Elon Musk a declarat în mai multe rânduri că Tesla a fost la un pas să intre în faliment în perioada 2017-2018, în timpul pregătirilor pentru producția lui Model 3.
CEO-ul constructorului american a anunțat recent că una dintre opțiunile pe care le-a luat în calcul la vremea respectivă a fost să vândă Tesla către Apple, producătorului celebrului iPhone. Cu toate acestea, Tim Cook, CEO-ul Apple, a refuzat orice întâlnire cu Musk pe marginea acestui subiect.
"Pe parcursul celor mai negre zile din cadrul programului Model 3, l-am abordat pe Tim Cook pentru a discuta posibilitatea ca Apple să cumpere Tesla. A refuzat să se întâlnească cu mine", a scris Musk pe rețeaua de socializare Twitter.
La vremea respectivă, capitalizarea de piață a celor de la Tesla era de numai 10% din capitalizarea de piață din prezent de peste 600 de miliarde de dolari.
Musk a făcut aceste declarații în contextul în care presa internațională a relatat recent că Apple continuă proiectul pentru lansarea unei mașini electrice cu funcții autonome. Cele mai recente informații arată că mașina electrică Apple va avea o baterie cu un design unic cunoscut pentru moment drept "monocell".
De asemenea, în locul tradiționalelor baterii Li-Ion, acumulatorul ar putea fi de tip LFP (Lithium Iron Phosphate), cu principalul avantaj că acesta se încălzește mai puțin.
În plus, mașina electrică Apple va fi echipată cu numeroși senzori, inclusiv senzori Lidar, pentru a oferi funcții autonome avansate.
Nu în ultimul rând, este foarte posibil ca modelul să fie produs de un constructor tradițional, iar presa internațională a susținut anterior că americanii au purtat negocieri cu Magna, companie care produce Clasa G pentru Mercedes-Benz la o uzină din Austria.
Planul actual este ca producția să înceapă în 2024, însă aceasta ar putea fi amânată pentru 2025 în contextul pandemiei de coronavirus.
Via Teslarati
ce au primii sapte constructuri de masini din lume,Tesla care are doar 50 000 de angajati iar fabrici...va las pe voi sa cautati cati angajati au cei sapte si cate fabrici imprastiate peste tot.Valoarea de piata e un fas oligofren la care nu mai pune nimeni botul.Ca tot imi batea unul pe aici obrazul cu electricele si bursa,o actiune Tesla costa pompata artificial 660 de dolari. Amuzant e ca Tesla NU a platit niciodata dividende actionarilor lor iar profitul pe actiune pe un an e de sub 0,90 de dolari :))) Scot bani din bursa doar rechinii care vand si cumpara cand stiu ca e mai bine,pentru restu' e un joc de noroc,o loterie. Apple e la fel de umflat artificial,cumpara fix nimic inclusiv la valoarea de atunci,un balon economic umflat pana la refuz...
Ideea e că dacă ai o acţiune Tesla şi o vinzi iei 600$ bani reali nu vorbe goale.
Cine nu cunoaşte zice că sunt umflate.
Asta este economia de piaţă. Cerere - ofertă - eficienţa - costuri - profit.
Cât ai fi câştigat dacă ţineai acţiunile 10 ani?
Dacă aveai 1000$ puteai lua şi 30.000$
Ne place, nu ne place, la bursă sunt bani reali şi mai există şi jucători mici, persoane.... care poate sunt mai... ne învăţaţi... dar sunt şi fonduri de pensii conduse şi auditate puternic, care fac lucruri serioase, aşa că îţi place sau nu, asta e valoarea lor reală 600 miliarde $
Munca lor, meritul lor.
Ce m-au impresionat nu sunt chestiile de gen Elon Musk plânge, povesteşte, etc ci că au făcut cipul de conducere autonomă hardware fără ajutorul nvidia !
Şi fără intel, qualcomm, etc
Ca să faci aşa ceva, trebuie să ai ingineri mulţi şi extrem de bine pregătiţi şi extrem de bine motivaţi.
Poate doar Apple mai au.
Cred că de aceea şi Tim Cook a refuzat, pentru că vor să facă singuri maşina lor şi să concureze, să îşi arate puterile.
Dap.
Hai patratzel la culcare. iexpertiza pentru industria auto o faci mai tarziu cand te trezesti.