Elon Musk, CEO-ul Tesla, și-a exprimat recent îngrijorarea cu privire la capacitatea producătorilor auto chinezi, în special a companiilor precum BYD, de a depăși competitorii globali în absența barierelor comerciale.
Acest lucru vine în contextul în care BYD, susținută de Warren Buffett, a depășit Tesla ca lider mondial în vânzările de vehicule electrice în ultimul trimestru, în ciuda reducerilor semnificative de prețuri aplicate de Tesla.
Musk a recunoscut că producătorii auto chinezi sunt extrem de competitivi și pot obține un succes semnificativ la nivel global, în funcție de politicile comerciale. A subliniat că, fără bariere comerciale, aceste companii ar putea să-i depășească pe majoritatea celorlalți producători auto la nivel mondial.
Ca răspuns la peisajul competitiv, Tesla intenționează să lanseze un crossover compact accesibil, cu numele de cod "Redwood", la mijlocul anului 2025. Musk a confirmat intenția Tesla de a începe producția următoarei generații de vehicule electrice la fabrica din Texas în a doua jumătate a anului 2025.
În tot acest timp, producătorii chinezi de vehicule electrice, cunoscuți pentru eficiența costurilor și lanțul lor de aprovizionare stabil, se extind rapid la nivel global.
Comentariile lui Musk coincid cu desfășurarea alegerilor prezidențiale din SUA, unde președintele Joe Biden și-a exprimat hotărârea de a împiedica China să domine piața vehiculelor electrice.
În același timp, fostul președinte Donald Trump, posibil candidat pentru nominalizarea republicană, a indicat că ar ridica tarifele dacă ar fi ales, solicitând o taxă universală de 10% pentru toate importurile în SUA și revocarea statutului de țară cu cel mai favorabil tratament comercial acordat Chinei.
În ciuda accentului pus pe tarife, experții susțin că SUA și Europa au nevoie de alte tipuri de politici pentru a-și construi lanțuri de aprovizionare diversificate.
Acest lucru sugerează că, dincolo de barierele comerciale, planificarea strategică și sprijinul politic sunt esențiale pentru competitivitatea susținută a industriei auto în fața provocărilor globale.
Doamne ferește să apară vreun rival serios, că imediat cere bariere comerciale.
Curat capitalism!
Curat dublu standard!
Oricum s-a schimbat narațiunea. "Drepturie omului", cacealmaua cu care americanii au distrus socialismul din Europa de Est, nu mai e de actualitate, e o făcătură. A zis-o un filozof perciunat la modă, Yuval Harari, care e implicat și el în marele reset.
Libertatea e aia care ți-o permit eu s-o ai - cam așa sună "democrația" și capitalismul american.
Dublu standard e puțin spus.
Când era globalizare și lucrau chinezii ca sclavii, urlau că trebuie să nu mai fie taxe vamale, să fie comerț liber. Acum că ăia au învațat și au muncit de au rupt de au ajuns superputere, gata, punem taxe. "Vrem să-i ÎMPIEDICĂM să domine piața".
Păi nu e concurența motorul capitalismului?
Păi de ce nu ați spus că e vorba de fapt DOMINAȚIE?
Aaa, pierdeți voi dominația și nu vă place?
Toti discuta de cat de bune sunt masinile chinezesti dar nimeni nu analizeaza serios cum au ajuns acolo. Cat se datoareaza muncii, cat "furtului" de tehnologie, cat ajutoarelor de stat si cate altele. Chinezii sunt de neoprit si foarte putini par sa-si dea seama de asta.
DAR
Exista un mare DAR:
Statul chinez are o strategie clara sa omoare competitia auto din toata lumea. Cum face asta? Subventionand masiv 91 de producatori de masinutze cu baterii. Ard sume colosale si s-or fi gandit asa: din atatia producatori, cativa tot o sa se ridice si o sa scoata ceva masini bune si competitive in vest. Se pare ca strategia a functionat. Oamenii au inteles ca ineptii din iuropa si dobitocii de democrati din US se inchina planetei bagand pe gat clientilor masini cu baterii. Asa ca fac tot ce pot, pun bani multi la bataie, ca sa vina cu o oferta atat de buna de masini electrice incat sa ii omoare pur si simplu pe toti tolomacii gen (managementul) VAG. Dupa care sa retraga subventiile si sa faca bani masiv. E o strategie clara, numai cine e tolomac complet nu intelege asta. Chinezii n-au mama si tata, nu au principii, fac afaceri cu rusii, nu ii intereseaza ca Putler a intrat in Ucraina, n-au nicio strabatere morala. Scopul lor clar e sa ajunga numarul 1. Si cu asemenea dobitoci socialisti marxisti la conducere in toate tarile "civilizate", au inteles ca acum e momentul lor.
Cum sa nu te dezvolti militar si economic cand la Casa Alba a ajuns prin furt electoral si prin autodisolutia statului un individ care se caca pe el la propriu?! Asemenea circumstante faste pentru ei nu se rateaza.
Deci, sorry, dar de data asta sunt de partea lui Musk. Omul are drepate. Daca aia nu joaca corect, nu vad de ce noi am juca corect. Guvernele din iuropa si USA nu au sau nu sunt dispuse sa dea genul ala de sume producatorilor privati. Si bine fac.
Dar am observat o campanie super agresiva la o anumită marcă, MG, este plin spațiul online, toți prezentatorii cunoscuți MG in sus si-n jos, electrică, hibrid, benzină, nu contează, marca minune .
Se pare ca razboiul din Ucraina si crizele sociale din Europa au schimbat in sfarsit macazul si au deschis ochii oamenilor.
Sigura speranta e ca socialistii sa nu ajunga majoritari ca am ras-o.