Elon Musk: cerințele membrilor UAW ar băga în faliment Ford, GM și Stellantis

de Silvian Irimia
Duminica, 01.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk s-a folosit de platforma sa pentru a-și exprima opinia legată de greva celor de la UAW. Acesta crede că Ford, GM și Stellantis ar putea intra în faliment dacă se respectă cerințele.

În mijlocul celei de-a doua săptămâni de grevă UAW (Sindicatul Lucrătorilor din Industria Auto din America) împotriva General Motors, Ford și Stellantis, Elon Musk, CEO-ul Tesla, și-a folosit canalul său preferat de comunicare cu lumea exterioară, X (cunoscut anterior ca Twitter), pentru a-și exprima opiniile cu privire la cerințele muncitorilor sindicalizați.

Într-un răspuns la un alt utilizator care afirmase că președintele Biden susține o creștere salarială de 40% pentru membrii UAW, Musk a lansat critici aspre la adresa sindicatului, susținând că aceasta ar fi o cale sigură de a aduce cele trei companii la faliment.

Conform Automotive News, sindicatul și-a redus cererile pentru creșteri salariale în negocierile cu oficialii, trecând de la 40% la 36%. În același timp, UAW cere eliminarea diverselor niveluri de angajați, reducerea numărului de muncitori temporari, care sunt, de obicei, plătiți mai puțin, reintroducerea pensiilor cu beneficii definite și mai mult timp liber pentru angajați, inclusiv o săptămână de lucru de 32 de ore.

Greva UAW, care a început pe 15 septembrie, reprezintă prima de acest fel care vizează simultan Ford, GM și Chrysler (parte a Stellantis), afectând mai multe facilități de producție din Statele Unite.

Aceasta a înregistrat, de asemenea, un alt moment istoric în lumea politică, după ce președintele Joe Biden a devenit primul președinte american în exercițiu care s-a alăturat muncitorilor pe linia de grevă acum două zile.

În timpul discursului său adresat membrilor UAW la centrul de redistribuire Willow Run al GM din vestul Detroit, Biden a declarat că muncitorii sindicalizați au salvat industria auto în 2008 și înainte.

Tesla, împreună cu Rivian și Lucid, nu este sindicalizată, deși în trecut au existat încercări de a organiza sindicate. În 2017, UAW a încercat să sindicalizeze angajații fabricii Tesla din Fremont, California, dar inițiativa nu a obținut suficient sprijin pentru a ajunge la vot. O altă campanie sindicală a fost încheiată la fabrica Tesla din Buffalo, New York, în februarie, cu sindicatul Workers United acuzând Tesla că a concediat zeci de muncitori care susținuseră sindicatul.

Comentarii (6)

  • Chiar i-ar părea rău lui Musk ? Vorbește prea mult omul ăsta, de multe ori prost, dar nu este prost deloc .
    10 2
  • Banditos
    Musk vorbeste din pespectiva sefului de tarla care ar face urticarie si daca ar auzi cuvantul "sindicat" la 100mile distanta de una dintre uzinele sale. Muska asta s-a imbogatit (si) pentru ca salarizarea in companiile sale este pe principiul "eu te fac (angajat) eu te omor". Din punct de vedere social individul asta poate fi trecut la capitolul "nota de (sub)subsol" neavand nici macar minima decenta si nici capacitatea de a intelege nevoile omului de rand. Ca idee...nici nu cred ca va fi capabil sa ajunga la concluzia ca, atingand un anumit nivel (financiar) este cumva dator sa ofere ceva lumii drept multumire pentru ce a realizat de-a lungul vietii.

    Dar...pretentiile actuale ale UAW sunt usor exagerate. Pentru ca...si patronatul a ajuns sa se comporte si sa actioneze mai agresiv si mai insolent decat o facea la inceputul sec. XIX.
    12 5
  • Logica spune
    Nici pe departe. Corb la corb nu scoate ochii.
    E logic ca un patron si beneficiar va spune ce spune nenea Musk.
    Investitorii sunt aia de vina, patronii, imbuibatii.
    Aia sunt cauza tuturor problemelor.
    Daca stai si citezti despre Musk te ia cu capoul, e un corporatist nenorocit, e un tiran care isi baga nasul peste tot si mai mult strica, el e patronul ala care "le stie pe toate" dar le ia dupa ureche.
    4 1
  • Musk, acest nenorocit (pe engleza suna mai bine) are nivelul de empatie al unui perete fata de nevoilor oamenilor simpli. Doar sa ii vezi unele postari pe Twitter si te iei de cap. Este un idiot care a avut mare noroc ca a fost fiul unui prorietar de mine de diamante in Africa de Sud, ca altfel este un mediocru. Space X, Tesla nu sunt ideile lui, au fost ideilor altor oameni mai destepti dar care nu au avut fondurile necesare sa le puna in practica, astfel a aparut in prim plan Elon. In schimb, isi abuzeaza angajatii pana la epuizare, iar apoi face ceva pe ei...cu bolta. De ce in Germania nici in momentul de fata nu au destui oameni. Intrati pe https://www.tesla.com/de_DE/careers/search/?department=manufacturing&site=DE si vedeti cate pozitii au deschise. De ce nu se ingesuie europenii sa lucreze cu Musk? Pt ca stiu cu cine au de a face.

    Legat de greva, acesta este efectul deciziilor total incorecte pe care sefii si consiliile directoare l-au luat la nivelul conducerilor companiilor (nu doar in domeniul auto). Cand in 2008 erau salvate de guvern cu miliarde de $ si-au marit bonusurile si salariile, insa fara a se mai gandi la muncitori. Doar pt ei. Iar discrepanta dintre castigurile unor manageri si castigurile muncitorilor este uriasa, mult prea mare pt a mai putea fi ignorata. Citisem recent ca raportul veniturilor (salar, actiuni, bonusuri) intre CEO / muncitori era de 25:1 in 1965 si a ajuns la 351:1 in 2020!!! Iar apoi se mira de ce sunt muncitorii nemultumiti.
    Nu stiu cat de realiste sunt cererile grevistilor in termeni economici, dar din punct de vedere al echitatii muncii cu siguranta par indreptatite comparandu-le cu veniturile bossilor.
    11 2
  • Adrian
    Asadar mai bine faliment, decat profituri mai mici. Hahaha.
    1 1
  • Nu-l suspectez pe Musk de niciun fel de buna-intentie, ca urmareste binele cuiva, in afara de cel personal. Cumpararea twitter pentru a mentine libertatatea de exprimare a fost o miscare in acelasi scop: omul a inteles, spre deosebire de majoritatea cirezii care au aplaudat masurile pandemice si ploaia de taxe in numele planetei albastre si alte asemenea abuzuri, a inteles asadar ca anihilarea libertatii de exprimare vine la pachet cu anihilarea tuturor libertatilor. Si ca daca pare ca e confortabil sa te lasi la mana statului-tatuc protector, pe termen mediu si lung chestia asta o sa te loveasca in moalele capului cand ti-e lumea mai draga. In rest da, sunt de acord cu cei care spun ca omul e avid de putere si castiguri infinite, nu are mila si niciun fel de consideratie fata de semeni. Bine-ar fi sa ma insel, dar nu cred. Lacrimile de crocodil pe seama bietilor concurenti ma lasa rece.
    Le doresc si eu faliment grabnic. Pentru ca modul in care s-au lasat calcati pe cap nu merita altceva.
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru