După o lungă campanie de promovare, Volkswagen a lansat într-un final noul model cu zero emisii ID.Buzz. Dezvoltat pe arhitectura MEB, acesta este disponibil în două variante: ID.Buzz pentru pasageri și ID.Buzz Cargo pentru marfă.
VARIANTĂ DE PASAGERI ȘI VARIANTĂ CARGO
Inițial, varianta de pasageri va fi oferită în Europa cu cinci locuri, dar ulterior va fi disponibilă și o variantă cu șase locuri și ampatament standard. Anul viitor, ID.Buzz va putea fi comandat pe Bătrânul Continent și într-o variantă cu ampatament lung și șapte locuri.
Între timp, ID.Buzz Cargo poate fi comandat fie cu 3 locuri, fie cu două locuri individuale.
Din punct de vedere al dimensiunilor, ambele variante măsoară 4.712 milimetri în lungime, 1.985 milimetri sunt trecuți în dreptul lățimii, ampatamentul este de 2.988 milimetri, iar înălțimea măsoară 1.937 în cazul lui ID.Buzz. Varianta Cargo este cu 10 milimetri mai înaltă.
DESIGN DE INSPIRAȚIE RETRO
Volkswagen a ținut ca electricul ID.Buzz să te ducă cu gândul la celebrul T1, iar elementele retro de la exterior fix asta fac. Desigur, sunt și unele elemente futuriste, spre exemplu farurile IQ Light LED Matrix, disponibile opțional.
Paleta de culori a noului ID.Buzz include 7 nuanțe, dar clienții pot opta și pentru o temă bicoloră.
În acest caz, partea superioară va fi întotdeauna vopsită în nuanța Alb Candy.Jantele din aluminiu, cu diametrul cuprins între 18 și 21 de inch sunt rezervate pentru nivelurile de echipare superioare, în timp ce jantele din oțel, de 18 inch, echipează versiunea de bază și cea Cargo.
Interiorul este unul "vegan", adică nu regăsim aici materiale de origine animală. Volanul este acoperit cu poliuretan, care imită pielea, iar scaunele îmbrăcate într-un material textil care are în componență 72% materiale reciclate. Pentru plafon și podea, Volkswagen a folosit un textil fabricat din plastic reciclat.
Pasagerii vor regăsi la interior un display de 10 inch pentru instrumentarul digital de bord și un ecran central de 10 inch pentru sistemul multimedia (12 inch, opțional). Încărcarea wireless pentru dispozitivele inteligente este standard, iar echipările superioare vor avea inclusiv scaune reglabile electric, cu memorie și funcție de masaj.
Noul Volkswagen ID.Buzz vine cu două uși culisante în standard. În spate ai 1.121 de litri pentru bagaje, iar bancheta spate poate fi rabatată în raport 40:60. Consola centrală, dezvoltată de divizia de Vehicule Comerciale, poate fi eliminată la nevoie.
Aceasta integrează mai multe compartimente de depozitare, inclusiv un spațiu de 5 litri pentru tablete și laptop-uri.
Varianta Cargo are un perete despărțitor și vine cu o singură ușă glisantă în standard.
UN SINGUR MOTOR ELECTRIC ȘI ÎNCĂRCARE RAPIDĂ
La debut, atât ID.Buzz cât și ID.Buzz Cargo vor fi disponibile cu un singur motor electric de 204 CP, roți motrice spate și o baterie de 77 kWh.
Autonomia nu a fost comunicată, dar germanii susțin că mașina poate fi încărcată la stații AC de până la 11 kW, dar și la stații cu încărcare rapidă de până la 170 kW.
În acest ultim caz, repriza 5 - 80% durează 30 de minute.Noul Volkswagen ID.Buzz va fi produs la uzina din Hanovra și va intra pe linia de asamblare în prima jumătate a anului 2022. Lista de comenzi va fi deschisă, în Europa, în luna mai.
via Volkswagen
Volumul portbagajului in cazul VW ID Buzz: 1.121 litri
Avand coeficient de caramida, la o incarcare mai serioasa, probabil va duce 200 de km cu o baterie incarcata. Mi se pare pamantul mintii.
Cât despre lăudata reciclare: aceasta nu poate fi 100 % posibilă şi nici 100 % perpetuă. Din fericire, avem destule state (mă rog, pieţe) ”emergente”. La urma urmei, ditai…Oceanul Planetar.
Apropo, interesant dacă instrumentul de fasonat lemn/scos cuie mari va respecta condiţiile autorităţilor germane referitoare la prevenirea poluării industriale la fabrica din Berlin (deşi nu ştiu ce promisiune de succes o fi aceea în privinţa căreia nu s-a reuşit angajarea decât a unui sfert din numărul iniţial planificat de muncitori). Aşa că nu faci nicio brânză cu “veganul”, tati. OK, zero emisii în rulare, dar, totodată, şi în fabrică, mai ales că şi aceasta din urmă are legătură directă cu mediul.