Elveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul Concurenţei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW a primit o amendă de 156 de milioane de franci elveţieni pentru că a încercat să le împiedice accesul cetăţenilor din Elveţia la importul de automobile BMW noi din ţările adiacente. Decizia vine de la Comisia de Concurenţă din Elveţia, iar cei de la BMW au anunţat deja că nu sunt de acord nici cu cuantumul amenzii, nici cu motivele pentru care aceasta a fost aplicată. Mai mult decât atât, cei de la BMW au decis deja să facă un apel la această decizie.
În Elveţia, un BMW Seria 5 costă 62.200 de franci elveţieni cu tot cu TVA, în timp ce aceeaşi maşină costă 41.900 de euro în Germania, cu tot cu TVA. Între cele două ţări este o diferenţă semnificativă de preţ, echivalentul a 13.000 de dolari, care îi face pe elveţieni să plece la drum pentru a-şi achiziţiona un automobil nou. Cei de la BMW au încercat să prevină acest lucru, pentru a-şi susţine reţeaua proprie de import în Elveţia. Diferenţa de preţ dintre Elveţia şi Germania pentru acelaşi produs vine pe fondul creşterii puterii francului elveţian, spun cei de la Automotive News.
Elveţienii nu au specificat cum au descoperit neregulile înfăptuite de cei de la BMW, dar susţin că le-au studiat îndeaproape în ultimii ani. Ancheta elveţienilor a debutat în octombrie 2010, când aceştia susţin că au primit informaţii care sugerau că anumite ramuri ale mărcii BMW le refuzau cetăţenilor elveţieni vânzarea de automobile BMW în Zona Economică Europeană, care include 27 de state membre UE, printre care se numără şi Islanda, Liechtenstein şi Norvegia.
Via | AutomotiveNews (înreg.) Sursa Foto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
-
Audi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. (07.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Orice masina produsa in Europa si exportata in SUA va costa mai putin acolo, paradoxal dar asa este, din cauza lipsei TVA-ului in America, in Europa este o japca cu aceasta taxa.
Cat despre aceasta amenda, cam mare, nu ca nu ar avea motive sa se simta nedreptatiti, dar cand ma gandesc ca sunt elvetieni chiar nu pot sa le plang de mila.Oricum s-au stricat si elvetienii, daca si ei alearga dupa Bmw-uri si se duc in Germania sa le cumpere mai ieftin, cocalari elvetieni cu ciocolata intre dinti.
@Un oarecare, nu ti-as dori un BMW fabricat pentru piata SUA, chiar daca e mai ieftin.
Mercedes face exact acelasi lucru.
Mai exact, spre exemplificare sa comparam politica de preturi dintre Zarnesti si Brasov.
Daca incerci sa cumperi un Benz sau un BMW din Brasov, dealerii din Zarnesti vor impinge lucrurile spre limite incredibile in a te faulta in clipa in care vrei sa inregistrezi masina in Zarnesti.
Pentru ca din varii motive, la un dealer in Brasov un Benz e mai ieftin decat in Zarnesti, zarnestenii ajung sa prefere aproape in exclusivitate sa cumpere din Brasov.
Pentru a contracara aceasta tendinta si importul masiv din Brasov, dealerii din Zarnesti invoca legile locale, sistemul metric diferit, culoarea la semnalizatoare, si alte mici “diferente” din legislatia rutiera.
Deasemenea justificarea preturilor exorbitante se bazeaza pe taxele locale mai mari, piata de desfacere mai mica, moneda locala mai puternica, nivelul de trai mai ridicat, samd.
In realitate, unicul scop este de a-si proteja preturile enorme si profiturile grosolane pe care le scot sub acoperirea si cu binecuvantarea guvernului local.
Faptul ca BMW a luat-o pe coaja in Elvetia spune foarte mult despre relatia dintre BMW si importatorul local, cu alte cuvinte de cat de mult control are BMW asupra dealerilor.
Daca sunt sub influenta directa a bavarezilor, atunci ei (BMW) pot fi trasi la raspundere pentru manipularea preturilor de catre dealeri.
Daca nu, atunci totul e doar o masinatie de la un nivel mai inalt (ceea ce totusi nu cred).
Cert este ca Elvetia face primii pasi spre desfiintarea monopolului de preturi practicat de dealerii BMW.
Ceea ce e deranjant e profunzimea pana la care se merge pentru a te impiedica sa cumperi un automobil dintr-o zona sau alta.
Pur si simplu mi se pare o restringere a libertatii individuale, ca pe vremea feudalismului, cand nu aveai voie sa te muti dintr-un oras in altul fara aprobarea nobilului de care apartineai.
Interesant este ca alte firme nu au atatea restrictii cum au cele doua mai sus mentionate.
Deci, daca vreti sa va mutati la Zarnesti, asigurati-va ca v-ati cumparat Mercedesul sau BMW-ul din timp, inainte sa semnati actele pentru apartament (sau vila). :):):)
Cat despre faptul ca elevetienii “se coboara” la a cumpara din Germania, in ziua de azi nu cred ca mai e o problema atat de mare ca acum 20-30 de ani sa zicem.
Pentru cumparaturi “mici”, in orice tara Europeana lumea cauta sa sustina ecomomia locala si accepta preturi mai mari.
Cand insa sumele in discutie depasesc anumite niveluri psihologice, atunci alternativele mai ieftine intra imediat in ecuatie.
Cu atat mai mult cu cat aceste alternative sunt foarte aproape si la indemana.
Pai fratee, sa se duca la concurenta si sa-i lase cu Bmw-urile in showroom, nu sa se duca in Germania, orice numai sa puna mana pe unul nou, pai asa ceva...
@AndreiRN
Pai nu este extraordinar sa se vorbeasca pe aceeasi voce? E normal sa fie samsari si cei din conducere
Bmw fabricat pt.piata din state?Din cate stiu eu,Bmw face masini chiar in State.Cele pt.State sunt mai proaste dpdv. calitativ?Nah!
A fost misto ce le-au facut englezii.Bmw nu a vrut sa puna la dispozitie nici o informatie despre cum repari Bmw-urile.Nici un atelier auto nu putea sa se atinga de partea de soft.Englezii i-au obligat sa dea drumul la soft.Dati drumul,bine.
Nu,dati drumul ,nu mai vindeti Bmw in regatul unit.