În 26 aprilie, Tesla a anunțat că producția sa din Europa va începe până la sfârșitul lui 2021, renunțând la termenul inițial de iulie 2021.
Surse citate de presa germană spuneau atunci că nici acest deadline nu va fi respectat, întrucât Tesla ar avea întârzieri în ceea ce privește începerea producției de baterii sau primirea unor autorizații din partea autorităților.
CEO-ul și fondatorul Tesla a efectuat o vizită pe șantierul fabricii din Grünheide, prilej cu care a oferit și câteva declarații privind stadiul în care se află viitoarea Gigafactory.
“Este greu de estimat când vom putea începe să producem mașini (n.a. în Germania). Se pare că vom putea să demarăm producția la sfârșitul anului. Cred că ar trebui să fie mai puțină birocrație, ar fi mult mai bine,” a spus Elon Musk.
Conform autorităților germane, Tesla a făcut anumite modificări în ceea ce privește “dosarul de licențiere”, astfel că emiterea unor noi autorizații va fi întârziată de noile dezbateri publice și birocrația din acest caz.
Tesla vrea să producă anual 500.000 de mașini electrice în Germania, Model Y fiind o prioritate. Producătorul american ar urma să aibă circa 12.000 de angajați în noua uzină Gigafactory.
Via Reuters
Sincer in SUA treaba merge mult mai repede. Marci 50k dolari autorizatia de constructie si poti sa incepi sa asamblezi casuta de carton cat ai zice "OSB".
da, e mai mică dar în acest caz, germanii clar pun beţe în roate companiei Tesla
Deja fabrica din Texas care a pornit mai târziu, este mai dezvoltată decât cea din Germania
Cand s-au comparat Tesla cu alte modele germane, a rezultat ca la acelasi pret sau chiar mai mic decat ele are performante mai bune.
Deci automat ca vor fi intarzieri, ca germanii de la VAG cu a lor Audi e-tron, BMW si Mercedes au intaietate la toate.
Ei fac niste aliante, discuta putintel cu Merkel si ii explica cum sta treaba si asa ii mai taie macaroana lui Musk si il intarzie.
Parca Tesla model 3 e cea mai vanduta electrica in Europa si nu e frumos, de obicei germanilor de la VAG li se cuveneau astfel de distinctii. Ei erau pe primul loc la vanzari (si softuri mincinoase), dar sa trecem peste asta, ca nu e un detaliu important.
Adica nu conteaza ca au manarit cu totii softurile, ei nu au avut intarzieri la vanzari si interdictii de a mai vinde masinile cu softurile mincinoase :)) Biroctratia e doar intr-o directie, nu se aplica marcilor germane in Germania sau alte tari europene.
https://www.carscoops.com/2021/03/electrified-vehicles-are-doubling-their-european-market-share-in-2021/