În timp ce toată atenția presei auto e concentrată pe Salonul Auto de la Paris, care își va deschide porțile la începutul lunii octombrie, cei interesați de zona utilitarelor se bucură de Salonul de Vehicule Utilitare IAA de la Hanovra, eveniment care și-a deschis porțile în cursul zilei de astăzi.
Iar veștile de la Hanovra sunt pe alocuri foarte interesante. Dacă Ford a prezentat ieri versiunea Plug-in Hybrid a lui Transit Custom, o utilitară de marfă care poate rula pur electric pe distanțe de până la 50 de kilometri în orașe și folosește un motor pe benzină ca prelungitor de autonomie, cei de la Volkswagen plusează astăzi cu o serie de concepte utilitare eco (prezentate aici) și mai ales cu o versiune 100% electrică a lui Caddy.
Denumit oficial ABT e-Caddy, modelul electric va intra pe piață în mod oficial în cursul anului 2019 și este destinat în special companiilor de taxi sau de servicii de transport care-și doresc o mașină încăpătoare.
Construită pe baza versiunii cu ampatament lung a lui Caddy (cu 32 de centimetri mai lungă față de un Caddy clasic), versiunea electrică poate găzdui fie 5 persoane cu bagajele aferente în versiunea adaptată la transportul de persoane, fie un volum de încărcare de 4.2 metri cubi în varianta pentru marfă și este animată de un motor electric cu puterea maximă de 82 de kW (111 CP).Conform datelor tehnice oferite de Volkswagen ABT e-Caddy poate parcurge până la 220 de kilometri cu un plin al bateriilor, însă această cifră este măsurată în ciclul vechi NEDC, ceea ce înseamnă că autonomia reală va fi, cel mai probabil, sub 200 de kilometri. Pachetul de baterii care înmagazinează energia electrică are o capacitate de 37.3 kWh.
În versiunea construită pentru transportul de marfă, ABT e-Caddy poate suporta încărcături de până la 635 de kilograme.
ABT e-Transporter: un concept electric gata de producție
Alături de ABT e-Caddy, Volkswagen a prezentat la Hanovra un concept pre-serie full-electric al lui Transporter.
Botezat ABT e-Transporter, modelul poate fi dotată cu pachete de baterii de capacități diferite (37.3 kWh sau 74.6 kWh), oferind astfel o autonomie care variază între 208 și 400 de kilometri. Cifrele sunt calculate tot conform ciclului de testare NEDC.ABT e-Transporter este construit pe baza versiunii lungi a lui Transporter T6, iar mașina poate fi configurată atât în versiune pentru transportul de persoane (Caravelle), cât și în varianta dedicată transportului de marfă. Volkswagen nu a oferit informații legate de eventualitatea producerii în serie a acestui model.
Atât modelul de serie ABT e-Caddy, cât și conceptul pre-serie ABT e-Transporter au fost dezvoltate de ABT e-Line GmbH, divizia dedicată electrificării a companiei ABT Sportsline, cunoscută în special pentru pachetele de tuning dedicate modelelor Audi.
Comentarii (1)