Elon Musk a reușit în această săptămână să implice Tesla în două controverse majore, care au avut efecte semnificative inclusiv pe bursa americană.
Prima controversă este legată de noua autonomie oficială pentru Model S, care a fost calculată de Agenția pentru Protecția Mediului din SUA la 391 de mile, echivalentul a 629 de kilometri, conform standardului american EPA, mai dur decât standardul european WLTP.
La prezentarea rezultatelor financiare din această săptămână, Musk a susținut însă că autonomia a fost calculată greșit și că aceasta este în realitate de 400 de mile (643 kilometri).
"Autonomia reală a lui Model S este de 400 de mile. Peste noapte, agenția a lăsat o ușă deschisă și cheile înăuntru, motiv pentru care mașina a intrat într-un mod în care anticipează sosirea șoferului și a pierdut 2% din autonomie. De aceea, autonomia oficială este de 391 de mile", a afirmat Musk.
Oficialii agenției au negat însă că mașina a fost lăsată cu o ușă deschisă și cu cheile înăuntru înainte de testul oficial.
"Putem confirma că testul a fost crespunzator, cu ușa închisă.
Putem discuta orice problemă tehnică cu Tesla, așa cum facem cu toți constructorii", a precizat un purtător de cuvânt al agenției.Ulterior, Musk a afirmat pe rețeaua de socializare Twitter că "prețul acțiunilor Tesla este prea mare". Până la sfârșitul zilei de tranzacționare, acțiunile Tesla au scăzut cu peste 10%, de la 781 la 701 dolari.
Via The Verge
https://electrek.co/2020/04/27/vw-admits-tesla-lead-software-leak-internal/
E loc doar pentru cancan.
Teoretic cu 600km poti merge din Bucuresti in Thassos la mare, dar numai teoretic.
Sunt cuios ce are de spus Edikka despre electro-guru si idolul sau suprem... :)
Mulţi invidioşi au spus că vorbeşte de aiurea, dar după un timp aceştia au avut pierderi grele, foarte mari, iar Elon a fost şi sancţionat
Momentan nu se ştiu motivele acestei declaraţii dar se pare că există unul, cerebral cu siguranţă.
Nu este idolul meu, nu am idoli, îl apreciez. Nu este singurul cu soluţii de la Tesla ci au o armată de ingineri, doar că este foarte precis şi foarte muncitor.
Cu perioadele de dormit pe podeaua fabricii... Oricum a muncit pentru bogăţia lui, nu îi plâng de milă,
Dar de multe ori şi-a pus toată averea în linie şi cu falimentul înainte de evitat, a muncit până ia ieşit.
Partea interesantă la Tesla, că afacearea cu panouri solare şi powerwall este DUBLĂ decât cea cu maşini, ca potenţial!
După ce fac Cybertruck, Semi truck şi Terra Factory şi ajung la o capacitate de 10 milioane posibile maşini pe an, este interesant să vedem cum va evolua afacerea cu panourile solare şi Hiperloop
Cu panourile au ajuns la 1000 instalări pe săptămână, ceea ce nu este rău, dar să vedem după terminarea dezvoltării auto
Ieşi din casă, nu ai chei nimic - doar telefonul în buzunar, te apropii de maşină, se deschid oglinzile, deschizi uşa, te urci,
maşina este deja încălzită iarna, răcită vara, la exact ce temperatură vrei tu,
apeşi frâna pui centura dai pe drive auto, şi dai comanda vocală că vrei să mergi la serviciu, maşina se conduce singură (deci ce condus cu 1 picior şi 1 mână, condus cu 0 picioare şi 0 mâini !!),
ajungi la destinaţie te dai jos şi nu faci nimic, maşina se blochează singură şi intră în modul supra veghere (filmează mereu şi salvează filme şi anunţă pe telefon direct dacă maşina este lovită),
pleci de la muncă, te apropii de maşină, se deschide singură pleci la gradiniţă iei copilul, te duci la mall, maşina parchează singură, laşi copilul în maşină şi maşina în dog mode (adică sistemul de climatizare rămâne pornit şi pe tabletă afişează mare că proprietarul este plecat dar ştie de câine / copil şi afişează foarte mare temperatura)
ieşi din maşină vrei să încarci - iei cablul şi îl apropii de maşină - uşiţa se deschide automat singură - bagi cablul în mufa maşinii şi maşina se încarcă, nu tu dat cu cardul, nu tu introdus pe staţia de încărcare user pin, nu tu folosit card bancar, nu tu folosit telefon, nimic ! Totul se plăteşte din contul tău şi se trimit toate informaţiile la maşină şi telefon dacă vrei să le citeşti
Te duci la mall, la întoarcere scoţi cablul şi atât, dai comandă vocală acasă, ajungi acasă şi ieşi din maşină, iei copilul, cumpărăturile, intri în casă maşina se închide singură
Pare SF ???
Este deja ceea ce face o maşină Tesla azi !!!
Între timp VW şi Renault vând ca opţiune - "oglinzile în culoarea caroseriei" !!
Ce drakq domle !
Unii producători auto trăiesc cu un secol în urmă !!!
Confirmaţi ?
Atât de uşor este viaţa cu o maşină din secolul care trebuie !!!
Iar ceilalţi producători auto încă nu au DIN START la toate maşinile senzori parcare şi cele 4 camere - faţă, spate, sub oglinzi ca să facă bird-air-view ???!!!
Sau îţi sunt vândute ca OPŢIUNI ???!!!
Ce draku domle ??!!!
Producătorii tradiţionali nişte nemernici
Cele mai multe accidente sunt cele uşoare şi grosul sunt cele la parcare şi dacă nu ai parcare automată pune domnule măcar senzori şi camerele !!!
Şi sunt modele care nici măcar ca opţiuni nu le ai !
Stăm şi le instalăm noi, after market !!
În timp ce Tesla trimite o maşină în spaţiu aşa ca aroganţă, să le dea peste bot, producătorilor tradiţionali !
Dar să zici că uite maşina este produsă în 2020 nu are senzori + cele 4 camere (4 ! nu 2!!) sau nu are scaunele faţă încălzite şi răcite din start ca minim
în timp ce Tesla oferă sentry mode, dog mode, joe mode şi nu numai scaune încălzite, răcite dar şi sistem complet de gestionare a habitaclului nefiind în maşină etc
mi se pare o mare prostie, adică ăia oferă navă spaţială şi tu nu oferi nimic ? Doar roţi 20" sau "oglinzi în culoarea caroseriei" ?
Înţeleg că Tesla costă dar parcă prea îşi bat joc de clienţi restul, nu ? Vorbesc de maşini noi 2020 nu maşini SH.
1) Masina despre care se face vorbire este un exemplar TESLA Model S Range Plus (non-Performance);
2) In ciclul WLTP (utilizat in Uniunea Europeana) autonomia electrica medie ar fi de circa 700 km))
3) NU EXISTA AUTONOMIE REALA la o masina, indiferent daca aceasta are MOTOR(MOTOARE) electric/termic/mixt (hibrid=motor termic+1/2 motoare electrice si baterie de acumulatoare si/sau rezervoare de hidrogen) ci depinde, in principal de:
- temperatura exterioara si clima/ventilatia interioara setata/reglata,
- stilul de condus al fiecarui sofer,
- greutatea pasagerilor si a bagajelor sau remorcii tractate
- mentenanta generala si in mod particular cea a motorului termic/electric/ mixt,
- mers urban, extraurban/mixt,
- consumul instalatiei audio,
- lumini electrice si alarma, sisteme de supraveghere,
etc...
4) In conditii de oras, in conditii favorabile, o asemenea TESLA Model S Range Plus (non-Performance) poate atinge si 800-850 km
5) In conditii grele, de iarna, cu o serie destul de mare de consumatori porniti dar cu bateria incarcata full poate atinge, cca. 550-600 km, in ciclu mixt, daca avem in vedere experienta altor masini produse de TESLA pana acum, in conditii de exploatare absolut normale!
Iti este lene sa conduci ?!
Si vezi ca masinile Tesla se conduc singure in anumite conditii.
Este intre Level 3 si Level 4.
Este un fel de Level 3.5
Faci aceasi greseala ca majoritatea clientilor.
S-au produs multe accidente.
De ce ?
Pentru ca aia stateau acolo, fizic erau acolo, dar cu mintea...
Nu faceau nimic. Stateau ca niste legume expirate.
Dupa care, tot ei fac plangere la Tesla c-au facut accident.
Pai, da' de ce sa-si asume clientul responsabilitatea ?!
Tesla a spus clar: Acel sistem de conducere autonoma, poate face ANUMITE SARCINI in ANUMITE CONDITII, cat timp, leguma se uita la drum.
Clientul: De aia imi iau Tesla ! Sa stau ca prostu' in masina, fara sa fac nimic ! Ca mie LENE ! Mie LENE sa apas un amarat de ambreiaj, mie lene sa apas acceleratia si frana ! Mie LENE sa ma uit la drum !
Tesla Model 3 Standard Range Plus – 39.500 Euro, RWD (roți motrice spate), 409 km (autonomie), 225 km/h (viteză maximă), 5,6 secunde (sprint 0-100 km/h). Taxe de import 3.950 Euro, TVA 7.505 Euro. Preț final la client 50.955 Euro. Acesta este un preț de pornire, fără niciun fel de dotare suplimentară (vopsea, jante, funcții de condus autonom sau finisaje superioare).
O Tesla Model S Long Range, pret de pornire 93.654 Euro si primesti versiune "cheala": fara optiuni vopsea, jante, funcții de condus autonom sau finisaje superioare.
Deci masinile cu mod condus autonom sunt versiuni de top... ce sa zic, la banii aia trebuie sa fie un pic SF masina...
Aaa, Tesla in Romania nu intra in programul eco bonus de 10K euro...
Si tot astept sa-mi spui care e convingerea din spatele fanboy-ismului cu masinile electrice. NU ma intereseaza o marca anume. Eu nu vorbesc de Maybach sau nu stiu ce avion de peste 100.000 de eur. Si discutia ar fi oricum irelevanta....
condus autonom...in Romania? pe unde?
De ce ai lua in considerare o astfel de dotare daca ai fi client roman? Doar intreb.
Eu nu am zis nimic de range, de viteză, acceleraţie.
Şi oricum pentru modele prima dată scoase fac foarte multe. Staţi să vedeţi model 3 peste 5 - 10 ani la ce preţ se vor vinde !!
Oricum ideea este clară.
Sper ca ati fost atent la ce am postat, nu m-am referit la autonomie, am zis de pret si dotari (ma rog erau referiri la autonomie, dar nu asta era ideea). Un obiect la peste 100K euro trebuie sa faca destule, adica nu as da banii astia fara sa am incalzire/racire scaune spre exemplu....
Păi da.
Acuma, ca mai are patinaje comportamentale pentru mie e ok. Nimeni nu e perfect, mai ales dupa ce a tras o viata intreaga absolut nebuneste. Pentru el banii nu mai sunt relevanti. De la bun inceput a investit si a inovat acolo unde a stiut cel mai bine si profiturile au fost pe masura. Da, are conturi foarte grase, dar si baga multi bani inapoi in inginerie si inteligenta artificiala.
Si iarasi spun, nu e exclus ca la experienta lui sa se joace un pic cu psihologia investitorilor. Semestrul asta a facut profit. Probabil ca lucrurile vor fi tot mai roz pentru Tesla. De ce sa nu-si devalorizeze un pic actiunile si sa-si maximizeze profitul in viitorul apropiat?