Joe Rogan este un cunoscut comediant american, iar din 2009 este și gazda unui podcast: Joe Rogan Experience. Printre invitații săi preferați se numără Elon Musk. În cadrul unei întâlniri recente, Musk a vorbit, printre altele, despre planurile de viitor ale Tesla. Printre subiecte s-a numărat și viitorul Tesla Semi, capul tractor cu zero emisii care urmează să intre în producție spre finalul acestui an.
De fapt, acest Semi are șanse mari să fie chiar primul vehicul 100% autonom al companiei americane.
Revenind însă la discuția pe care a avut-o cu Joe Rogan, Elon Musk a dezvăluit că una dintre versiunile noului Semi va fi echipată cu o baterie de 500 kWh. Cel mai probabil, se referea la varianta cu autonomie de 482 de kilometri (300 mile), care costă momentan 150.000 de dolari.
Tesla Semi poate fi comandat și cu o autonomie de peste 800 de kilometri, dar dimensiunile bateriilor acestei versiuni sunt încă necunoscute. Cu siguranță, în acest caz vorbim despre o capacitate cuprinsă între 800 si 900 kWh.
Deși nu este o informație oficială, Tesla ar urma să asambleze cel mult 2.500 de unități Semi în acest an. Toate vor lua naștere la uzina Tesla din Texas, aflată în prezent în construcție.
via Electrek
Deja cu 1000 trimise în teritoriu, toţi pot să îşi facă o idee cât de bune sunt.
https://youtu.be/YAtLTLiqNwg
Deci Tesla Y are unele din cele mai bune scaune care există în industrie.
Doar poate Bentley, Maybach să îi întreacă.
Nu este pentru descărcat autonom, deşi acest lucru se poate face la.... depozite.
Ideea e că tu încarci TIRul şi pleacă autonom la destinaţie unde este descărcat.
Deci nu mai există timpi (pierduţi) cu oprirea pentru odihna şoferului....
Poţi trimite înainte înapoi acel semi truck non stop.
Cu premiza că bateria se încarcă cât timp ce încarcă / descărcă marfa.
Un alt semn mare de intrebare este durata de incarcare completa a bateriilor. Una este un Model S, alta este un camion.
Ramane de vazut.
In ceea ce priveste condusul complet autonom, probabil prin California se va permite acest lucru, dar in restul lumii foarte mici sanse sa se intampla asta prea curand. Si legislatia rutiera va trebui actualizata. Cine va fi responsabil pentru eventuale incidente? Proprietarul, producatorul, nimeni?