Skoda face deja primii pași către electrificare. Gama s-a extins cu Enyaq și urmează alte modele cu zero emisii. Cu toate aceste eforturi, regulile stricte de emisii încep să facă victime în gama cehilor.
Deși a fost confirmată în iarna anului trecut de însuși Thomas Schafer, președintele Skoda, varianta Combi a modelului Fabia este „pe făraș”. Surse neoficiale susțin că decizia a fost luată din cauza emisiilor stricte din Uniunea Europeană și din dorința de a canaliza toate eforturile în dezvoltarea unor mașini electrice.
Se pare că angajații Skoda au primit o scrisoare de la conducerea companiei în care erau anunțați de renunțarea la Fabia Combi. În aceasta se arăta: „Normele Euro 7 extrem de stricte au accelerat în mod dramatic procesul nostru de transformare către electromobilitate. Prin urmare, nu doar că avem nevoie urgentă de mai multe mașini electrice, dar trebuie să ne luăm adio mai devreme și de la anumite produse propulsate cu motoare convenționale. În acest context, am decis să investim consistent în viitor și să renunțăm la astfel de modele, cum este Skoda Fabia Combi”.
Înainte de anunțul oficial, Skoda Fabia Combi era programată să intre în producție la uzina din Kvasiny, Cehia, în anul 2023. Chiar dacă segmentul break-urilor subcompacte a scăzut mult în popularitate, Fabia Combi reușea să adune 34% din clienții modelului Fabia.
De asemenea, deși prelua o mare parte din panourile caroseriei și din motoarele lui Fabia, varianta Combi avea nevoie de costuri de dezvoltare a platformei. Spre exemplu, pentru a putea primi o caroserie break, platforma MQB A0 avea nevoie de renforsări și de un proces de elaborare distinct. Care nu ar fi fost justificat, având în vedere că în Grupul Volkswagen nu mai există astfel de caroserii.
via carscoops
Unde nu strălucesc este la capitolul profit pentru constructor, de aia se renunță la ele. Dpdv eficiență, un break consumă mai putin combustibil la drum lung față de hatchbackul echivalent.
Am și voi avea break ca și mașină personală, dacă se poate 4X4 și mai bine!
Adică un break de categorie mică poluează mai mult ca un suv sau o struțo-cămilă?
Adică se renunță la modele ce ar avea mai multe șanse să fie cumpărate (datorită prețurilor mai accesibile) în favoarea celor mult mai mari, mai nepractice și mai scumpe ?!
Trăim într-o societate dubioasă..
Mie intotdeauna mi-a placut masinuta asta. Era in aceeasi liga cu Clio break. Acum nu va mai fi. Pentru ca "planeta". Incredibil. UE devine pe zi ce trece o institutie tot mai daunatoare pentru europeni. Cine nu vede asta, traieste in continuare in lumea himerelor. Vestea buna e ca tot mai multa lume isi da seama. Sa vedem care va fi reactia. Dar e clar ca imbuibatii din Bruxelles sunt rupti de realitate.
Imbecilitate UE: in Europa vinzi Polo Euro 6 dar la 30 km distanta peste Gibraltar vinzi Polo fara catalizator sau DPF (in Maroc)
Uite va oferim zoe, id3 si alte minuni tehnologice 4.0 care va vor scimba viata. Nu mai vorbesc de oferta chinezeasca care in curand va fi mai mare decat cea de telefoane. Nu inteleg de ce va ganditi numai la voi? Ganditi-va si la planeta cu cancer la plamanasi si la bebelusii carora le-a crescut temperatura cu 1.5 sau 2 grade. Hi hi hi.
Plus că Scala-i făcută pe platformă de Fabia cu minimum de adaptări.
Niciodată n-o să înțeleg însă renunțarea prematură la Citygo-e, nici dacă mi s-ar transplanta un creier de urs bipolar (botezat se zvonește Edikkk de eschimoși.)
...Care era chiar eco-friendly, nu ca hardughiile gen Enyaq. Poate că era prea ieftinache totuși?!
Adevărul pur şi crud este că ne irosim timp şi nervi încercând să ţinem piept unei maşinării propagandistice infernale (care şi-a propus, făţarnică nevoie mare, să ne determine să conştientizăm “partea bună” a aşa-zisei electromobilităţi). Practic, Puterea Ocultă (autoînvestită, deci nealeasă de nimeni!) va cuprinde planeta ca ţesătura unui păianjen (pentru un efect maxim de înşelare îmbrăcându-se cu haine “persuasiv” creştine sau “măcar” laico-etice). Iar noi trebuie să ne ferim a juca rolul de gâze care să se prindă neputincioase în această invizibilă plasă invariabil perversă…Fiindcă – îmi pare foarte rău c-o mărturisesc – destui dintre noi vor cădea pe parcurs…În sensul că vor părăsi perimetrul Adevărului, comiţând apostazie! Iată primejdia principală a acestor vremuri sumbre. Şi…deja pot da unu-două exemple chiar pe AM, dar prefer să mă abţin.
https://www.youtube.com/watch?v=_walPWEACsc&t=330s