Chinezii de la Nio au în ofertă o baterie Ultra Long Range, cu o capacitate de 150 kWh. Este compatibilă cu toate modelele cu zero emisii ale mărcii și are o densitate a energiei de până la 360 Wh/kg.
Mai interesant este că acest acumulator cântărește 575 de kilograme, fiind cu doar 20 de kilograme mai greu decât bateria de 100 kWh oferită de chinezi.
Pentru a demonstra capabilitățile acestui acumulator, un Nio ET7 echipat cu bateria de 150 kWh tocmai a parcurs 1.044 de kilometri cu o singură încărcare. Adică distanța de la Shanghai la Xiamen. De fapt, la destinație, bateria mai avea 3% din capacitate.
La volanul mașinii s-a aflat nimeni altul decât fondatorul companiei, William Li. Pentru că a fost vorba despre o călătorie de 14 ore, acesta a fost asistat de către vice-președintele Nio Power, Dr. Fei Shen.
Potrivit reprezentanților companiei, mașina a acoperit cei 1.044 de kilometri cu o singură încărcare, în ciuda temperaturilor destul de scăzute (în jur de -2 grade Celsius).
Un factor care influențează destul de mult autonomia unei mașini cu zero emisii.Mai mult, pe toată durata călătoriei, temperatura în cabină a fost de 20 de grade Celsius. De asemenea, tehnologia ADAS a jucat un rol important, mai ales în ceea ce privește consumul de energie a mașinii.
În prezent, chinezii de la Nio au 2.322 de stații de înlocuire a bateriilor: 2.289 sunt pe teritoriul Chinei, iar 33 în Europa. Cea mai recentă stație a fost inaugurată la Amsterdam.
Ca o notă de final, această baterie de 150 kWh este, momentan, disponibilă numai în China.
via Nio
Asta pe langa celelalte avantaje: detinand controlul bateriilor aflate in uz, producatorul poate sa ruleze constant diagnosice pe ele, sa le scoata din circuit pe cele considerate prea uzate sau defecte, sa le recicleze intr-un mod centralizat, sa le incarce in conditiile optime pentru a prelungi durata de viata a bateriei, sau sa le incarce in momentele in care energia electrica din sistem este mai ieftina sau in surplus.
Dar dintre toate, de departe cele mai mari avantaje sunt: 1."incarcarea" rapida in 2 minute prin schimbarea bateriei goale cu una plina si 2. schimbarea in timp a tehnologiei din baterii, marind astfel autonomia, dar pastrand acelasi format standard al bateriei pentru compatibilitate cu masinile vandute anterior.
Este un sistem win-win-win-win-win.
Pacat ca nu a adoptat intreaga industrie un sistem standardizat asemanator.
Astia cu electrice sunt copii mici.
Ultima statie de schimbat baterii s-a inaugurat la Amsterdam... Oare cum poate o tara de vreo 6 ori mai mica decat Romania sa faca atat de multe???
Sa mentionam: Olanda are niste taxe exorbitante pentru dieseluri! Are una dintre cele mai dezvoltate retele de incarcare si de mult timp deja.
Bravo lor, respect pentru ce fac unii.
Nio e departe si se duce si mai departe rapid. Germanii si francezii, care erau mari si tari in Europa, vor fi dati deoparte repejor. Vin tare MG, Xpeng, NIO, BYD, etc
tu ai 5 ani si crezi in Mos Craciun? Au trecut vremurile, nimeni numai pune botu'.
@16:20 ala nu e adevaratul sherif. Adevaratul sherif e baiat finutz si face pipi in paharele de cafea
Chiar si cu autonomia asta si cu schimbat bateria in 2 minute, tot nu e bine pentru romani, tot la Dizal trag, ca pute si face galagie. La romani daca nu se aude trancanit de tractor, nu are masina motor.
gata, te-ai descarcat? Bine, acum ia o acadica si ...mergi.