În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, pasionații de motorsport au putut urmări Raliul Suediei, a doua etapă a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC).
În mod tradițional, Raliul Suediei se desfășoară pe zăpadă la începutul lunii februarie, însă iarna blândă de care a avut parte Europa în acest sezon a avut o serie de efecte negative și asupra Campionatului Mondial de Raluri. În urmă cu câteva săptămâni, organizatorii erau pregătiți să anuleze complet evenimentul, întrucât probele speciale pregătite de aceștia nu erau acoperite cu zăpadă.
Cu toate acestea, au existat o serie de discuții cu reprezentanții FIA, iar organizatorii Raliului Suediei au decis ca etapa să aibă loc pe un traseu mult mai scurt. Astfel, echipajele înscrise în a doua etapă a WRC au avut de parcurs aproape 150 de kilometri de probe speciale (în mod normal, o etapă de WRC totalizează peste 300 de kilometri de probe speciale).
Pe tot parcursul weekend-ului Elfyn Evans (Toyota) a reușit să stabilească cei mai buni timpi pe probele speciale și să câștige ediția din acest an a Raliului Suediei.
A fost prima victorie a pilotului galez alături de Toyota și a doua victorie din carieră.Ott Tanak (Hyundai) a revenit după accidentul suferit la Monte Carlo și a reușit să încheie etapa din Suedia pe poziția secundă. Lupta pentru ultima treaptă a podiumului a fost una extrem de interesantă.
Tânărul Kalle Rovanpera (19 ani, Toyota) și multiplul campion mondial Sebastien Ogier (Toyota) au stabilit timpi foarte apropiați pe probele speciale din Suedia, însă la finalul raliului, pilotul finlandez a încheiat pe locul al treilea cu un avans de doar 3.4 secunde în fața francezului. Astfel, Rovanpera a devenit cel mai tânăr pilot din istorie care a terminat o etapă de WRC pe podium.
Esapekka Lappi a fost cel mai bine clasat pilot al M-Sport Ford (locul al cincilea), în timp ce Thierry Neuville, câștigătorul de la Monte Carlo a terminat etapa din Suedia pe poziția a șasea.
Comentarii (1)