Constructorul din Wolfsburg a lansat modelul electric e-Up în 2013, iar facelift-ul a venit trei ani mai târziu. Inițial, autonomia era de până la 160 de kilometri, dar în 2019 a primit o serie de îmbunătățiri, inclusiv o baterie mai mare, astfel că autonomia a crescut la 260 de kilometri.
Un an mai târziu, Volkswagen a oprit producția lui e-Up și a geamănului Skoda Citigo iV. Ajutoarele oferite de statul german pentru achiziția de mașini cu zero emisii a făcut ca cele două modele să nu mai fie profitabile pentru constructorul din Wolfsburg.
În ultimii doi ani, cererea pentru mașini electrice accesibile a crescut simțitor, astfel că producția lui e-Up ar putea fi reluată, potrivit presei germane. Reprezentanțele au început deja să preia comenzi, iar prețul ar urma să se învărtă în jurul sumei de 17.000 de euro (după aplicarea ajutoarelor de la stat).
Între timp, Volkswagen lucrează la un nou membru al familiei ID. Este vorba despre ID.2, un model electric bazat pe conceptul ID.Life, care va intra în producție cel mai devreme în 2025.
via Automobilwoche
Dac ar avea și vreo 400 km autonomie zău de n ar fi buna ca a doua mașina.
Mai bine un Tesla model 3 sau viitorul model 2 care o să fie mai ieftin decât acest eUp
- e mai încăpătoare ca Spring
- are putere aproape dublă (83 CP parcă)
- e f. bine echipată în versiunea resuscitată
- nu e totuși chinezărie...
...Ca multe Tesle. :-) (haioasă comparația ta cu Model 3, Edikkk... de ce nu cu Model S Plaid direct ??!!)
n.b. Decizia VW e oricum pur politic-conexă, la fel ca anterioara tăiere a modelului din liste (detalii despre bâlciul scăderii / creșterii e-bonusului nemțesc, în articolul-sursă.)
(Glumesc, evident -- la ambasada Rromânicii din China de ex. nu știe niciun ”diplomat” chinezește.)
Back ontopic pe scurt, prin 2020 (data luxării lui e-UP, deși se aștepta +16 luni livrarea lui), legea pt e-bogdaprostea teutonă care cerea ȘI o contribuție de min. 3.000 € din partea producătorului a fost modificată, punând toată cheltuiala în cârca statului.
VW nu era însă sigur p-atunci dacă-n 2022 (dată la care unii cumpărători de e-UP îl primesc încă de fapt) mai e valabilă modificarea schimbării. :-)
Dar, aflând recent că mai e... hopa cu suceala !
Acu sper să-nțeleagă și Edikkinezii fulgerați de fermecele propagandei că NIMENI practic nu ar ”cere” electrice la prețul lor real -- și nesimțit de mare, clar.
Precum onest zicea și Tavares.
Totu-i deci o joacă -- păguboasă pentru orice națiune -- de-a chilipirul, ecologia fiind ultima motivație a clienților BEV.
Sau chiar deloc.
@Edikkk: Știam, și-i corectă poziția ta. Ce te faci însă dacă se revocă e-pomana (nu doar la gălbiori), că pierzi obiectul muncii ?! :-)
(Vezi ce subtil ți-am botezat e-tămâierea...)
Fără glumă acu, doar parțial îl pierzi, fiindcă vor râmăne unele BEV-uri vandabile și fără e-bonusuri -- dar numai exotisme luate ca fiță trendy de ăia care oricum nu muncesc pentru bănetul înghițit de 3-4 sau 64 de mașini din garaj(e).