După lansarea triumfală din Norvegia, lansare care a marcat şi debutul oficial pe piaţa europeană, Tesla Model S a ajuns şi în Germania. Cea mai mare piaţă auto de pe Bătrânul Continent a întâmpinat cu reticenţă modelul american, poate şi pentru că publicul vine cu o serie de pretenţii, pe care Elon Musk, fondatorul Tesla, îşi ia angajamentul că le va respecta.
Musk a luat parte la o conferinţă desfăşurată la Munchen şi a dezvăluit că are în plan dezvoltarea unei versiuni ceva mai rapide a lui Model S. Derivatul va putea circula cu o viteză mai mare pe Autobahn, celebrele autostrăzi fără limită de viteză ale Germaniei.
„Voi trimite cei mai buni ingineri ai mei pentru a rafina Model S şi pentru a-l adapta la cerinţele şoselelor germane”, a fost promisiunea oficialului american. Tot el a asigurat audienţa că Model S se va simţi nemaipomenit la viteze mari, odată ce modificările vor fi terminate. În prezent, Model S poate atinge 209 km/h.Musk nu a dat detalii despre noul program de modificare prevăzut pentru Model S, însă este foarte probabil ca îmbunătăţirile să fie gratuite pentru clienţii noi şi cei deja existenţi.
Tot în cadrul conferinţei de la Munchen, Elon Musk a dezvăluit că Germania va fi a doua ţară din afara Statelor Unite ca număr de „superîncărcătoare” disponibile. Nemţii vor avea printre cele mai multe astfel de unităţi de încărcare raportate la numărul de locuitori. Primele şase „superîncărcătoare” sunt deja în stadiu de producţie. Până la finalul anului viitor, fiecare german va fi în proximitatea unui asemenea „superîncărcător”.În cele două luni de prezenţă pe piaţa din Germania, Tesla a reuşit să vândă doar 98 de unităţi Model S. modele electrice cum sunt Nissan Leaf şi Smart ED.
Maşina americană a fost depăşită de alte
Acum este timpul sa se culeaga fructele.
Da, Mercedes a fost prima masina cu combustie interna si a fost copiat si inca este de multe alte firme.
Tesla este cea care a deschis usa in acest domeniu si acum sute de ingineri in toata lumea se straduiesc sa duplice technologia Tesla.
Sa compari Tesla cu Leaf si Smart este lipsa de educatie.
De ce nu pot acest lucru gigantii industriei auto, care investesc miliarde de euro?
Tesla scoate fonduri din buzunarul guvernelor prin nefolosirea petrolului dar are suportul la mii de oameni educati si instariti care fac ceva pe guverne.
GM are technologia de la EV1 pe care le-a distrus.