Știm deja că temperaturile scăzute sunt, poate, cel mai mare dușman al mașinilor electrice. Dar, în același timp, mașinile cu zero emisii nu funcționează la capacitate maximă nici atunci când temperaturile sunt prea mari.
Mercedes-Benz a vrut să demonstreze că temperaturile ridicate nu sunt un inconvenient pentru conceptul său electric Vision EQXX. Și ce loc este mai bun pentru un asemenea test decât Peninsula Arabică, acolo unde temperaturile ajung, în această perioadă, la 34 de grade Celsius.
Conceptul a pornit din Riyadh, capitala Arabiei Saudite, iar 1.010 kilometri mai târziu a ajuns în Dubai, Emiratele Arabe Unite. Drumul a durat 14 ore și 42 de minute (12 ore și 45 de minute s-a aflat în mișcare), iar consumul de energie a fost de 7.4 kWh/100 de km. Viteza medie a fost de 79.4 km/h.
Un lucru impresionant este că, în ciuda temperaturilor ridicate, consumul a fost mai mic decât atunci când Vision EQXX a fost condus din Germania până în Anglia (8.3 kWh/100 de km).
De asemenea, un alt detaliu impresionant este că la finalul călătoriei de 1.010 kilometri, mașina mai putea parcurge 309 kilometri cu energia rămasă în baterie.
Cu alte cuvinte, cel puțin teoretic, putea acoperi 1.319 kilometri cu o singură încărcare.Conceptul integrează 117 celule solare care, în cei 1.010 kilometri, au captat în total 1.8 kWh de energie, crescând autonomia cu 24 de kilometri.
Totodată, pe parcursul testului din deșert, cel de la volan a utilizat sistemul inteligent de asistență la condus. Printre altele, tehnologia a sugerat inclusiv unde să parcheze mașina pentru a beneficia din plin de razele solare.
via Mercedes-Benz
Comentarii (1)