Una dintre marile probleme ale mașinilor electrice e legată, fără doar și poate, de timpii de încărcare care fac ca alimentarea clasică din benzinărie să pară o joacă de copii. Cu o încărcare completă care în unele cazuri merge până la 12 ore la o priză domestică normală, posesorii mașinilor de acest tip se pot baza pe foarte puține încărcătoare rapide care să-i scape de corvoada așteptării atunci când nu ajung la priza de acasă peste noapte. Și chiar și acestea sunt problematice: cele mai rapide încărcătoare publice existente în acest moment au capacitatea de a umple bateriile unei electrice până la 80% în 30 de minute.
Deși tehnologia încărcării rapide le-ar permite constructorilor auto să dezvolte viteze mai mari, problema de care se lovesc aceștia este rețeaua electrică a orașelor, care nu poate suporta o putere atât de mare.
Ei bine, o posibilă soluție la această problemă vine din Elveția, acolo unde cercetătorii de la Școala Politehnică Federală din Lausanne (EPFL) au dezvoltat un sistem prin care bateriile unei mașini electrice pot fi umplute în doar 15 minute printr-un încărcător ultrarapid.
Acesta nu afectează radical rețeaua de energie electrică și - spun tehnicienii elvețieni - nici nu afectează performanțele bateriei.Cum funcționează? Soluția găsită de cercetătorii din Lausanne implică un bloc intermediar de baterii care are rolul de a stoca energia electrică pe durata mai multor ore și de a o pune la dispoziția mașinilor electrice foarte rapid. Nu știm cât timp durează încărcarea acestor acumulatori.
În soluția găsită de cercetătorii elvețieni există însă o problemă de volum. Asta pentru că, pentru a asigura alimentarea ultrarapidă a unei singure mașini, analizele au determinat faptul că e nevoie de un bloc de baterii care echivalează ca mărime cu un container de transport naval.
Comentarii (5)