de pe pachet. Tot ca la termice (polueaza) asocierea cu o multitudine de consecinte negative in urma consumului nu am auzit pe unul sa spuna: "ba, nu vreau sa fac cancer de plaman, deci, ma las!"
@dan_grc
ok :)
@ edikk: atunci cand mobilitatea va fi exclusiv electrica, masinile cu motoare termice vor fi muuult mai scumpe decat sant acum: uitat-te pe net si vezi care e pretul azi al unui dinozaur gen E30 M3, delta integrale, 5 Turbo GT, nsx, 34 GTR, si inca muuulte altele care merg pe "dinosaur juice". cu primul comment sant de acord cu tine, dar la al 2-lea te contrazice piata si preturile de vanzare. nu doar ca nu vei avea cui sa le vinzi, le vei vinde cu mult peste pretul de achizitie de nou.
ai dat exemple de masini devenite legenda. Nu tot ce "poarta" 200CP, si peste, va deveni o rara avis. Unele se vor vinde la suprapret altele (cele mai multe) vor merge la casat.
Nici mie nu mi-ar mirosi (urat) o Integrale. I-as face garajului un perete de sticla doar sa o admir in fiecare dimineata la cafea.
Vad ca daca il luam mai tare si il trimitem la psihiatrie ne stergeti comentariile!!
Toate discutiile degenereaza datorita problemelor psihice ale acestui individ.
Este suficient ca un psihiatru sa-i citeasca comentariile ca sa-i puna diagnistic si sa-i dea tratament.
Este angajat automarket?
Despre subiectul actual. Cei care dau astfel de decizii au masini de serviciu de care voi nici nu stiti ca exista, au salarii pe care voi nici nu vi le puteti imagina. Ei vor putea sa-si cumpere si isi cumpara ce masini vor mai ales astea pe care vi le interzic voua. Dovada de maxima prostie e sa mai si aplauzi o masura din asta. E ca si cum iti trage unul un bici pe spate si tu juisezi de placere gandindu-te ca nu se mai topesc ghetarii sau ursul polar e mai fericit. Acum 500 de ani unii vindeau indulgente, acum sistemul e mult mai perfidy insa se bazeaza pe aceiasi tehnica. Inocularea fricii.
Si la motoarele termice in Europa sunt masini complicate pentru a scadea cu 5-10% emisiile. In alte parti nu aveam asa ceva, sunt motoare simple si durabile.
Dar prin fiabilitate scazuta, scaderea "lifetime" la 5 ani realizam ca pe termen lung ajungem tot acolo sau poate si mai rau. Producerea unei masini nu polueaza?
Consumerism si iar consumerism!
Legat de electrice, sunt sceptic. Eu inca nu vad un viitor acolo, dar acolo e o alta discutie.
Se mai întoarce roata istoriei, e-gagiilor. Când eu eram ţinut sistematic la poartă (anul trecut), voi benchetuiaţi aici în voie. Jucau şoarecii pe masă! Părea că acest site devenise feuda voastră exclusivă, ceea ce vi se părea perfect just! Acum însă, când se pune din nou accentul pe FIREASCA interferenţă a ideilor (contrare prin definiţie), vă pică greu la stomacul orgoliului. Pricepeţi odată că nu doar vouă vi se cuvine un loc sub soare…
In 10-15 ani...cred ca o termica de 200CP din anii 70 va ramane mai valoroasa decat o termica de 200CP din 2010. Prima clar de pus "in rama" cea de-a 2 a si de utilizat. Si asta nu datorita varstei.
Libertatea de opinie însemnă ceva, agresiunea verbală e altceva. Mai ai puțin și ieși la pensie, dar nu ai reușit să înțelegi diferența dintre ele.
...Sau faci intenționat pe nebunul poate te scot ăștia anticipat, pe caz de boală?
Acum ceva timp am ramas consternat sa ma vad amenintat de acest psihopat "ca imi pune el pielea in bat" cum le-a pus-o si altora in timpul comunismului...
Bai tataie, daca ne punem mintea cu tine, diseara apari pe prime time news!
O maşină termică DE COLECŢIE va costa mai mult în timp
Da, când moare pictorul, brusc tablourile valorează mai mult, pentru că devin serie limitată (sic)
Dar Mercedes GLA este una de serie mare (conform economiei pre globalizare) sau oricum medie, dar în nici un caz de serie mică sau serie limitată.
Apoi mai este un aspect, peste 200-300 de ani, nu o să mai fie colecţionari.... de lucruri fizice !!!
Fiecare are colecţii de poze sau media, şi colecţionarii generaţiilor noi sunt interesaţi de cu totul alte lucruri şi mult redus de ce avem noi azi.
Zeci, mii de colecţii de azi (cu excepţia artă) nu vor valora absolut nimic în 200-300 de ani şi vor fi luate poate doar de muzee şi atât.
Lumea nu se adapta în totalitate chipului vostru eminamente demonic, staţi voi calmi! Cert este că prinţului teluric şi slugilor lui fidelisime li se va lua stăpânirea (tocmai când li se va părea mai discreţionară, mai autoritară şi mai savuroasă) şi apoi se vor prăbuşi neputincioşi în tartarul cel veşnic…
PS. O, ba da, şi peste sute de ani (dacă, între timp, nu va interveni…Judecata) cluburile de pasionaţi M.A.I. vor sfida…vremurile, autorităţile, vicisitudinile. Fiindcă (nici nu te gândeşti la această posibilitate!) “veteranii” le vor lăsa urmaşilor, cu limbă de moarte, perpetuarea Tradiţiei, iar posteritatea va reproduce motoarele, şasiurile, caroseriile, piesele şi accesoriile originale în ateliere clandestine (nu m-ar mira să fie subterane…) şi cu eforturi supraomeneşti, titanice (tocmai din cauza condiţiilor generale extrem de ostile), dar nu se va da neam bătută! Nici măcar în privinţa producerii carburanţilor/lichidelor/unsorilor de ocazie! Şi chiar dacă n-ar putea să piloteze creaţiile finale decât tot pe sub pământ (satisfacţia reclamă însă alte unităţi de măsură decât cele convenţionale). Cineva, “acolo” Sus, o va iubi, într-adevăr…
poate visezi iar ca te plimbi cu A8-ul si o sa te simti mai bine la trezire!!
stiam doar ca termicele euro-6 nu mai emit practic noxe.
si ca niste co2 e savurat de plante care produc oxigen bun si pentru neuronu lu Ediqqq.
marxism cap-coada
Mafănikkk nici măcar la înălţimea şiretului lui Netam nu se ridică d.p.d.v. intelectual, iar ironiile lui ieftine ca Sporting de Braga nu vor ridiculiza în veci…Adevărul.
Apropo, regret faptul că dl. Netam nu participă mai activ la luptă (care, totodată, pare şi circ, dar n-ai cum să excluzi “avariile colaterale”). Fiindcă nu este nevoie doar de creştino-apologetică, ci şi de…automobilo-apologetică! Motivul? S-au stârnit stihiile întunericului împotriva tuturor acelor modī pensandi/operandi/vivendi care reliefează prezenţa, îndrumarea (din postura de…Unic Inventator) şi binecuvântarea Creatorului! Opoziţia însă va fi pe măsură…Mai ales că nu vom duce niciodată lipsă de energie (chiar dacă anumite vicisitudini cotidiene tind s-o diminueze, dar tot Mickey Duţă se află la originea acestui sabotaj, care a scufundat lumea în crunta şi incurabila abulie…). De fapt, a subliniat odată scriitorul Sven Hassel (şi i-am dat dreptate în timp) care este cea mai puternică sursă de energie a omului.
Multumim voua si VAG, BMW, Mercedes pentru locul ocupat.
(asa mi-a suflat sa scriu vecinul meu dl Kirotractor, mai cult la cap ca mine dar care nu mai are nicio chemare sa predice in pustiu pe AM si doar cind se inerveaza ma mai pune sa bășcălizez una-alta.)
p.s..ca sa il linistesc si pe dl inexorabil, dl K il va contacta cind o putea.
ca sa n-o mai lungesc, nimeni nici macar hexagonalii milionari degenerati nu MAI cumpara masini de 40 mii cu 30 mii adaos de-a-n pixu macronez.
a, Ferrari-Bentley da ca nu se simte. daca vreti bag si statistici.
e in actiune demonocratia interzicerilor prin amenzi, deci jaf si spalare pe creierasi asidua.
”pentru binele nostru”... ca sa ni-l ia. clar.
Pe urma am sarit la greu sa ajung la patratelul de scris si gata. Cu asta basta. Am iesit de aici