Actuala linie de modele BMW oferă destule "bunătăți" pentru orice fan al mărcii germane, iar vârfurile de gamă sunt construite pentru toate gusturile. Dacă Seria 7 li se adresează celor care vor excelență în confort, iar noul Seria 8 este vârful GT-urilor, BMW i8 este chintesența sportivității în format hibrid și oferă un design de concept combinat cu un sistem de propulsie foarte interesant. Până când BMW va oferi și o sportivă 100% electrică, aflăm vești interesante din zona supercar-urilor, acolo unde BMW nu este prezent deocamdată. Dar plănuiește o (re)intrare en fanfare.
Conform britanicilor de la Autocar, bavarezii au planuri serioase în ceea ce privește construcția unui supercar care să rivalizeze direct cu gamele entry-level ale celor de la Ferrari și McLaren. Acest model nu va vedea lumina zilei decât după 2023 și va fi hibrid, BMW profitând de know-how-ul din zona electrică pentru a prinde un neașteptat tren într-o zonă a industriei în care nemții nu au mai activat de la începutul anilor '80, când M1 a fost scos din producție.
Vârful gamei M
Noul supercar hibrid cu încărcare la priză ar urma să-l elimine în gamă pe actualul i8, propunând însă o abordare și o poziționare complet diferită, care-l va așeza în vârful ofertei din gama sportivă M.
"Dacă ne uităm la orizont, după anul 2020, McLaren și Ferrari vor scoate pe piață modele parțial electrice. Iar dacă ne uităm în curtea noastră, hibrizii plug-in pe care îi avem oferă motoare electrice care au în jur de 100 de cai putere. Dacă avem aceste motoare electrice compacte și puternice și le combinăm cu un șasiu din fibră de carbon cum e cel al lui i8 și cu motoare pe benzină de performanță ridicată, putem să generăm în mod inteligent un pachet real foarte performant", spune Klaus Frohlich, membru al board-ului BMW responsabil de dezvoltarea produselor mărcii.Conform oficialului german, motoarele electrice ale versiunilor hibride BMW vor putea oferi peste câțiva ani în jur de 200 de cai putere care se adaugă resurselor dezvoltate de motoarele pe benzină.
"Dacă ne imaginăm acest tip de motor electric care poate oferi în câteva milisecunde senzațiile dinamice ale unui motor V8, descoperim că un astfel de hibrid plug-in poate genera senzații foarte sportive și că este perfect pentru gama M, de exemplu", continuă același Klaus Frohlich.
via Autocar
Ha.
Ha.
Ha.
Motorul in 3 cilindri + hibrid e o mizerie pe bani foarte multi.
La urma urmei, cine crede că BMW greșește țintind către un domeniu cu care, ȋntr-adevăr, a avut puține tangențe ȋn istorie, anume HPSC? Dacă așa au unii impresia, atunci aceia să-l pună la zidul infamiei și pe…Cadillac. Fiindcă, dacă le comparăm (BMW cu Cadillac), pe intervalul ultimii 25-30 de ani, vom constata, fără echivoc, că diferențele sunt flagrante (dacă nu șocante) ȋn cazul…”americancei”, care este de nerecunoscut pentru orice ochi exigent, chit că nu arată “chiar rău” ca arhitectură (românii stabiliți peste Ocean vă pot confirma cu brio); ȋn schimb, BMW a rămas, cât de cât, fidel unui principiu – recte sportul – deși “derapajul” său ideologic ȋn privința calității este, de asemenea, arhicunoscut – și știți ceva? – era inevitabil! Nu de alta, dar ar fi literalmente absurd să te plouă (fără voia ta) și să pretinzi, ȋn această conjunctură, că ai rămas uscat. Concret, ca și ceilalți doi membri ai Triadei, BMW a turbat (rădăcină lexicală: turbo) pe tot frontul. Că a făcut-o de bună voie sau de teamă să nu fie strivit de “noile realități” chiar că nu prezintă nicio importanță.
Conducând, ȋn mod concludent, mașini dotate cu ambele tipuri de motoare – aspirate și supraalimentate – am simțit, neȋndoielnic, superioritatea “turbatelor” ȋn materie de senzații (inclusiv ȋn viraje), dar, totodată, acestea ȋmi relevă ceva indefinibil și…nefiresc, ceea ce nu pot nega, fiind vorba de propria-mi persoană și de acele sentimente…incontrolabile (scuze de pleonasm).
Ȋn definitiv, a miza, ca eventual HPSC, pe o producție de serie (fie ea, logic, limitată) ȋnseamnă tot o forțare din partea BMW. Are dreptate, totuși, Mafia avertizând asupra faptului că bătălia cu consacratele genului va fi pierdută din start. Sau va fi ȋncununată cu același succes pe care ȋl are Cadillac ȋn confruntarea surdă cu Triada (mai degrabă…nicio competiție, ci doar o ȋnchipuire sau o veleitate a americanilor), ȋn loc de menirea de a juca ȋn liga…RR-Bentley.
PS. Mircea, nu prea ne-am ȋnțeles noi doi de-a lungul timpului, dar acum dă-mi voie să te felicit sincer pentru faptul că prima propoziție a titlului acestui articol o consider…sublimă; oricum, obiectivitatea jurnalistică a decedat mortal (da, da, știu: nu produce audiență…) demult (fie-i țărâna ușoară și pâinea gustoasă celor care “nu au de ales”), dar aș fi ipocrit să nu recunosc că ador, UNEORI, noua orientare deontologică, pardon, ontologică a mass-mediei.
Cert este că nu peste câțiva ani, ci peste decenii se va manifesta fenomenul previzibil al…plângerii brumei de “puriști” europeni, americani și asiatici unii pe umerii altora, fiindcă, indiscutabil, TOȚI producătorii vor deveni și se vor confunda cu aceeași gelatină electro-autonomă; cu alte cuvinte, nu vom uza de formule precum cubul BMW, cubul Cadillac sau cubul Lexus, ci de cubul Global Car.
Voi apela la un singur exemplu, care sper să ți se pară elocvent: NEVS, o companie suedeză axată pe “electrice” și ȋn care jocurile le fac chinezii. Precum știm, a obținut proprietatea legală asupra activelor fostului Saab Automobile, deci inclusiv puterea de a uza de fabrica modernă din Trollhättan (opera investiției lui GM, dar nu mai contează), numai că Scania i-a interzis folosirea emblemei Griffin, iar compania-mamă Saab Aerospace & Defence i-a retras dreptul de a pune numele Saab pe viitoarele mașini electrice (apropo, hai că Scania cochetează și ea cu moda, dar Saab AB…ai naibii “reacționari”, cum nu văd “orbii” de ei uriașa “oportunitate” a bateriilor iubitoare de mediu…nț-nț-nț, ”trădători”, “sabotori”). NEVS are la dispoziție fostul sedan 9-3, iar o vreme s-a putut baza pe vechiul motor Ecotec de 2L turbo (grație permisiunii lui NGMCO), dar nu de dragul “puriștilor”, ci pentru că spera să reinvestească eventualul profit, pentru impulsionarea planului de electrificare totală. A vândut ȋnsă foarte puțin 9-3 2.0t, bașca a venit ca tunetul decizia lui Saab Aero. Iar situația curentă trebuie abordată ȋn modul următor: NEVS 9-3 full electric…Ȋntrebarea de bun simț se naște instantaneu: ar cumpăra vreun saabist autentic ceva care ȋi amintește de trecut doar prin prisma arhitecturii? Răspuns categoric și perpetuu: nu! Chit că este conștient că timpul se scurge nemilos și că ȋl afectează direct, va prefera să-și conserve “rabla” cu M.A.I. (nota bene, chiar și 9-3) ȋntr-un mod incredibil de eficient decât să se amăgească singur cu o “formă fără fond”, deși de actualitate. Sau poate că va ȋncerca tentația unei “electrice”, dar sigur nu va fi NEVS. Ȋn definitiv, nu sunt un admirator Saab, dar apreciez atitudinea unor astfel de fani!
Iată, ți-am expus doar o pildă ilustrativă ȋn privința…#rezistenței conservatoare (singura la care ader din toată inima :D), ȋnsă de aici și până la ideea de “niscaiva” pensionari paseiști se ȋntinde o distanță astronomică…
exemplul tau este un nonsens
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_in_motorsport
Cititi acolo si apoi mai chibitzatzi!
Ȋn mod axiomatic, acum ESTE noapte, dar CREDEAM că “mintea” ta “locuiește” numai ȋn craniul aferent.
PS. Speak Romanian, please!
Diferenta este ca "puristii" aia care doar dau din gura ca "ce bine e cu traditionale" dar nu-si asuma coabitarea cu un astfel de model se numesc IPOCRITI.
Da sunt convins ca vor mai fi si in viitor oameni care vor conduce termice, dar putini si probabil cu niste costuri/dezavantaje majore.
Aia vor fi parte din cluburi, (dar ei sunt si azi), si ei merita ascultati pentru ca stiu ce vorbesc.