Anunțat de conceptul BMW i Vision Dynamics, care a debutat în 2017, noul i4 a fost prezentat lumii întregi în luna martie a acestui an. Sedanul cu zero emisii este al cincilea model din gama i.
Acum, constructorul bavarez de automobile anunță că primul exemplar a părăsit linia de asamblare a uzinei din Munchen. Pregătirea fabricii, cu o tradiție de aproape un secol, pentru noul i4 nu a fost treabă ușoară dar reprezentanții BMW au reușit să integreze noul model fără să oprească activitatea.
Noul BMW i4 este disponibil în mai multe versiuni, inclusiv una M Performance cu 544 de cai putere și 795 Nm cuplu. Aceasta poate parcurge până la 510 kilometri cu o singură încărcare, potrivit celor de la BMW.
În România, modelul electric al bavarezilor pornește de la 53.000 de euro. Fiind eligibil pentru programul Rabla Plus, noul i4 poate fi achiziționat cu ajutorul de la stat de aproximativ 10.000 de euro.
via BMW
1. Prin 1998-1999 incepea implementarea telefoniei mobile (2G) in Romania;
2. Primele telefoane de acest gen aratau horror (PHILIPS, SIEMENS, NOKIA, ALCATEL etc...) cu antena retractabila, butoane ca in bradul de Craciun, caramizi veritabile unele dintre ele samd;
3. Pretul telefoniei mobile era destul mare si astfel - greu accesibil publicului larg, cel putin la noi in tara;
4. Acum - daca facem o paralela cu masinile pur electrice (BEV) - constatam ca, evolutia tehnologica de masa in zona acestora, se desfasoara de circa 8-9 ani, autonomia crescand constant de la circa 160-200 km pana la circa 450-550 km cat intalnim la o buna parte din oferta BEV actuale.
5. Cati romani NU mai au telefon mobil/fix in ziua de astazi?! Cred ca acestia sunt sub 1.000.000 de persoane - unii romani (si nu putini) au abonament/prepay la 1-2 retele de telefonie mobila...
MULT SUCCES BMW!!!
si preturile au scazut?
ce vreti sa ne spuneti domnule ACE?
Ca incalzirea globala exista si din cauza asta Venetia e sub ape? Ha ha ha.
Dar bine măi BMW
Eu n-as slava planeta pe banii mei si astept garantii pe 15 ani la baterii, fara stelute, se loveste, se schimba.
P.S. Sa ma scuze dealerii de mai sus. Ăsta, scutească desigur.
Intreb pentru un prieten care credea ca BMW intentioneaza sa mai produca modele cu motorizari diesel inca 20 de ani :)) Avand in vedere ca dieselurile au o autonomie de peste 1000 km, acest I4 nu are sanse sa se vanda mai deloc.......in Romania :))
Bravos BMW, l-ati facut pe dan_grc sa planga.
Comparatia cu telefoane e total stupida, telefoanele au evoluat, in sensul ca ce facea un telefon din 2000 nu are nimic in comun cu ce face un telefon in 2021.
Nu aveai net pe el, nu puteai sa faci poze, nu puteai sa filmezi, nu exista nimic practic.
La masini e invers, orice masina termica e mai practica decat una electrica, nu ai grija statiilor, nu pierzi timp la incarcat si autonomia e de 1000 km la majoritatea.
In timp ce la telefoane clar a fost o evolutie, la masini este o involutie.
Sa nu mai zic de pret, masinile cu autonomii de 500 km sunt foarte scumpe.
Nu m-a lamurit inca nimeni cum se vor recicla milioanele de baterii pe X ani. Nu se prea vorbeste de acest aspect. Tare mi-e teama ca asta va fi urmatoarea mare problema.
TESLA MODEL X 100D facelift 2021 - autonomie electrica 550-580 km EPA.
Dpdv estetic masinile sunt aproape IDENTICE.
RENAULT Zoe 1 si NISSAN Leaf 1 (cu baterii de acumulatoare avand capacitatea de 24 kWh) aveau autonomii electrice de cca. 160-200 km.
Variantele actuale ale modelelor (cu baterii de 52 kWh respectiv 62 kWh) au autonomii de 395-385 km.
Dpdv estetic masinile sunt aproape IDENTICE.
Pana in februarie 2019, modelul NISSAN Leaf a fost cel mai vandut model electric din lume.
De atunci locul 1 mondial este ocupat de TESLA Model 3.
Pai de la 24kWh la 52 kWh este mai mult decat dublu, normal ca se mareste si autonomia.
La urmatoarea generatie ce se va mai face? Se mareste iarasi pana cand e bateria mai grea ca masina?
Asta e dovada ca bateriile nu au evoluat deloc, cresterea autonomiei facandu-se pe seama cresterii greutatii si volumului bateriei.
Pana una alta, nissal leaf Prima generatie de masini bateria avea 110W/kg. Actuala are undeva pe la 140W/Kg...cam cat au vazut imbunatatiri masinile pe benzina in 30 ani
Musk a susținut că bateria Model S a oferit o densitate de energie de două ori mai mare decât cea a lui Nissan Leaf, cu o autonomie peste dublu, mărită cu un coeficient de rezistență scăzut, eficiența motorului și rezistența la rulare. [37]
Bateria originală era similară cu celula Panasonic NCR18650B care oferea o densitate de energie de 265 Wh/kg. [38]
Analiştii au estimat costurile bateriei la aproximativ 21–22% din costul maşinii. [39]
Bateria de 60 kWh era garantată timp de opt ani sau 125.000 mile (200.000 km), în timp ce cea de 85 kWh era garantată opt ani și mile nelimitate. [40] [41]
Vezi:
https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Tesla_Model_S?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=nui,sc
https://insideevs.com/news/465188/nio-150-kwh-solid-state-batteries-2022/
Pe piața auto, electricele BEV concurează direct cu motoarele pe benzină, inclusiv cu HEV-uri.
Pot evolua BEV-uri într-o lună cât benzinarele în 100 de ani, e problemă de preț final, siguranță și comoditate.
În România nu există stații de încărcare, temperatura medie variază de la -20 la +45, parcatul afară nu ajută la capacitate, iar încărcatul pe lângă casă, după 2-3 cazuri nefericite, va deveni un dezvăț.
Overall, clientul nu cumpără produsul cu cea mai rapidă evoluție, iar trotinetiștii avangardiști, cu bani de la tata și toată viața înainte de petrecut în parcare la dedeman, nu reprezintă o piață serioasă.
Repet bev e o tehnologie de nisa pentru mobilitatea in oras si atat, nimic mai mult. Bineinteles si nu la pretul asta.