Elvețienii se cred mai tari decât Tesla: autobuzele lor electrice se vor încărca în fiecare stație, în doar 15 secunde

de Bogdan Mirică
Miercuri, 20.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elvețienii vor avea o linie de autobuze electrice care leagă aeroportul din Geneva de o suburbie a orașului. Vor exista 13 stații, fiecare echipată cu un punct de încărcare ultra rapid.

Chiar dacă americanii au construit cele mai populare modele electrice ale momentului, elvețienii promit să îi depășească atunci când vine vorba de transport în comun și stații de încărcare.

Geneva, unul dintre cele mai dezvoltate orașe din Țara Cantoanelor, a anunțat că a aprobat un serviciu de transport public complet electric și o serie de stații de încărcare foarte rapide. Mai rapide chiar și decât Supercharger-ul Tesla.

Rețeaua de transport a orașului elvețian a acordat un contract în valoare de 16 milioane de dolari companiei ABB în vederea construirii unei rețele de stații de încărcare pentru autobuzele care vor lega aeroportul din Geneva de o suburbie denumită Praille-Acacias-Vernet.

Esential 15 secunde sunt necesare pentru ca autobuzul să se încarce cu energia necesară rulării până la următoarea stație.
De-a lungul traseului vor exista 13 stații, fiecare echipată cu un punct de încărcare.
La fiecare oprire în stație, autobuzele se vor încărca preț de 15 secunde, suficient pentru a ajunge la următoarea oprire. Stațiile de încărcare de 600 kWh, de cinci ori mai puternice decât cele instalate de Tesla, se vor găsi și la fiecare capăt de linie, unde vor putea încărca bateria la capacitate maximă în doar cinci minute.

Comparativ cu autobuzele convenționale cu motor diesel, această soluție de transport urban va reduce emisiile de carbon cu 1000 de tone pe an.

via carscoops

Comentarii (6)

  • Unitatea de masura kwh e folosita gresit de autor:

    Puterea se masoara in kw.
    Capacitatea (unei baterii) se masoara in kwh.
    15 2
  • Cred ca unitatea de masura e folosita corect pentru ca se refera la capacitatea sursei de energie (fie ea baterie sau retea cu fir) care este de 600 kWh.
    In alta ordine de idei, mi se pare ca ne invartim in jurul cozii. Practic astia iau un troleu, ii pun o baterie, un sistem complicat de cuplare autoamta la sursa de energie si-i zic revoluti.
    Rili? Ce-i in neregula cu reteaua aeriana de curent? Doua fire trase-n vant. E simpla, dovedita extrem de ieftina (presupunand ca nu vrem sa trecem Alpii cu transportul in comun) si nici nu are nevoie de marele si scumpul consumabil numit baterie.
    Gresesc eu undeva? Singur, nu-mi dau seama.
    10 10
  • bolovan
    llici02 nu, pe termen scurt...pare paguboasas solutia...chiar o cretinitate. Trebuie vazut pe termen lung...unde este castigul colosal:
    se stimuleaza dezvoltarea unei tehnologii. Incearca sa-ti inchipui ca mergi cu masina...si la fiecar semafor...cat timp sta masina la semafor...se incarca :D.
    Sau un parcariile din mall-uri...mergi la shoping...si pana isi cumpara pitzi bluza...pe care tu o patesti...se incarca si masina.
    Te opreti intr-o statie in drum spre coasta de azur...si pana mergi la buda sa faci un susu...sau sa-ti cumperi o ciunga...masina se incarca...automat...doar o bagi in parcare...si o scoti din parcare. Toat achestia asta se rezuma la stimularea dezvoltarii industriei
    5 1
  • Așa zisul sistem automat de cuplare la sursa de energie nu e atât de complicat. Transferul de energie se face inductiv (exact ca la plita cu inducție). Trebuie asigurată doar o poziționare corectă a autobuzului în stație. În plus, se elimină inconvenientele liniilor electrice aeriene specifice troleibuzelor: aspectul inestetic, uzura și defecțiunile frecvente, intervențiile dese, blocarea circulației etc.
    Eu cred că ideea acestui sistem e bună. Aș paria pe ea, atâta timp cât bateriile mari sunt scumpe și grele. E o alternativă la troleibuze. Dacă se instalează și un range extender, acest autobuz se poate descurca și în situații extreme.
    2 1
  • Ilici, tu ești cel rațional, ălora 7 hateri probabil le place apa rece pentru beții.
    Serios, troleele au ca inconveniente ”aspectul inestetic, uzura și defecțiunile frecvente, intervențiile dese, blocarea circulației”?
    Uzura și defecțiunile frecvente sunt mult mai probabile la un sistem complex de încărcare prin inducție a bateriilor. Blocarea circulației? Mă pufnește râsul, păi sutele de cazuri absolut probabile în care bateria se descarcă sunt tot atâtea motive de chemat echipajul de tractare / depanare.
    Căt costă să-ți instaleze 4 Dorei o rețea de alimentare aeriană pentru troleibuze noi de 200.000 de euro? Oare se compară costurile de achiziție? Dacă ajungem la întreținere și la schimbarea bateriilor s-a terminat orice comparație, la noi circulă încă troleibuze care au peste 20 de ani...
    3 2
  • Prietene, tu ești încântat de rețelele de fire trase aiurea în toate localitățile? Mie nu-mi plac. Trebuie să dispară din peisaj. Chiar și cele de troleibuz, tramvai etc.
    Nu cred că aceste autobuze electrice vor cauza mai multe neplăceri în traficul aglomerat decât o fac firele și coarnele troleibuzelor, atunci când cad. De aceea am menționat și echiparea cu range extender, ca să nu-mi sară unii în cap dacă se descarcă bateria în trafic. Să nu uităm de stâlpii care susțin aceste rețele electrice. Acești stâlpi ocupă spațiu; uneori, sunt amplasați aiurea și încurcă circulația rutieră și pietonală.
    Cât despre baterii, nu-ți bate capul, s-ar putea să ieși mai ieftin decât cu troleibuze vechi de 20 de ani. Chiar dacă vor trebui schimbate din 5 în 10 ani (bateriile).
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru