În mijlocul celei de-a doua săptămâni de grevă UAW (Sindicatul Lucrătorilor din Industria Auto din America) împotriva General Motors, Ford și Stellantis, Elon Musk, CEO-ul Tesla, și-a folosit canalul său preferat de comunicare cu lumea exterioară, X (cunoscut anterior ca Twitter), pentru a-și exprima opiniile cu privire la cerințele muncitorilor sindicalizați.
Într-un răspuns la un alt utilizator care afirmase că președintele Biden susține o creștere salarială de 40% pentru membrii UAW, Musk a lansat critici aspre la adresa sindicatului, susținând că aceasta ar fi o cale sigură de a aduce cele trei companii la faliment.
Conform Automotive News, sindicatul și-a redus cererile pentru creșteri salariale în negocierile cu oficialii, trecând de la 40% la 36%. În același timp, UAW cere eliminarea diverselor niveluri de angajați, reducerea numărului de muncitori temporari, care sunt, de obicei, plătiți mai puțin, reintroducerea pensiilor cu beneficii definite și mai mult timp liber pentru angajați, inclusiv o săptămână de lucru de 32 de ore.
Greva UAW, care a început pe 15 septembrie, reprezintă prima de acest fel care vizează simultan Ford, GM și Chrysler (parte a Stellantis), afectând mai multe facilități de producție din Statele Unite.
Aceasta a înregistrat, de asemenea, un alt moment istoric în lumea politică, după ce președintele Joe Biden a devenit primul președinte american în exercițiu care s-a alăturat muncitorilor pe linia de grevă acum două zile.În timpul discursului său adresat membrilor UAW la centrul de redistribuire Willow Run al GM din vestul Detroit, Biden a declarat că muncitorii sindicalizați au salvat industria auto în 2008 și înainte.
Tesla, împreună cu Rivian și Lucid, nu este sindicalizată, deși în trecut au existat încercări de a organiza sindicate. În 2017, UAW a încercat să sindicalizeze angajații fabricii Tesla din Fremont, California, dar inițiativa nu a obținut suficient sprijin pentru a ajunge la vot. O altă campanie sindicală a fost încheiată la fabrica Tesla din Buffalo, New York, în februarie, cu sindicatul Workers United acuzând Tesla că a concediat zeci de muncitori care susținuseră sindicatul.
Dar...pretentiile actuale ale UAW sunt usor exagerate. Pentru ca...si patronatul a ajuns sa se comporte si sa actioneze mai agresiv si mai insolent decat o facea la inceputul sec. XIX.
E logic ca un patron si beneficiar va spune ce spune nenea Musk.
Investitorii sunt aia de vina, patronii, imbuibatii.
Aia sunt cauza tuturor problemelor.
Daca stai si citezti despre Musk te ia cu capoul, e un corporatist nenorocit, e un tiran care isi baga nasul peste tot si mai mult strica, el e patronul ala care "le stie pe toate" dar le ia dupa ureche.
Legat de greva, acesta este efectul deciziilor total incorecte pe care sefii si consiliile directoare l-au luat la nivelul conducerilor companiilor (nu doar in domeniul auto). Cand in 2008 erau salvate de guvern cu miliarde de $ si-au marit bonusurile si salariile, insa fara a se mai gandi la muncitori. Doar pt ei. Iar discrepanta dintre castigurile unor manageri si castigurile muncitorilor este uriasa, mult prea mare pt a mai putea fi ignorata. Citisem recent ca raportul veniturilor (salar, actiuni, bonusuri) intre CEO / muncitori era de 25:1 in 1965 si a ajuns la 351:1 in 2020!!! Iar apoi se mira de ce sunt muncitorii nemultumiti.
Nu stiu cat de realiste sunt cererile grevistilor in termeni economici, dar din punct de vedere al echitatii muncii cu siguranta par indreptatite comparandu-le cu veniturile bossilor.
Le doresc si eu faliment grabnic. Pentru ca modul in care s-au lasat calcati pe cap nu merita altceva.