Esential
290 | de km/h era viteza cu care rula supercarul german. |
1 | milion de dolari este valoarea amenzii primite de şoferul vitezoman. |
290 | de km/h era viteza cu care rula supercarul german. |
1 | milion de dolari este valoarea amenzii primite de şoferul vitezoman. |
Elveţia a devenit una dintre ţările europene cu cele mai drastice amenzi pentru şoferii indisciplinaţi. O dovedeşte un caz recent, înregistrat pe autostrada care leagă Berna de Laussane.
Un Mercedes SLS AMG a fost surprins de radarul poliţiei cu o viteză de 290 de km/h, cu mult peste limita zonei, de numai 120 km/h. Diferenţa de 170 de km/h a dus la emiterea unei amenzi greu de imaginat, pentru că, în Elveţia, valoarea avertismentului este direct proporţională cu veniturile celui învinuit.
În aceste condiţii, proprietarul supercarului german va avea de achitat o amendă care se ridică la un milion de dolari, aproape de trei ori valoarea maşinii. Poliţia a vrut să se asigure că proprietarul, în vârstă de 37 de ani, îşi va achita amenda, astfel că a confiscat exemplarul SLS AMG.
via | wheels24
sunt nesanatosi ... mie imi vine greu sa cred ca e reala stirea totusi
pare de domeniul fanteziei ,
si totusi daca e reala e destul de aiurea toata faza
pana in 5.000 eram de acord sa zic pentru astia cu bani
dar nici 1 milion... oricui i se intampla sa o calce mai tare
ce inseamna asta ca trebuie statul sa inceapa sa ne jupoaie ?
daca iti tre viteza inutila, sa platesti
Iti mai arde sa te dai rotund cand nici mama nici tata sau io mai stiu ce alta ruda ai, nu are cum sa te mai scoata???
Apropo 120 este viteza maxima pe AUTOSTRAZI in Elvetia, si cand aceasta este in zona urbana cu intrari si iesiri viteza este limitata la 80...
tare nu?
marea diferenta este ca ei traiesc civilizat si nu intr-o tara din lumea a treia ca noi....
pai parca ei au franci elvetieni,,,,,sau macar euro...
Oricum amenda de 1 milion de dolari....pentru un tip care isi permite un Mercedes dinala.....este mare, dar nu si neplatibila,
F bine ca se procedeaza asa.
In Romania .... ce sa zic....nu vad cu s-ar putea intampla acum asemeanea minuni....sa amendeze politia vre-un bogatan dinasta cu o asa amenda.Oricum la noi problema nu sunt bogatanii ci manelistii din trafic - si mai ales Pistolarii si Boxerii
Toate cele bune
Este in Iasi o trecere peste calea ferata unde tot timpul se fac cozi imense pt ca nu pot iesi oamenii in strada mai mare din cauza circulatiei.
Politia sta tot timpul cand nu e coada sa prinda pe cei care fac stanga pe interzis, iar ieri cand era coada, stateau ascunsi intre blocuri in loc sa iasa sa fluidizeze traficul (au aparut din nou dupa ce s-a terminat coada).
La noi nici macar nu se chinuie politistii sa ii prinda pe cei care incalca legea.
Pana la urma e modul in care se aplica leagea, ceea ce face diferenta.
Nu o fi la noi legi prea dure, dar nici macar pe acestea nu se straduie nimeni sa le aplice.
Ideea ca la noi nu sunt legi suficient de dure (chestie pe care politia - si nu numai - o striga pe toate gardurile) e un mit.
Au existat teoreticieni ai dreptului (spre exemplu Cesare Beccaria) care au explicat cu sute de ani in urma ca ordinea si respectul legilor sunt asigurate nu de duritatea pedepselor, ci de promptitudinea si certitudinea aplicarii lor.
Altfel spus, chiar daca pedepsele sunt mari, daca ai sanse mari sa scapi nepedepsit vor fi foarte multi care vor incalca legea.
Asa ca atata vreme cat politia noastra va fi pentru unii muma pentru altii ciuma, nici un fel de regula nu va fi respectata in Romania - decat, cel mult, de niste bieti oameni fara bani si fara pile.
E o discutie foarte lunga, dar autoritatile noastre (ca de obicei) se afla pe o cale complet gresita. Ceea ce ar trebui retinut din povestea asta nu e ca in Elvetia s-a dat o amenda de 1 milion de dolari, ci ca i s-a dat cuiva o amenda si i s-a retinut masina DESI omul era milionar.
Aviz tuturor intarziatilor mintal care si-au lipit pe portbagaj silueta unui bou si se cred zei:
Nimic nu va reprezinta mai bine decat boul ala!
290 pe autobanda e ceva aproape normal, iar daca sunt conditiile necesare ( asfalt bun, trafic redus, vizibilitate, etc.) eu nu vad de ce sa nu mergi cu peste 200
oricum ar fi o amenda de 1.000.000 e bataie de joc orice venit ai avea, dar lumea a ajuns asa de stearsa pe creier ca are impresia ca e justificata... nimic nu justifica o asemenea amenda...
Pentru cultura ta generala: O masina de formula 1 franeaza de la 200km/h la 0km/h in 65m, iar un supercar franeaza in conditii ideale de la 300km/h la 0km/h in 300m. Sa spui ca asemenea viteze sunt ceva normal pe un drum public (indiferent ca e drum expres, autoband sau mai stiu eu ce), mi se pare o mare idiotenie.
Diferenta dintre un drum public si un circuit este ca experienta celor de pe primul este foarte variata de la proaspeti posesori de carnet pina la veterani.
Iar comportamentul fiecaruia la volan este dat de experienta avuta si de gradul de constienta/inconstienta.
Pe un circuit, toti participantii sunt acolo cu un singur scop, de aici si gradul de concentrare foarte mare.
Mie imi pare rau ca in Romania legea nu prevede corelarea amenzilor cu veniturile din ultimul an.
Aplicarea legii chiar ar avea efecte, iar accidentele chiar ar scadea.
Accidentele se intampla din neatentie...
Sa auzim de bine
100 EUR la fiecare 10km/h depasire a vitezei legale, sa vedem cine mai depaseste viteza cu peste 50km/h cand stie ca trebuie sa dea carnetul pe 6 luni si 500 EUR amenda????
DAR INAINTE DE APLICAREA ACESTEI REGULI, SA AVEM MACAR SOSELE PE CARE SA CIRCULAM IN SIGURANTA SI CU O VITEZA MEDIE DE 100KM/H - EU ZIC CA ESTE SUFICIENT!
sau vb tampenii? serios acum !!! nu comenta daca nu esti atent la ce , citesti !!! !!!!!!!!!!în Elveţia, valoarea avertismentului este direct proporţională cu veniturile celui învinuit. !!!!! deci amenda este justificata ..asta ca data viitoare sa nu mai ruleze cu asa viteza ...asa cum se spunea mai sus ..vrea viteza sa se duca la vecini in germania ...300km ... si se da cat vrea el acolo cu cat vrea....
"Accidentele se intampla din neatentie" . Tu chiar realizezi ce zici?? Poate esti vre-un pilot de supersonic si ai reflexele mai antrenate , insa intre momentul in care realizezi ca trebuie sa franezi si momentul in care ai apasat pedala , mai faci inca 10-15 metri. (si pana te opresti...mai ai de mers)Sunt curios daca realizezi ce implica asta.
"nu e nicio problema daca esti atent" sunt impresii de pusti cu mucii inca proaspeti pe carnet . Cand te mai coci (evident , la minte ) , poate o sa realizezi ca 200km/h e ok doar pentru Silverstone si NFS. Daca vrei sa "mergi tare" iti recomand un circuit sau un racing day , nu drumurile publice.
Personal consider ca amenzile nu ar trebui sa fie blande , ci chiar foarte aspre , gen cazul de fata , dar , Romania este o tare de mana a treia , daca nu chiar a patra , deci......nu o sa se intample prea des asta.....si uite asa ne indepartam de vestici....
aici aveti un link pe un ziar din elvetia, pentru cine inteleg franceze
http://www.lematin.ch/actu/suisse/chauffard-suedois-declare-compteur-panne-309274
nu sint de acord cu acele viteze de pe autostrada(vb de romanica) 240 km/h sau cu cit la prins pe ala,dar nu sint de acord nici cu limitarile de 20 km/h,lipsa autostrazilor sau capcanele antitanc din sosele...sa fim realisti totusi
1.Nu uitati ca pana la urma peste tot in lumea asta sunt oameni si oameni. Nu fiti naivi sa-i considerati roboti, chiar daca au alta mentalitate.
2.Nu-l vaitati voi pe baiatul ala cu Mertzanul. Se descurca el. (prietenii stiu de ce). :P
3.In Romania aveti drumuri de ev mediu tarziu. Asadar, ce dracu legislatie si seriozitate vreti voi sa fie aici, CAND PE SOSELELE UNEI ROMANII MIORITICE SE CIRCULA CU DILIGENTA TRASA DE CAI, CA ACUM SUTE DE ANI???!!!
PS: totusi, romanul e poet, ii place sa se descarce, sa admire, sa teoretizeze; a doua zi EVIDENT CA TOTUL RAMANE LA STADIUL DE INTENTIE.
Dar, infrastructura de la noi nu permite o astfel de viteza si ca exemplu: Drumul European E85 ce leaga Iasi, suceava de sudul tarii este un drum relativ ingrijit, fara denivelari foarte mari, fara multe gropi(sunt dar pe portiuni) ar fi soseaua ideala pt o viteza mai mare dar NU! Compozitia asfaltului a fost calculat pentru o viteza de rulare de 80KM/H, iar datorita trecerii timpului aceasta norma de siguranta a scazut, asfaltul suferind modiifcari.
Asadar, o masina care franeaza de la 100-0km/h in 30m, pe un drum care suporta 80km/h distanta de franare este mai mare aceasta putand ajunge la 40-50m pt aceeasi masina.
In Germania unde este restrictie de 30KM/H, CU ATAT SE MERGE, nu ca la noi "lasa ca +-10km/h am voie si mergem cu 40" poate chiar 60 ca avem timp sa ranam la radar
De aceea viteza de 50 in localitate, 90 in afara, 100 pe european si national si 130 pe autostrada este mai mult decat suficient.
De ce nu recunoaste macar unul ca a depasit 200 km/h macar o singura data?
Imi dati impresia ca sunteti o adunatura de loganisti invidiosi si frustrati care au de-a-face doar cu capra vecinului.
Spre exemplu noaptea pe A2, cu faza lunga, poti merge constant cu 200. Nu ma intelegeti gresit cum ca nu ar fi periculos, deoarece la noi inca sunt animale pe autostrazi, dar posibilitatea de a rula cu viteze mari exista si la noi, ce-i drept pe portinui mici.
Saptamana asta, pe A1, un sofer de Logan a pierdut controlul volanului si s-a rasturnat de cateva ori; cu siguranta nu avea 200 si nici nu era un pusti la volan.
Cand rulezi cu viteza esti mult mai atent la drum si intuiesti ce se intampla in trafic: incetinesti cand vezi la 3-400 de metri un tir si in spatele acestuia unul care vrea sa se angajeze intr-o depasire; n-o sa mergi cu 200 cand drumul e plin de tiristi ci doar cand traficul, conditiile meteo si automobilul iti permit
Nu cred ca e vorba aici de a fi sau a nu fi usa de biserica! E normal ca daca vreau sa ajung undeva in tara asta uitata de dumnezeu, sa imi fac niste calcule gen viteza medie de deplasare si sa incerc sa ma tin de ea indiferent de gropile din asfalt, ambuteiaje, carute, betivi etc. si sa depasec destul de frecvent viteza legala de deplasare. Dar de aici pana la 200 de km la ora e cale lunga, prietene!
Si inca ceva; sunt absolut convins ca pt. reducerea numarului de accidente rutiere grave, ar fi fost mult mai utili niste sute de kilometri de autostrada decat niste radare care nu fac decat sa "dea apa la moara" smecherasilor care oricum circula cu 200 de km/h si pe care ii vedem foarte des la stiri: sunt baietii aia care pocnesc bunici in fata nepotilor pt. ca nu s-au miscat destul de repede pe trecerea de pietoni ori asculta menele "la maxim" in vreun mertan, audi sau bmw cu geamurile coborate desi masina e dotata cu aer conditionat.
Ce treaba are viteza cu ascultatul de manele in masina sau cu baietii aceia de pocnesc bunici, nepoti, etc.?
Eu vorbeam de faptul ca sunt multi care au depasit 200; printre acestia sunt si oameni normali.
Tocmai din cauza ca nu ai fost in stare sa-mi dai un raspuns obiectiv, tin sa cred ca ai anumite frustrari. Daca vrei sa vorbim de cei care merg cu manele la maxim in masina, vorbim, dar e alt subiect ce trebuie tratat in alta parte decat pe Automarket.
Nu are legatura nivelul de educatie cu sofatul pentru ca si un om cu doua facultati, dar si unul cu doua clase poate apasa pedala de acceleratie la fel de bine.
Cat despre mine pot sa zic ca am motive intemeiate ca sa sustin ca nu sunt teribilist, dar sunt destul de onest sa recunosc ca am mers si cu viteza, asa ca ar trebui sa o lasi mai moale cu replicile ofensive la adresa mea pentru ca nu ai nici cea mai mica idee cine sunt si ce fac.
O zi buna!
Iar in ceea ce priveste obiectivitatea raspunsului meu, asta ramane la aprecierea celor care il citesc...
Si da, atitudinea la volan tine de nivelul de educatie. Ma refer aici la educatie civica nu cultura generala sau nivelul de scolarilzare. Dar oricum sunt convins ca pt. tine explicatiile astea nu inseamna nimic deoarece, dupa toate aparentele, tu judeci oamenii dupa pretul de piata al masinii pe care o conduc sau puterea motorului acesteia. Si ca sa-ti raspund la intrebarea ta (care suna putin a laudarosenie, intre noi fie vorba) am mers si eu cu 200 de km/h, dar pe un drum privat, fara trafic sau alte "inconveniente" pe care le intalnesti pe drumurile publice.
Hmm... Stii ce mi-ar place pt. voi cei care credeti ca la voi se poate altfel decat la altii; sa plecatii cu totii vreo cateva luni in Germania, Austria sau chiar Elvetia. Sunt absolut convins ca dupa 1-2 amenzi din astea v-ar mai trece teribilismul! De altfel e de ajuns sa treci prin Ungaria in zilele de sarbatoare (Craciun, Paste) cand se aglomereaza pe sensul de mers spre Romania si sa depasesti toata coloana stationata la semafor cu tupeul caracteristic multor "soferi" de Romania si ai sa vezi atunci distractie cu politia maghiara. De fiecare data cand am fost erau oprite zeci de masini! La fel sa intampla si cand depasesti mai serios viteza regulamentara!
Tu, George, ai impresia ca sunt tipul de om care cum prinde putin loc pe asfalt, repede si piciorul pe pedala; din contra. M-am facut inteles gresit poate, am vrut sa subliniez ca se poate, atat.
Saptamana trecuta, pe A2, a fost coloana de 10 km, se mergea mult pe banda de urgenta si stii ceva, nu ma deranja, atata timp cat nimeni nu incurca pe nimeni. Dupa ce ca doua autostrazi avem, si alea blocate de echipaje. Ti se pare corect sa faci Bucuresti - Constanta 5 ore? Nu suna firesc, ca dupa ce ai scapat de aglomeratie sa mergi cu viteza mai mare de 130-140?
Vorbim de ordine in trafic cand o sa avem infrastructura, pana atunci nu cred ca e cazul. Ma mir ca nu platim vigneta sa intram in capitala, ca sigur si-ar justifica banii.
Cand s-a cumparat ultima flota de radare, toti isi exprimau bucuria, prea prosti fiind ca sa-si dea seama cati bani s-au delapidat.
Si legat de mersul cu 200; iti trebuie o masina cu putin peste 100 CP ca sa atingi aceasta viteza, nu cred ca nu si-a incercat niciunu masina sa vada ce poate, nu cred.
In ceea ce priveste vigneta, pot sa iti spun ca in lume exista doua moduri prin care statele isi recupereaza banii investiti in autostrazi:
1. Plata unei vignete de catre toti conducatorii auto ce folosesc sistemul de autostrazi (de ex. in Ungaria, Austria, Cehia etc)
2. Plata unei taxe la intrarea pe autostrada (de ex. in Italia, SUA etc)
Ar mai fi de mentionat ca, in primul caz, vigneta este necesara DOAR PE AUTOSTRADA! Nici un politist nu te va amenda in Ungaria, de exemplu, daca te descopera fara vigneta in localitate sau pe orice alt drum in afara de autostrada.
Pe de alta parte, la noi, exista o situatie absolut halucinanta: platim taxa de drum in pretul fiecarui litru de carburant, platim si vigneta si platim si taxa de pod, adica o taxa de intrare pe autostrada.
Asta in conditiile in care avem doar vreo 200 si ceva de kilometri amarati de autostrada si colac peste pupaza vigneta functioneaza in Romania ca o a doua taxa de drum, fiind obligatorie pe toate drumurile nationale!
Cu alte cuvinte, ni se iau trei taxe pt. a nu ni se oferi nimic in schimb! Pai asa cred si eu ca avem regi ai asfaltului si ca la noi kilometrul de autostrada costa 26 de miloane de euro fata de 6 milioane cat e media europeana! Nu cred ca are rost sa ne mai intrebam de unde atatea masini de peste 50000 de euro in Romania. Vorba aia, "Aici sunt banii dumneavoastra"...
Dece tata? adica dece sa fie lege? esti tate fi tare ..nu esti taci din gura si ramai mic incearca sa fii Respect la tot imarii mafioti care au fost si au fost rapusi cand au incercat sa faca ceva remarcabil...... personal doar daca ma claxonat unu sau mergeam pe trecere si tipa la mine sau ceva ....pai ma duc il dau jos din masina ii dau doua bucati in gura il dau si capu de masina pana io indoi.... [ Adica e slab ? SA TACA NU SA SUFLE]
ESTI SLAB TACI ,ESTI TARE REMARCATE SI INGENUNCHEAZAI PE RESTU..........Respectul adevarat inseamna frica de aceea persoana si ai acordate tot ceti cere la orice ora samd