Una dintre marile promisiuni realizate de Elon Musk legate de infrastructura oferită clienților Tesla Motors e pe cale să pice după ce numărul de comenzi pentru Model 3 a depășit toate așteptările șefilor companiei americane și a ajuns la aproape 400.000. Dacă într-un interviu acordat publicației Engadget în 2013 afirma că încărcarea mașinilor produse de Tesla "va fi întotdeauna gratuită" pentru clienții modelelor mărcii, același Musk reitera ideea în cadrul lansării lui Model 3, în 31 martie 2016, când a anunțat în fața sălii pline că "În ceea ce privește Superchargerele, toate exemplarele Model 3 vor putea fi încărcate rapid în standard".
Ei bine, la exact două luni de la acel moment, Musk și-a întors cuvintele în cadrul întâlnirii anuale pe care a avut-o aseară cu acționarii companiei pe care o conduce.
"Încărcarea rapidă gratuită are în mod fundamental un cost", a declarat Elon Musk în fața audienței adunate la Muzeul de Istorie a Computerului din Mountain View, California, la invitația șefilor companiei. "Mișcarea evidentă este decuplarea acestui cost de prețul unui Tesla Model 3. (încărcarea rapidă) Va fi în continuare foarte ieftină, mult mai ieftină decât alimentarea cu benzină, dar ", a încheiat Elon Musk.Soluția pe care o va adopta Tesla Motors pentru a rezolva această problemă va fi, foarte probabil, implementarea unui pachet opțional pentru cumpărătorii lui Model 3 prin care aceștia vor putea să-și cumpere dreptul de a alimenta pe viață la Superchargerele Tesla Motors. Nu există încă detalii legate de prețul acestui pachet, acesta urmând să fie anunțat cel mai probabil anul viitor, atunci când Model 3 se va apropia de data la care Elon Musk a anunțat startul livrărilor în SUA.
Si atunci care mai e farmecul? Adica dau 35 k pe masina ( care oricum nu stiu ce optionale va avea) si mai dau pe acel pachet inca 5-10 k ?!
Adica " cumparati iluzii fratilor" - gasim fraieri la orice colt de strada.
Bun, nu eram fan Tesla dar Model3 era o optiune importanta in a alege masina electrica, ei bine in acest moment Model3 nu mai face parte din lista mea de electrice.
Ca si optiuni viitoare raman, Golf electric, i3 , Leaf - toate anuntand deja baterii de peste 300 km autonomie. Ramane Volt de analizat in momentul respectiv.
Nu stiu daca ati observat insa majoritatea marcilor anunta ca vor scoate n modele pe piata, anul fatidic fiind 2020 ( de parca atunci se crapa pamantul in 24! ), asa ca balta va avea oricum peste iar preturile cu siguranta vor scadea undeva la un cost de sub 40-50 % pana in anul 2022 - 2025 !
Ai dreptate. Inca un lucru:
Se pare ca nu vor putea pastra pretul de baza promis de 35.000 $. Va fi mai scumpa. Apoi adaugi diversele pachete.
@lol (cati ani ai?)
Pretul scump care-l platim pentru extractia petrolului din pamant, rafinarea si transportarea lui, nu vor fi egalate niciodata de producerea si transportarea energiei electricei. Asta cu "monopolul electricitatii" e un non-sens, o aberatie conspirationista ieftina. Nu poti pune monopol pe soare! Energia din surse regenerabile este viitorul. Exista si-n prezent case, ferme care-si produc singure energia ptr treburile casnice. Daramite in viitor!
http://www.green-report.ro/energia-regenerabila-ofera-mai-multe-locuri-de-munca-decat-industria-petroliera-gazelor-si-carbunilor/
http://www.green-report.ro/evohouse-casa-pasiva-cu-o-factura-anuala-la-energie-de-sub-200-de-euro/
http://www.green-report.ro/vehiculele-electrice-nissan-vor-deveni-hub-uri-mobile-de-energie/
http://www.theguardian.com/sustainable-business/2015/mar/16/live-rise-energy-producing-home-architecture
http://www.smithsonianmag.com/innovation/checking-the-claim-a-house-that-produces-more-energy-than-it-consumes-180951160/?no-ist
Uite d-aia inovatiile tehnice nu prind la noi in tara.
200 de cai din 1.4, rata compresie 10.5:1? E prea fortat motoru...
120 de cai din 2 l, rata compresie 14:1? Ala e motor bun, fiabil. *apoi alimenteaza de la lukoil*
Rezervor cu hidrogen? Da' ce e masina mea, dirijabil? Vrei sa-i zic Hindenburg??? *apoi se urca in masina cu rezervor gpl si o parcheaza in subteran*
Da-o p-aia cu "inovatia", de parca nu exista nimic in afara de Tesla si toti ceilalti sunt prosti, da' nu uita sa adaugi cat de "vizionar" este Elon Musk; cum n-a putut el - sau n-a vrut (hmm) - sa prevada ceea ce era pana la urma o chestiune de bun simt! Dar nimeni care a incercat sa se imbogateasca peste masura inseland asteptarile clientilor si actionarilor n-a sfarsit bine...
Eu vad foarte multe avantaje. Un lucru care nu-mi place va fi ca daca guvernul sau firmele de generare si distributie de energie vor sa faca presiuni, taie curentul si efectul este instant.
Nu functioneaza chiar asa: "taie curentul" si gata. Doua intrebari se cuvin: de ce ar face asta? si doi, oare energia electrica are o singura sursa? Adica traim intr-o piata libera unde competitia domneste. Nu suntem in Coreea de Nord, ok? Sa lasam fanteziile copilaresti.
Frica dependetei de petrol e mai reala si ma periculoasa decat frica dependentei de energia electrica.
Inainte sa vii cu afirmatii hazardate precum "VA AVEA mai multe dotari decat BMW seria 3", ai face bine sa arunci o privire la economia care s-a facut la proiectare (vezi criticile la adresa portbagajului) si interiorul spartan cu care vine. Politica de reducere a costurilor recunoscuta si asumata.
Comparatia cu un model premium e la fel de ridicola precum comparatia dintre un Logan si un Benz CLA (exemplu aleator), doar pt ca Logan are sistem multimedia in bord.
Mai departe explica-ne si noua de unde ai facut precomanda, pentru ca din Romania nu se poate. Daca doresti.
+
Inainte sa acuzati de "ciuda" , recititi inca odata articolul. Mi se par niste reactii absolut normale. Era culmea sa-i felicitam si sa-i flatam chiar.
Granița de 300km autonomie, obliga constructorii la o cursa contra-cronometru benefica pentru noi, atât timp cat va exista o alta alternativa la litiu pentru electrice.
Ce face Tesla este super OK forțează concurenta la maxim, daca vor reuși este o alta discuție, sper sa nu fie un bluf in avantajul lor ca sa-i facă pe alții sa cheltuie bani in cercetare (in momentul de fata pierd 35 000$ la fiecare mașină vândută)
Ok. explica-mi o treaba...
Vad ca userul gabyavraa scris comentariu in acelasi stil lingusitor la adresa Tesla, dar n-a catadixit sa-mi raspunda argumentat la problemele ridicate de mine. Si tacerea e o confirmare.
...
Eu o sa-ti furnizez niste date si tu daca binevoiesti explica-mi mai departe de ce crezi ca americanii "forțează concurenta la maxim".
Sfarsit 2010. Piata masinilor electrice era infima si era privita cu multa ironie, neincredere de marea majoritate. Erau cateva oferte sporadice, preturi exorbitante, masini neserioase - golf-carturi precum i-miev, ion, czero, smart ev, Th!nk city (falimentata) - masinute minuscule cu preturi aberante de 30-40.000 €. Tesla Roadster era un esec. Tesla ajunsese in 2010 dupa ce evitase glontul fatal -adica falimentul - de cateva ori. Publicatii americane precum The Truth About Cars au vrut sa vina in ajutorul companiei si au lansat "Tesla Death Watch" , adica un fel de cutia milei. Cu ajutorul Unchiului Sam au reusit sa stea pe linia de plutire.
Apoi, la sfarsit de 2010, apare Nissan Leaf - prima masina electrica de masa, prima oferta serioasa care nu era caruta si venea la un pret abordabil de 25K $ minus subventiile specifice. A devenit un hit instant. A fost ani la rand cea mai vanduta masina electrica, primind nenumarate premii si distinctii.
Mai tarziu, la 1 an jumate-doi dupa Leaf, apar din ce in ce mai multe masini ecologice printre care Model S, Renault Zoe, BMW i3, Vw e-up, Mia, Mercedes A-class e-cell, Kia Soul EV etc.
Numarul lor s-a multiplicat exponential dupa aparitia Nissan Leaf. Se trezise-ra. Deci acum explica-mi si mie, cum a "fortat" inainte concurenta Tesla cu o masina adresata unei paturi restranse de bogatani si cum o forteaza in prezent cu niste vorbe goale ??
O pastila aruncata, care nu stii cum arata , nici ce gust va avea si nici macar ce pret va avea... pentru ca pretul de 35.000 $/€ se pare ca va fi mai mare... ei bine, asta-i masina poporului promisa de americani?
Pai amice, asta a scos Nissan inca de acum 6 ani & la un pret mai redus. Adica o adevarata masina a maselor. Si nu-i ca si cum ceilalti stateau pe loc ca sa-i impinga Model 3, pe care la interior il bate Logan.
Hai ca asta-i culmea! De parca nu aparea Leaf 2 cu autonomie de 400 km ptr ca nu exista Model 3...Nu vezi cat de ridicol suna?
Comentariul tau e o aberatie de la un cap la coada. Doar nu te astepti sa te ia cineva prea in serios, nu? Nu va exista niciodata "o singura sursa de energie".
Exista energia din surse regenerabile: hidro, eoliana, geotermala, solara, maree, biomasa, biocombustibili, gaze rezultate din fermentarea deseurilor/namolurilor din statiile de epurare, energia din fiecare pas, etc.etc. Limita e cerul...!
Da, nu poti pune monopol pe soare si vant.
Independenta energetica este ceva REAL si poate fi obtinuta atat la scara redusa pentru locuinte individuale, cat si la scara mare pentru comunitati.
Tu habar n-ai de functionarea economiei de piata din moment ce insinuezi conspiratii cum ca monopolul corporatist abolit inca de pe vremea lui Rockefeller, ar fi o realitate a zilelor noastre. Esti cucu.
Si-ti mai recomand sa iesi din casa. Pentru ca nu cred ca ai vazut dealurile si campiile umplute cu eoliene din zona Dobrogei. Da, in Romania aia inapoiata. Tehnologia de captare a energiei solare progreseaza si ea. Daca asta se intampla acum, peste 10-15 ani peisajul va fi mult schimbat. Adica mult mai devreme decat cred altii.
Aici nu facem politica pe site-ul asta, dar guvernele au tot interesul sa stimuleze tot ce-i electric. Inca odata repet: fac economii importante.
Din moment ce xista o competitie interna intre tehnologiile alternative, hibrizi, hidrogen, pur electrice etc, costurile pt client nu vor fi o problema atat de mare. Ce solutie tehnologica va fi dominanta in viitor, asta ramane de vazut, dar o alternativa trebuie sa existe.
Nu putem sta doar in petrol. Tocmai de aceea s-a declansat toata miscarea asta si tocmai de aceea comentariul tau e penibil.
Pentru orice om normal, la ce talmes-balmes de porniri infantile ne arati, nu cred ca maturitatea mea este in chestiune aici.
Nu sunt fan Tesla si mai mult baiatul asta pentru mine are un discurs greu digerabil:
1. reinventeaza Caritasul
2. intr-o tara in care cea mai vanduta masina este un mini camion cu motor de la 3l in sus, el vrea sa vanda masini electrice
3. asa cum noi la Iasi aveam cea mai mare uzina de utilaj greu care nu a folosit la nimic, asa vrea el sa faca cea mai mare uzina de baterii de masini care s-or vinde sau nu, vom vedea
DAR este un nebun vizionar,vrem nu vrem avem nevoie si d-astia
1. n-a prevazut ca nu va putea oferi superchargere intotdeauna gratuit. A facut declaratii hazardate pentru a obtine imagine. Acea imagine i-a folosit pentru a lua comenzi.
2. declaratia si planul initial era ca va scoate o masina "accesibila" de 30.000 $. Dupa preview ne spune ca-i 35.000 $. Acum mai nou nici aceasta suma nu mai sta in picioare; va fi chiar mai scumpa.