Nissan Leaf este deja un nume cu greutate în lumea automobilelor electrice. Japonezii de la Nissan au mizat pe un automobil electric încă din 2010, iar experiența acumulată în acești ani este acum oferită sub forma celei de-a doua generații a modelului Leaf. Mașină care na va însoți în #ElectricRomânia powered by Kaufland, așa cum se numește oficial turul țării cu mașini electrice organizat de Automarket.
Leaf care este deja un besteseller. În 2019, Leaf este liderul vânzărilor la capitolul mașini electrice pe plan global, dar și în România. Modelul japonez este popular atât în Europa, cât și peste Ocean.
Anul trecut, în prima jumătate a anului 2018, mai mult de 18.000 de exemplare Leaf au fost înmatriculate în Europa. A doua generație a lăsat în urmă formele rotunde și un pic ciudate ale primului model Leaf și a cucerit astfel inima europenilor.
De altfel, Automarket nu se află la prima experiență alături de Nissan Leaf. În toamna anului trecut, am pus la cale un experiment pe care l-am denumit #ElectricChallenge. Am vrut să aflăm dacă putem ajunge de la București la Sibiu cu un singur plin de baterie. Nissan Leaf avea să parcurgă un drum de 266 kilometri preponderent în urcare pe un traseu ce include autostradă, dificilul Deal Negru și celebra Vale a Oltului. Cu ce rezultat s-a încheiat experimentul nostru puteți citi AICI.
Nissan Leaf ne se alătură astfel și în cadrul #ElectricRomânia, urmând să parcurgă alături de celelalte patru mașini electrice un traseu de 1700 de kilometri.
Nissan Leaf. Începuturile
Născut în 2010, Nissan Leaf este rezultatul unui deceniu de experimente Nissan în zona automobilelor electrice. După un Nissan Tiida cu motor electric și modelul Nissan Altra, primul vehicul electric produs de japonezi, Nissan lansa modelul de serie Leaf. Inițial, acesta a fost dedicat piețelor din Japonia și Statele Unite ale Americii.
În România, prima generație a modelului nu a fost niciodată importată oficial, exemplarele care circulă fiind aduse prin forțe proprii de către proprietari.La început, Nissan Leaf era propulsat de un motor electric de 110 CP și 280 Nm alimentat de o baterie Li-Ion de 24 kWh ceea ce îi asigura o autonomie de 115 km. Designul primei generații punea accent pe aerodinamică și eficiență, lăsând aspectul estetic pe planul al doilea. Cu o parte frontală ce semnăna cu un fel de Mickey Mouse și un un spate foarte "japonez", cu stopuri pe verticală, prima generație Leaf nu a câștigat prea multe concursuri de frumusețe.
În timp, japonezii au upgradat bateria modelului, ultimele exemplare ale prime generații folosind un acumulator de 30 kWh ceea ce a mărit autonomia la 175 km.
Noul Nissan Leaf
A doua generație a venit în luna octombrie a anului 2017 cu un look total schimbat. Leaf a devenit un automobil matur, cu un design modern și cu linii mai agresive. De data aceasta, avem în față un hatchback cu cinci portiere care se poate compara cu absolut orice model compact. Asamblat în Japonia, în Statele Unite, dar și la uzina Nissan din Sunderland, Marea Britanie, noul Nissan Leaf devenea un produs cu adevărat global pentru Nissan, el fiind de data aceasta importat oficial în toată Europa.
Noul Nissan Leaf folosește un motor electric de 150 CP și 320 Nm, ceea ce îl face să fie unul dintre cele mai performante modele ce se vor alătura turului nostru electric. Pentru a alimenta motorul electric, Leaf are în dotare o baterie de 40 kWh, detaliu ce îi o oferă autonomie reală de aproximativ 270-280 kilometri. Pentru încărcare, se poate folosi o priză casnică de putere mare, sau o stație de încărcare rapidă cu conector de tip ChaDeMo, spefic vehiculelor electric japoneze.
Nissan a lansat și o versiune îmbunătățită a lui Leaf, aceasta fiind însă disponibilă în versiune limitată.
Leaf e+ oferă un motor îmbunătățit la 217 CP și o autonomie oficială ceva mai bună, de 385 de kilometri. Inițial, Nissan a prevăzut ca această ediție să fie limitată la doar 5000 de exemplare, însă feedback-ul clienților a făcut ca producția să fie extinsă.Leaf are în arsenal și o serie de arme precum sistemul ePedal ce presupune folosirea la maxim a decelerării pentru a recupera energie. Imediat ce ridici piciorul de pe accelerație, mașina începe să decelereze, recuperând energie. Este un mod specific de a controla o mașină electrică, care a primit numele "one-pedal driving". Cu un pic de antrenament și de spirit anticipativ, ajungi să nu mai folosești pedala de frână, mașina fiind controlată doar din pedala de accelerație.
Interior
Leaf vine cu un interior normal, fără "ciudățenii" de mașină electrică. Este un loc plăcut, unde colegul Bogdan a parcurs traseul până la Sibiu încercând să nu enerveze prea mulți șoferi de TIR.
Cu o planșă de bord cu vitezometru analogic și un ecran configurabil unde Leaf prezintă informații legate de consumul de energie electrică, autonomie și multe altele, modelul japonez este unul dintre cele mai bine adaptate mașini electrice la viața de zi cu zi. Avem chiar și un portbagaj generos de 435 litri ce ne va prinde bine în expediția noastră de o săptămână.
În concluzie, Nissan Leaf este un automobil electric matur, alături de care vom parcurge cei 1.700 km ai turului electric fără să ne batem prea tare capul. Este un prieten vechi alături de care ne face plăcere să batem drumurile patriei. Și, ca ultim detaliu, prețul pentru un Nissan Leaf pe piața din România pornește de la 35.600 euro.
#ElectricRomania este un proiect Automarket.ro
Partener principal:
Kaufland România
Parteneri:
Enel X
NetBet
Continental Hotels
Doua observatii:
- Pozitia sistemului multimedia mi-ar fi placut sa fie pozitionat ceva mai sus, gen HYUNDAI Kona sau TOYOTA C-HR.
- PRETUL (45.000 EURO, fara discounturi gen RABLA) este insa unul destul de piperat pentru veniturile din Romania...