Agenția Europeană pentru Mediu (EEA) a publicat în această săptămână un raport cu privire la evoluția emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi care au fost comercializate în Uniunea Europeană în anul 2018.
Conform așteptărilor, emisiile au înregistrat o creștere comparativ cu 2017, ca urmare a creșterii vânzărilor de mașini cu motoare pe benzină, în detrimentul celor diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon.
Astfel, pe parcursul anului 2018, mașinile noi au înregistrat în medie emisii de 120.6 grame de dioxid de carbon pe kilometru, în creștere cu 1.8% comparativ cu anul 2017, când media a fost de 118.5 grame.
În acest context, șansele ca producătorii auto să reușească să respecte ținta de 95 de grame stabilită de Uniunea Europeană pe kilometru în anul 2021 sunt tot mai scăzute.
România se află în "clubul" statelor în care emisiile au înregistrat creșteri. Astfel, emisiile medii ale mașinilor noi vândute în România în 2018 au fost de 121.5 g/km, în creștere ușoară de la cele 120.6 g/km înregistrate în 2017, dar în scădere comparativ cu anul 2016, când media a fost de 122 g/km. Practic, România are în continuare emisii mai mari decât media Uniunii Europene.
Cele mai scăzute emisii medii au fost obținute de Olanda, cu numai 105.5 g/km, în timp ce la polul opus se află Germania, cea mai mare piața auto europeană, cu emisii medii de 129.9 g/km.
Cel mai probabil, cele mai mici emisii în Europa sunt înregistrate de Norvegia, însă această țară nu a fost inclusă în raportul EEA întrucât nu face parte din Uniunea Europeană.Via ACEA
Înainte urlau la oameni să nu mai cumpere motoare diesel fiindcă sunt cele mai poluante, acum ce, acum urlă că motoarele pe benzină sunt poluante.
Deja m-am plictisit de treburile astea, asta este doar politică.
Dacă s-ar fi gândit cu adevărat la mediul înconjurător și la sănătatea populațiilor, treburile astea erau rezolvate de muulți ani.
Cine mai crede că bazaconiile astea cum că liderii țărilor se gândesc la mediu & populație să creadă în continuare în acest miraj.( in special in Europa si SUA)
Dar asta este, conducerile au nevoie de oi, nu de oameni capabili.
Si da, de acord, daca se gandea cineva la sanatatea populatiei, problema era rezolvata de mult.
PS: Citeam dimineata un articol cum ca "Producţia de ciment este responsabilă pentru 7% din emisiile globale de dioxid de carbon, mai mult decât toate camioanele din lume la un loc"
In lumea fake news in care traim nu pot sa bag mana in foc ca stirea este reala dar este clar ca productia industriala in general este producatoare de CO2.
Si cred ca una peste alta ar fi mai ieftin sa plantezi paduri decat sa faci tot felul de artificii ca sa scazi emisiile de CO2.
Da, România semnifică patria materialului lemnos foarte “accesibil”, dar drama este că tot de lemn par şi capetele slugilor jurate care ne conduc (de Stânga sau de Dreapta sau de amândouă fuzionate şi bramburite, că oricum nu contează la noi decât “banu’, tati”, care, precum prea bine ştim, nu cunoaşte culoare politică) şi care ne tot duc cu zăhărelul “valorilor democraţiei europene” (apropo, aud mereu de “europenism” la unii…analfabeţi cu pretenţii erudite, ba încă nici “cotata” doamnă Wiki nu se sfieşte). Tactică care (pardon de cacofonie!) va “prinde” perpetuu la acest popor de paie (scuzaţi duritatea exprimării, dar, dacă admitem onestitatea faţă de sine, cam asta suntem şi vom rămâne…doar Dumnezeu ştie câtă vreme). De fapt, este dovedit “genetic” că noi nu dintr-o voinţă fermă şi din proprie iniţiativă, ci numai cu ciomagul pe spinare şi împinşi/împunşi din spate “funcţionăm” la parametri optimi – întrebaţi-i pe alde Burebista, Ţepeş, Antonescu, Ceauşescu şi alţii asemenea. La urma urmei, de-aia ne este atât de dragă “libertatea” : fiindcă suntem lăsaţi “constituţional” şi “legal” fix de capul nostru. Iar aparenta (a se citi: înşelătoarea) ordine publică este asigurată tocmai de frenezia cu care ne folosim “uman” unii de alţii – practic, ne conjugăm “libertăţile”.
Stirile prezentate de " cercetatori englezi " care au gasit legaturi intre decesele a zeci de mii de persoane anual in Europa si particulele de la diesel, sunt putin dubioase pentru ca n-au demonstrat ca exista o legatura reala, nu ca poluarea oraselor ar fi benefica pentru organism, dar se exagereaza mult de tot cu diesel=cancer.
Ai mers vreodata in spatele unui diesel pe bicicleta in oras? Te-ai simtit bine?
Zi-mi cine a murit de cancer de la motoarele diesel?
Da, motoarele diesel sunt cancerigene, dar probabil daca ai sta cu gura deschis la teava de esapament, si ai trage din fumul respectiv. Ca altfel nu inteleg ce mare pericol este.
Eu n-am auzit pe nimeni ca a facut cancer de la motoarele diesel.
In schimb, au facut multi cancer de la tigari si tot nu s-au interzise tigarile.
Sau si aditivii din alimente sunt cancerigene si tot sunt pline alimentele cu tot feluri de chimicale.
Faza asta ca, motoarele diesel sunt cancerigene este o politica.
Mai intai sa interzica aditivii din alimente care sunt mult mai periculoase si pe urma sa vina UE si sa ne spuna cat de nociva este diesel-ul.
Este o ipocrizei totala.
Chimicalele din alimente care sunt mult mai nocive sunt permise, dar in schimb, trebuie sa dam in motoarele diesel, si sa le interzicem. Asta inseamna dubla masura!
Mașina este mai mult folosită pe exterior, deci nu mă simt vinovat că aș polua în mediul urban, fiindcă majoritatea timpului merg pe jos, orașul fiind unul mic.