Electricul Volkswagen e-Up ar putea reveni în producție

de Alexandru Monenciu
Vineri, 21.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit presei germane, Volkswagen ar putea relua producția modelului electric e-Up. Reprezentanțele din Germania ar fi început deja să preia comenzi, mașina ajungând să coste circa 17.000 de euro, după aplicarea ajutoarelor de la stat.

Constructorul din Wolfsburg a lansat modelul electric e-Up în 2013, iar facelift-ul a venit trei ani mai târziu. Inițial, autonomia era de până la 160 de kilometri, dar în 2019 a primit o serie de îmbunătățiri, inclusiv o baterie mai mare, astfel că autonomia a crescut la 260 de kilometri.

Un an mai târziu, Volkswagen a oprit producția lui e-Up și a geamănului Skoda Citigo iV. Ajutoarele oferite de statul german pentru achiziția de mașini cu zero emisii a făcut ca cele două modele să nu mai fie profitabile pentru constructorul din Wolfsburg.

În ultimii doi ani, cererea pentru mașini electrice accesibile a crescut simțitor, astfel că producția lui e-Up ar putea fi reluată, potrivit presei germane. Reprezentanțele au început deja să preia comenzi, iar prețul ar urma să se învărtă în jurul sumei de 17.000 de euro (după aplicarea ajutoarelor de la stat).

Între timp, Volkswagen lucrează la un nou membru al familiei ID. Este vorba despre ID.2, un model electric bazat pe conceptul ID.Life, care va intra în producție cel mai devreme în 2025.

via Automobilwoche

Comentarii (10)

  • Asta i mai mașina ca "primăvara".
    Dac ar avea și vreo 400 km autonomie zău de n ar fi buna ca a doua mașina.
    8 2
  • Edikkk
    Nu-i foarte rea, dar e foarte scumpă pentru ce oferă

    Mai bine un Tesla model 3 sau viitorul model 2 care o să fie mai ieftin decât acest eUp
    3 12
  • Da, e cam scumpă la 26.500 € (fără e-pomană, prea mare se vede și la nemți), dar:
    - e mai încăpătoare ca Spring
    - are putere aproape dublă (83 CP parcă)
    - e f. bine echipată în versiunea resuscitată
    - nu e totuși chinezărie...
    ...Ca multe Tesle. :-) (haioasă comparația ta cu Model 3, Edikkk... de ce nu cu Model S Plaid direct ??!!)

    n.b. Decizia VW e oricum pur politic-conexă, la fel ca anterioara tăiere a modelului din liste (detalii despre bâlciul scăderii / creșterii e-bonusului nemțesc, în articolul-sursă.)
    27 2
  • Tavi.p
    Eu altceva nu inteleg, cum adica nu mai era profitabila din cauza ajutorului pentru electrice. Banii aia vin de la guvern in ajutorul cumparatorului, nu il pune pe producator sa scada acea suma din pretul masinii, el tot atatia bani primeste. Ceva nu se leaga
    11 2
  • @Tavi.p: Vezi, lb. germană e utilă -- deși aș sfătui pe 9G-iști să învețe mai bine chineza. :-)
    (Glumesc, evident -- la ambasada Rromânicii din China de ex. nu știe niciun ”diplomat” chinezește.)

    Back ontopic pe scurt, prin 2020 (data luxării lui e-UP, deși se aștepta +16 luni livrarea lui), legea pt e-bogdaprostea teutonă care cerea ȘI o contribuție de min. 3.000 € din partea producătorului a fost modificată, punând toată cheltuiala în cârca statului.

    VW nu era însă sigur p-atunci dacă-n 2022 (dată la care unii cumpărători de e-UP îl primesc încă de fapt) mai e valabilă modificarea schimbării. :-)
    Dar, aflând recent că mai e... hopa cu suceala !

    Acu sper să-nțeleagă și Edikkinezii fulgerați de fermecele propagandei că NIMENI practic nu ar ”cere” electrice la prețul lor real -- și nesimțit de mare, clar.
    Precum onest zicea și Tavares.
    Totu-i deci o joacă -- păguboasă pentru orice națiune -- de-a chilipirul, ecologia fiind ultima motivație a clienților BEV.
    Sau chiar deloc.
    26 2
  • Tavi.p
    Multumesc de clarificare:D
    10 1
  • Edikkk
    dle Kiro, eu sunt împotriva bonusurilor pentru maşini
    7 10
  • @Tavi.p: Pentru puțin -- n-are rost să mai zic că AM și nu eu ar fi trebuit să te lămurească.
    @Edikkk: Știam, și-i corectă poziția ta. Ce te faci însă dacă se revocă e-pomana (nu doar la gălbiori), că pierzi obiectul muncii ?! :-)
    (Vezi ce subtil ți-am botezat e-tămâierea...)

    Fără glumă acu, doar parțial îl pierzi, fiindcă vor râmăne unele BEV-uri vandabile și fără e-bonusuri -- dar numai exotisme luate ca fiță trendy de ăia care oricum nu muncesc pentru bănetul înghițit de 3-4 sau 64 de mașini din garaj(e).
    18 1
  • https://www-kreiszeitung-de.translate.goog/stories/auto-von-vw-braucht-13-stunden-fuer-650-kilometer-ohne-heizung-91236539.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-GB&_x_tr_pto=wapp&fbclid=IwAR31WQK90KK-vWA0BJd08IseESv1yjJdgo7-YNqHEJNLbmjE52RhVZmd3b4
    5 1
  • Am uitat sa zic. @Kiro: pur si simplu m-ai ajutat sa ma Edi(fi)kkkkk. Deci asa se pune problema. E vorba, ca intotdeauna la visele umede verzi, de banet din banii prostilor. Great stuff! :)
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru