Cel mai popular model electric al ultimilor ani, Tesla Model S se pregăteşte de o îmbunătăţire considerabilă. Deşi este văzut în prezent ca modelul electric cu cea mai mare autonomie, Model S se pregăteşte să ducă şi mai departe această caracteristică.
Elon Musk, omul care a creat Tesla Motors, a anunţat recent, pe contul său de Twitter, că Model S este gata să primească un software îmbunătăţit, capabil să îi vindece complet pe clienţii săi de ”teama de autonomie redusă”. În perioada imediat următoare, Tesla va susţine o conferinţă de presă dedicată special acestei îmbunătăţiri de software.
În prezent, versiunea entry-level a modelului american electric foloseşte o baterie de 60 kWh şi poate garanta o autonomie maximă de 335 kilometri. Versiunea superioară, echipată cu baterie de 85 kWh, este gata să ofere 426 de kilometri, sau 434 atunci când este vorba despre versiunea de top 85D.Există şi o versiune sportivă, P85D, care oferă o autonomie de 407 kilometri, dar garantează şi un sprint de la 0 la 100 de km/h în aproape 3 secunde.
Si pentru a nu fi loc de discutii ma refeream la VAG (si la clonele sale mai scumpe ori nu) si la Volvo.
Dar asta e doar o fata a lucrurilor. Cealalta e extrem de "nashpa" pentru un producator de talia lui Tesla. In momentul in care VAG (de exemplu) isi va incorda muschii va cam spulbera piticii din domeniu. Ma astept ca dincolo de gargara "miliardelor" de euro in R&D sa iasa pe piata cu modele nu atat de avansate tehnologic (dar insotite de un marketing atat de agresiv) incat lumea sa uite ce a fost (si cine a inceput biznisu') si sa cada in limba la "cea mai buna, mai avansata si cel mai nou produs" al marcii si sa cumpere doar pentru ca poarta un badge arhicunoscut.
Elon Musk, deci, trebuie sa bata fierul cat e cald; sa-si fidelizeze clientii actuali sa-i convinga de viitorul luminos al marcii pe de o parte si pe de alta sa-si ingroase baza de clienti prin prezenta activa in domeniu si sa-i convinga ca ...merita.
Tehnologia nu sta pe loc, mai din baterie mai din motor, autonomia se mareste, laboratoarele functioneaza la foc continuu si se trezeste Tesla cu o pleiada de challenger-i care au avantaju' ultimului venit (adica a celui care calca pe un drum deja facut si batatorit)
parerea mea
A scos V60 hybrid pug-in , care se vinde foarte bine in Italia si alte tari unde oamenii au bani si dau peste 50k euro pe o masina fara a simti nevoia de a se fali cu ea.
Cu Tesla e greu in ziua de azi sa poti face 1000-1500 km pe zi daca vrei sa mergi de la noi spre alte parti ale continentului cu masina . Pe oras V60 hidrid plg in iti ajunge, cred eu.... Doar pe un singur traseu din Norvegia spre Mediterana exista pe care poti merge cu Tesla si sa ai superchargere, sa poti incarca in pauza de 30 de min 85 KW!!!!
Cand vor fi mai multe superchargere vor fi si autoturisme Volvo electrice! Dupa anul 2017. La noi nu exista niciunul!
Prtimul cap tractor electric l-au facut tot "astia care copiaza", doar ca de la ei, si e tot Volvo si merge.......de rupe!
Sa aveti drumuri bune!
ai lipsit de pe AM. SI se vede. Ce se spui tu e perfect adevarat dar eu vorbeam despre altceva....cauta (daca vrei doar) in arhiva. Dar iti vei pierde vremea.
Cred ca avem amandoi dreptate; si impreuna si separat.
Punctual. Daca acum 1-2 ani majoritatea se plangea ca (virgula) cu o electrica nu ajungi nici pana la primul punct de incarcare tu ridici stacheta la 1500km. Pe zi? Deja e peste limita fiziologica a individului de rand. Nu discutam despre TIR-uri, cap tractor ori masini care "fac germania". Vorbim despre oameni obinsuiti, deci stacheta celor 1500km e o cifra de domeniul SF-ului si fara in rost in discutie. Momentan si multi ani de acum in colo.
PS. dece bagi in economia discutiei Romania? :)) Subiectul elimina din start spatiul danubiano-pontic. Cel putin dpdv al acceptarii tehnologiei. Pentru ce s-ar face investitii in puncte de incarcare cand majoritatea romanilor sunt cu perfuzia de diesel in cap?
Pana atunci ramane cum am stabilit....viitorul se anunta electric dar lumea buna sta la cotitura in asteptarea celuilalt sa faca primul pas. Intre timp Tesla este nevoit sa iasa la inaintare din motivele pe care (mi se par mie) a fi firesti.
Corect, e greu sa mergi peste 1000-1200 km pe zi. Mie imi place sa conduc in concediu, de aceea mi-am luat si a2-a masina de concediu, investitie proasta, merge 1-2 ori pe an vreo 6-15.000km. Cel mult am mers 1700 km, dar a fost naspa, m-am dat jos si eram ametit, desi am facut pauze de 30 minute, pentru pisu si papa, timp in care daca aveam o Tesla ( dar n-am atatia bani , as vrea eu, e super) s-ar fi putut incarca daca aveau benzinariile linii de MT de 20KV....
La mine in oras e o singura Tesla neagra de 85KW si un singur Mitshubisi I volt, ambele pe firme si e un oras de cca 400.000 suflete . Pe drumuri e greu si autostrazi nu s-au facut, acum ne chinuim sa facem ceva, iar pe drumuri e foarte aglomerat.... Si fiecare fuge de parca e concurs national......
Peste vreo zece ani poate ne teleportam , attacham ca fisierele ......
Drumuri bune!
Acum cer 1500 de piese pe zi dar noi nu putem tinti decat pt 1000 pe zi.
Ceva o sa cedeze.