Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

#ElectricRomânia 2020, ziua 1: Am dat piept cu Valea Plângerii, dar ne-am spălat păcatele cu primul apus memorabil

de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Sambata, 12.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prima zi din #ElectricRomânia 2020 a fost una plină de entuziasm. Dornici să secăm baterii, să le încărcăm și să savurăm primul apus alături de cele 8 electrice. Bine, a mai fost și valea Prahovei sau Valea Plângerii, dar preferăm să nu ne amintim.

Suntem o grupare mascată. Ne place riscul. Umblăm tiptil, în deplină liniște. Atunci când ne oprim, „furăm” curent și apoi îl plătim. Suntem matematicieni și învârtim pe degete procentele bateriei. Dar, cel mai mult ne plac tetierele care ne mângâie capul la fiecare accelerare. Și, culmea, e valabil pentru toate mașinile din Electric România. Chiar dacă sunt la fel de asemănătoare ca firele unui gazon netuns.

Cam ăsta ar fi rezumatul metaforic al primei zile de #ElectricRomânia 2020. Am pornit când traficul începea să se încleșteze în București, dar am fentat rapid cu o ieșire pe autostrada către Ploiești. Ne-am aliniat ca pentru un start în Formula E și am țâșnit apoi ca nălucile, fără să ne gândim la energia din baterie. A fost prima descătușare.

Ne-am potolit repede la Casa Timiș, acolo unde am înfulecat un mic dejun târziu și am strecurat cele opt electrice printre dealurile terasate pe care pune stăpânire o vie roditoare. A fost nevoie de pauza asta. Aveam nevoie de liniștea dimineții și de soarele blând de septembrie pentru a da piept cu Valea Prahovei. Fix vinerea, când drumul se transformă, de fapt, în Valea Plângerii. Electricele nu s-au plâns pentru că s-au simțit ca în ambuteiajele bucureștene.

După aproape 4 ore atingeam Brașovul cu autonomii care mai de care mai pestrițe. Ne-am împrăștiat ca potârnichile pe la punctele de încărcare: Audi e-tron Sportback, Volkswagen ID.3 și Porsche Taycan au mers să încarce pe teren propriu, la stația Moon din cadrul dealerului Tess Brașov. Gurmanzii au tras cu 75 kW, adică maximul stației. Restul mașinilor au stors tot ce aveau mai bun și mai rapid din prizele prietenilor noștri de la Renovatio, instalate în parcarea supermarketului Kaufland.

A fost o masă copioasă pentru mașinile noastre, care ar trebui să mai vadă curent abia mâine, la Bacău. Dar până în Moldova ne aștepta o urcare memorabilă către Balvanyos Resort, locul ales pentru a ne hodini oasele și bateriile. Am contemplat minute bune un soare care scăpăta peste dealurile decorate cu baloți de paie. Ora de aur ne-a adus cele mai bune imagini ale zilei.

A fost o răsplată binemeritată pentru orele îndurate pe Valea Plângerii. A! Apusul, și a mai fost și mâncarea cerească a celor de la Balvanyos Resort, pogorâtă în restaurantul Gastrolab de către dumnezeii bucătăriei reinterpretate.

Dacă nu ne credeți pe cuvânt, filmul zilei rezumă foarte bine trăirile care ne-au încercat astăzi pe toți cei prezenți

Prima zi de #ElectricRomânia s-a văzut însă diferit de la volanul fiecărei mașini. Prin urmare, vom lăsa oamenii să vorbească despre experiențele lor la volanul celor opt mașini cu zero emisii.

MARIAN IONESCU (MARICIU.RO) ȘI AUDI E-TRON SPORTBACK

Audi e-tron este o mașină electrică premium cu o autonomie decentă, o accelerație impresionantă și un interior din viitor. Poate prea din viitor, asta pentru că oglinzile laterale (care sunt de fapt niște camere și display-uri laterale) îți pun multe piedici când vine vorba de condus. Orice depășire este o provocare din cauza lor, dar accelerația își face treaba și compensează mult.

Prețul este foarte piperat, dar măcar știi un lucru cu siguranță: ești la volanul viitorului. Un viitor cu multe lucruri de îmbunătățit, dar, în același timp, un viitor aflat pe drumul cel bun.

AUDI E-TRON SPORTBACK - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 27 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 40 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 399 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 280 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 75.6 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 320.37 km

ADRIAN MITREA (0-100.ro) și HYUNDAI KONA EV

Hyundai Kona Electric se remarcă pozitiv printr-o suspensie extrem de tolerantă pe drumuri proaste și printr-o calitate a fabricației excepțională. Nu bate, nu troncăne, nu zornăie. Fără greierași. Autonomia versiunii testate, cu baterie de 64 kWh (net), poate trece lejer de 400 de kilometri pe drumuri naționale.

Ca mașină electrică, merge foarte bine și are o eficiență bună.

Pe de altă parte, îi lipsește rafinamentul, iar instalația audio este obositoare, deși aparent bass-ul puternic îți ia ochii. Mă rog... urechile. Geamurile nu se pot ridica sau coborî din cheie, luminile albastre din interior (de la butoane) sunt obositoare pe timp de noapte, iar camera video de marșarier are rezoluție proastă și rămâne activă doar cât mașina se află în R, deci nu până la finalizarea manevrelor înainte-înapoi specifice operațiunii de parcare.

Deranjant este și faptul că “îți fură” volanul din mâini la accelerări mai bruște, ceea ce poate fi periculos. Este un comportament specific mașinilor electrice cu roți motrice față... comportament pe care Kona electric nu pare să vrea să-l ascundă sau tempereze.

HYUNDAI KONA EV - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 15.6 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 43.8 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 389 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 282.4 kilometri
COST EFECTIV 50 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 44.5 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 410.26 km

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO) ȘI MINI COOPER SE

Deși Mini Cooper SE este modelul cu cea mai mică baterie din #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Tehnologies, modelul britanic reușește să ofere zâmbete largi pe kWh. În ciuda faptului că este puțin mai greu decât varianta Cooper S, hatchback-ul electric se ridică la nivelul dinamic al versiunii cu motor cu ardere internă.

Primul model electric de serie al britanicilor nu iese în evidență prin autonomia livrată, uneori reușind să-ți transmită în toți neuronii sentimentul de range anxiety, dar feeling-ul de kart supradimensionat rămâne același. Iar bonusul îl consider modul în care Mini Cooper SE livrează resursele atunci când te arunci pe accelerație.

MINI COOPER SE - ZIUA 1
CONSUM MEDIU  15 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 44.2 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS  377 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 278 kilometri
COST EFECTIV 30.5 lei
ENERGIE CONSUMATĂ  41.7 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 192.67 km

PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO) ȘI VOLKSWAGEN ID.3

ID.3 este genul de mașină care te face să zâmbești instantaneu. Din momentul în care te urci la volan și chiar și după ce te-ai dat jos. Interiorul este unul dintre cele mai frumoase din turul nostru. Are o ținută de drum excelentă și te face să savurezi fiecare kilometru parcurs

VOLKSWAGEN ID.3 - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 18.3 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 40 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 450 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 300 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 54.9 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 316.94 km

DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT) ȘI KIA E-NIRO

Cu capacitate netă a bateriei de 64 kWh, Kia e-Niro este una dintre cele mai "relaxante" mașini din acest tur, fiind capabilă de a acoperi distanțe de neimaginat pentru un automobil compact electric acum câțiva ani. Prima zi din #ElectricRomânia a însemnat un parcurs complex, cu rute urbane (București, Brașov), autostradă, un DN1 sufocat de traficul începutului de weekend și diverse zone cu serpentine, timp în care e-Niro a înregistrat un consum mixt de 16,2 kWh/100 km, ceea ce ar fi putut însemna o autonomie de aproape 400 km. Nu a fost cazul, traseul încheindu-se după doar 270.

Pe de altă parte, dacă v-ați obișnuit ca mașinile electrice sa arate deosebit, nu este cazul aici, e-Niro fiind, poate, cel mai convențional model din grup din punct de vedere stilistic. Unii ar putea critica acest lucru, la fel cum alții, dimpotrivă, l-ar putea aprecia.

KIA E-NIRO - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 16.2 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 40.03 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 404 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 269.6 kilometri
COST EFECTIV 58.11 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 43.68 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 395.06 km

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT) ȘI Peugeot e-2008

Prima zi din #ElectricRomânia mi-a adus ca partener de drum noul Peugeot e-2008 GT. Cel mai nou SUV electric produs de marca franceză a atras toate privirile pe traseu, fiind campionul inimilor datorită designul spectaculos.

Partea frontală cu grila generoasă și luminile de zi în formă de colți de leu este poate cea mai atrăgătoare parte a noului model. Cu o baterie de 45 kWh, e-2008 poate parcurge fără probleme aproximativ 300 km și s-a dovedit a fi chiar confortabil pe cei 275 de kilometri parcurși azi. Volanul specific noilor modele Peugeot necesită un pic de acomodare, este amplasat prea jos și mi-aș fi dorit poate o direcție mai fermă, dar, în rest, leul electric din Socheaux mi-a lăsat o impresie mai mult decât bună.

PEUGEOT E-2008 - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 15.9 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE  43 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS  383 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ  275 kilometri
COST EFECTIV  58.8 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 43.73 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 283.02 km

TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM) ȘI PORSCHE TAYCAN TURBO

Prima mașină electrică de la Porsche pur și simplu nu putea fi altceva decât acest Taycan. Foarte maleabil, Taycan este ca un elastic întins între borna docilitate în oraș și borna brutalitate în afara lui. În miezul acestui interval, descoperi conceptul de sportivă Porsche, acum și în variantă pur electrică. Doar perechea de scaune față, superb profilate, te protejează de chiropracticienii care își freacă mâinile de fiecare dată când accelerezi în linie dreaptă.

Excelent plantat în viraje, Taycan dă impresia că e gata să arunce în spate fâșii de asfalt desprinse de aderența în exces. Dacă toate sportivele electrice ce vor fi să vină se vor comporta măcar pe jumătate cum o face Taycan, ne așteaptă vremuri foarte interesante.

PORSCHE TAYCAN TURBO - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 22.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 41 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 423 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 287.6 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 63.56 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 378.73

ALIN IONESCU (MAȘINISTUL) ȘI Renault Zoe

Nu e ea cea mai confortabilă și nici cea mai încăpătoare dintre mașinile de la #ElectricRomânia, însă noul Renault Zoe inspiră încredere. Iar la o electrică, această încredere că poate ajunge la destinație este mai importantă decât multe alte atribute. Poate că plasticele din interior nu sunt de cea mai bună calitate, poate că unele panouri si elemente din habitaclu nu mai stau chiar la locul lor după numai 8000 de kilometri rulați, însă când te urci la volanul lui Zoe și vezi o autonomie de 350 de kilometri, aceasta chiar este o perfomanță, mai ales la un model de clasă mică.

RENAULT ZOE - ZIUA 1
CONSUM MEDIU 16.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 43.6 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 374.17 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 271.9 kilometri
COST EFECTIV 56.26 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 43.78 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 322.98

CONCLUZIA PRIMEI ZILE

Statistica din dreptul fiecărei mașini dovedește că nu ne-am lăsat conduși doar de emoții. Pentru că, până la urmă, ce ar fi #ElectricRomânia fără aceste valori extrem de utile pentru un viitor client de mașină cu zero emisii. Așa cum spuneam și la începutul textului, astăzi am fost toți matematicieni care au gândit în procente și kWh. Oricât de tare ai urât matematica în școală, o electrică vine la pachet și cu o serie de socoteli importante, legate de capacitatea bateriei, încărcare, prețul pe kWh și autonomia reală. Din fericire, cuplul instant resimțit într-o astfel de mașină și rafinamentul limpezesc rapid mintea și te lasă să gândești liber la un viitor în care mașinile convenționale vor deveni o raritate.

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

Comentarii (8)

  • ACE - Craiova
    Ati avut la dispozitie - de acomodare - masinile pentru o zi, sau ati urcat pur si simplu in acestea si ati plecat la drum?!

    Drum bun in continuare si succes in toata tara cu aceasta caravana!!!
    8 3
  • puneti mereu alaturi de autonomia calculata din datele reale si autonomia din reclama producatorului. Apoi si conditiile de mers (AC/caldura on/off) si harta traseului.
    Timpii de reincarcare vs timpul efectiv de mers etc.
    8 2
  • Foarte frumos test, dar si foarte explicit si real. Asemenea teste comparative ar fi bine facute si cu masinile cu alimentare conventionala. Nu am cum sa nu remarc din prima marea diferenta de autonomie a celebrei anuntate cu trambite ID3, autonomie anuntata pe hartie 549 km vs autonomie reala de doar 317 km. Poate maine, poimaine o sa auzim si de ,,electricgate''
    7 6
  • auseby
    Nu am inteles de ce la Audi, VW si Porsche nu apare nimic la cost efectiv (incarcare)?
    3 1
  • Edikkk
    Sincere Felicitări !

    Arătaţi că România a avut şi are oameni deschişi la minte, foarte moderni şi pasionaţi !
    3 5
  • Edikkk
    Cei moderni şi pasionaţi erau cei care au votat pozitiv

    Cei care sunt cu mentalităţi vechi şi nu au nicio pasiune, sunt plictisiţi de viaţă, au votat negativ

    Foarte concludent.
    1 1
  • Claudiu
    Legat de comentariile la Kona:"Pe de altă parte, îi lipsește rafinamentul (de gustibus...), iar instalația audio este obositoare, deși aparent bass-ul puternic îți ia ochii. Mă rog... urechile.(se pot regla basul/mediile si inaltele pe gustul fiecaruia) Geamurile nu se pot ridica sau coborî din cheie (corect, un lucru grav), luminile albastre din interior (de la butoane) sunt obositoare pe timp de noapte (in partea stanga exista un reglaj de la 0 la 20 a intensitatii luminii ambientale - la 1 te chinui sa le vezi), iar camera video de marșarier are rezoluție proastă și rămâne activă doar cât mașina se află în R, deci nu până la finalizarea manevrelor înainte-înapoi specifice operațiunii de parcare. Fals! daca muti in drive camera ramane activa pana depasesti o anumita viteza - mi se intampla zilnic)

    Deranjant este și faptul că “îți fură” volanul din mâini la accelerări mai bruște, ceea ce poate fi periculos. (de aceea recomand modul eco - mai eficient iar puterea trimisa la roti e mai "blanda")
    In rest succese!
    0 0
  • Florin Oprea
    Edikk: nu ești alea alea pentru că ți-au plătit românii din impozitele lor 10000 euro și curentul. Trai nineacă pe banii babachii. Plus că ai conștiința curată, poluarea este la cei care priduc curentul, tu re dai cu emisii 0. Așa e când ai ochelari de cal
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru