Tesla a programat un eveniment special pentru seara zilei de 16 noiembrie pentru a dezvălui oficial noul cap-tractor Semi, însă CEO-ul Elon Musk a păstrat pentru final o surpriză de proporții. Omul de afaceri american a prezentat Tesla Roadster, a doua generație a sportivei electrice care a fost produsă inițial între 2008-2012.
Cu un design spectaculos, noul Tesla Roadster pare rupt din filmele SF prin prisma unor specificații tehnice aparent dificil de pus în practică, mai ales că lansarea versiunii de serie este programată pentru 2020.
Tesla Roadster: date esențiale:
● sportiva beneficiază de un design atipic modelelor Tesla lansate până acum, cu blocuri optice de mici dimensiuni și forme aerodinamice spectaculoase, în special pe laterale și spate. Cel mai probabil, o bună parte dintre aceste artificii de design vor dispărea de pe versiunea de serie;
● deși vorbim despre o sportivă, modelul va avea spațiu aparent suficient pentru 4 pasageri;
● sistemul de propulsie este asigurat de 3 motoare electrice, dintre care unul amplasat frontal, iar două în spate, astfel că modelul va avea tracțiune integrală;
● Tesla nu a menționat performanțele celor 3 motoare, însă susține că noul Roadster va deveni cel mai rapid model de serie din lume: 1.9 secunde pentru 96 km/h, 4.2 secunde pentru 160 km/h și numai 8.8 secunde pentru a parcurge 400 de metri.
Viteza de top va fi de peste 400 km/h;● acumulatorul are o capacitate de 250 kWh și asigură o autonomie de până la 1.000 de kilometri;
● Tesla afirmă că noul Roadster va avea un cuplu calculat la roți de 10.000 Nm. În ciuda faptului că acest număr pare impresionant, în realitate Tesla se referă la cuplul tradițional multiplicat prin transmisie, valoare care nu este folosită în mod uzual de constructori. De exemplu, Porsche 911 are un cuplu calculat la roți de 11.000 Nm;
● prețul de pornire al noului Tesla Roadster va fi de 200.000 de dolari, iar clienții va trebui să plătească un avans de 50.000 de dolari. Va exista și o ediție Founders Series limitată la 1.000 de unități care va 250.000 de dolari.
Automarket spune că....
Pe cât de spectaculoase sunt detaliile despre noul Tesla Roadster, pe atât de dificilă este situația pe care o traversează Tesla în acest moment. După ce a anunțat cele mai mari pierderi din întreaga sa istorie, Tesla încearcă să rezolve gravele probleme de producție pe care le are cu noul Model 3.
Planurile inițiale de a produce 20.000 de unități în luna decembrie au fost spulberate de realitate: până la începutul lunii noiembrie, Tesla a produs doar 260 dintre cele 1.500 de unități planificate și a amânat planul de producție de 20.000 de unități lunar pentru martie 2018.
Lansarea Model 3 demonstrează practic că Tesla nu are în prezent capacitatea de a-și onora promisiunile de a produce 500.000 de unități în 2018, în contextul în care producția anuală este în prezent de circa 100.000 de unități. În plus, Tesla a anunțat anterior că, după Model 3, va lansa și SUV-ul Model Y în 2019, dar și capul-tractor Semi în 2020.
Practic, în cel mult 3 ani, Tesla ar trebui să livreze pe piață Model 3, Model Y, Semi și Roadster, pe lângă actualele modele Model S și Model X.
O astfel de extindere a gamei de modele este ușor de gestionat doar pentru constructorii tradiționali care au capacitatea de a furniza volume de producție în cadrul mai multor uzine și pe baza a zeci de ani de experiență în industria auto.În acest context, dezvăluirea unor imagini și performanțe cu Tesla Roadster pare mai degrabă o încercare de distragere a atenției de la problemele de producție înregistrate de Model 3 și pregătirea terenului pentru a obține noi resurse financiare din avansurile plătite de clienții impresionați de cifre.
Via Tesla
Ori e o gresala pe undeva ori Tesla a facut cea mai performanta baterie din lume.
Iar a fumat nenea Mulsk ierburi tari, sau vrea sa abureasca investitiorii, pentru ca acestia sa nu vada in ce rahat se afla Tesla.
Deja suntem la un punct in care trebuie sa iesim din spirala mortii sau consecintele vor fi dezastruoase. Da, mi-ar place enorm un AMG dar daca ar fi sa aleg astazi as trece pe electric fara sa clipesc
Pur si simplu nu mai am rabdare pana se se screm toti gomosii sa iasa cu ceva pe piata. Tehnologia exista de ani de zile, capacitati de productie sunt, deci care-i treaba?
abia abia pun pe picioare Model 3, care ar trebui sa revolutioneze piata auto de volum, si deja anunta Semi, care ar trebui sa faca aceeasi revolutie in piata de tir-uri; apoi roadster 2, cu performante la nivelul superlativului si pret de entry-level. Iar printre ele ar trebui sa se strecoare model y. Sunt multe riscuri si amenintari si nu cred ca toate proiectele le vor iesi perfect. just my two cents.
P.S.: mi-a placut mini-sectiunea de analiza de la final, thumbs up!
Ce vreau sa spun e ca nu sunt genul de sofer de care o sa te impiedici pe autostrada, pe drumuri laterale ... oriunde. Dar in ziua in care am experimentat pentru prima data acceleratia la o Tesla S 75D a fost unul din putinele momente in care am simtit ca trebuie s-o iau incet, meticulous, ca la primele ore de condus..
Tesla respectiva nu era top of the line si nu avea "Ludicrous" mode. Si totusi pentru mine a fost impresionanta.
Un avion de vanatoare lansat de pe portavion face 100 km/h in aproximativ 2.00 secunde. Asta daca adaugam si forta catapultei. Tesla Roadster deja e sub valoarea asta. Eu cred ca clip-ul de mai jos e edificator. Stiu, faceti abstractie de extazul de pe fondul sonor. Pur si simplu e fenomenal.
https://www.youtube.com/watch?v=lAQGBxtLSWU
Si pentru putina distractie, si comparatie :)
https://www.youtube.com/watch?v=CqGZqyUwxZc
Have a nice week end :)
http://illumin.usc.edu/142/taking-off-and-landing-on-an-aircraft-carrier/
Da, modelul sport (e putin spus) e WOW!
Bravo Tesla!
Weekend placut!
Panasonic le produce
Si in a doilea rand, esti spalat pe creier. Pana nu vom obtine curentul electric pe cale ECO, cel putin in proportie de 50%, masinile electrice nu vor fi ECO si nu vor avea nici un sens.
70% din curentul electric obtinut astazi pe planeta, provine din arderea combustibililor fosili. Asta inseamna ca orice consumator electric, in proportie de 70% arde combustibili.
Cea mai buna varianta este MIXT-ul de energie: HIDRO + TERMO + NUCLEAR + EOLIAN + FOTOVOLTAIC.......cum se intampla si in Franta si in Germania, Belgia Olanda etc.....
@@zarnesteanu LaFerrari si Koenigsegg depasesc cu greu un Model S la preturi de peste 1.000.000. Tesla poti sa-l iei la 100k. La 150k deja esti aproape de fully loaded.
Cat despite creierul meu nu-ti fa griji. Vezi mai bine de-al tau. Ca e oglinda. Luciu ca un lac de munte si reflectorizant 100%. Nimic nu intra in el.
mno sac :P
https://1-stromvergleich.com/strom-report/strommix/
Plus ca importa foarte mult gaz din Rusia.
La capitolul energie, ca exemple in Europa dintre tarile G7 sunt Franta si UK.