Au simțit că valul electrificării va ajunge și în țara noastră și, din 2015, au început să investească masiv în infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice. Renovatio a fost prima companie care a încercat și a reușit să se impună pe piața românească de profil, ajungând astăzi un nume sinonim cu stațiile de încărcare rapidă la nivel național și nu numai. În aceste condiții, colaborarea dintre Renovatio e-charge și #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies, turul României cu 8 mașini electrice, vine cât se poate de natural.
Parteneriatul cu Kaufland, anunțat acum 4 ani, le-a permis celor de la Renovatio o extindere rapidă, astfel că, până la finalul lui 2016, compania a acoperit coridorul București – Pitești – Sibiu – Deva – Timișoara – Arad și a început dezvoltarea coridorului București – Ploiești – Brașov spre Cluj Napoca și Oradea.
Cea mai vastă rețea din România a ajuns în prezent la peste 175 de puncte de încărcare în 35 de orașe, iar mai mult de o treime sunt cu încărcare rapidă (50 kW DC). Renovatio își propune să depășească pragul de 200 de puncte de încărcare și să ajungă aproape de 250 până la sfârșitul anului.
În 2019, Renovatio a depășit primul milion de kWh tranzacționați prin stațiile e-charge din țară.
PROIECTUL EUROPEAN FASTSEE, COORDONAT DE RENOVATIO
Acum trei ani, Renovatio a început implementarea proiectului FastSEE, alături de partenerii de la Telekom Croația. Proiectul coordonat de Renovatio este co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul CEF Transport și acoperă 3.000 de kilometri ai rețelei pan-europene de transport TEN-T din România și Croația.
În România, Renovatio va instala 56 de stații de încărcare rapidă, iar cel puțin trei dintre acestea vor fi cu încărcare ultra-rapidă, adică minimum 150 kW DC.
Stațiile sunt instalate o distanță de aproximativ 80 km între ele, de-a lungul coridoarelor principale ale rețelei de transport TEN-T:
- Coridorul Rhine–Danube: Nădlac – Arad – Timișoara – Deva – Sebeș – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Constanța: 890 km
- Coridorul Orient East/Med: Timișoara - Lugoj – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin – Calafat – Craiova – Caracal – Alexandria – București: 650 km
- Coridorul Sebeș – Turda – Târgu Mureș – Sovata – Gheorgheni – Piatra Neamț – Iași: 500 km
- Coridorul Suceava – Roman – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Giurgiu: 560 km
Toate stațiile de încărcare instalate în proiect sunt multi-standard și permit alimentarea oricărui tip de vehicul electric, atât 100% electric, cât și hibrid plug-in.
Proiectul presupune implementarea mai multor soluții software pentru operarea rețelei și accesul clienților.
Aplicația e-charge permite controlul stației de încărcare (start/stop) direct de pe telefonul mobil, afișarea informațiilor despre status-ul stației în timp real (liber/ ocupat/ defect), posibilitatea de a rezerva punctul de încărcare, informații despre locație și legătura cu aplicații de navigație pentru a ajunge la locație. Sistemul de ticketing al aplicației permite trimiterea de mesaje direct către persoana responsabilă din cadrul companei. Aplicația este disponibilă în Google Play sau Apple App StoreO altă noutate adusă de proiect este reprezentată de soluțiile de e-roaming, care fac posibilă conectarea rețelei e-charge la platformele europene de e-roaming (Hubject, Gireve, etc.) pentru a permite clienților e-charge să acceseze cât mai multe puncte de încărcare la nivel european fără a avea nevoie de alte contracte/ aplicații/ card-uri, dar și deschiderea rețelei e-charge către parteneri europeni.
Proiectul va include și implementarea unui sistem de plată cu cardul bancar direct la stațiile de încărcare.
Până în luna august 2020, Renovatio a instalat prin proiectul FastSEE 25 de stații de încărcare rapidă (50 kW), o stație de încărcare ultra-rapidă (160 kW) și 6 stații de încărcare rapidă (50 kW) în locuri upgradate.
Compania va mai livra 15 stații de 50 kW și două stații de 150 kW până la sfârșitul anului. Proiectul FastSEE, co-finanțat de Uniunea Europeană, are ca deadline de finalizare data de 31 decembrie 2021.
STAȚIE DE 160 KW LA TÂRGU MUREȘ
Renovatio a inaugurat în data de 9 iulie o stație de încărcare ultra-rapidă cu o putere de 160 kW. Aceasta este prima stație de mare putere din țara noastră dedicată autoturismelor electrice și a fost instalată în parcarea Shopping City Târgu Mureș.
Mai mult decât atât, oficialii Renovatio au anunțat că până la finalul anului vor mai fi instalate și alte stații ultra-rapide de 150 - 175 kW în Timișoara, Sibiu și București.
În 2021, Renovatio vrea să monteze astfel de stații și în Cluj-Napoca, Oradea, Constanța, Craiova, Bacău și Iași.
Pe lista companiei se află și un hub de încărcare de 1 MW. Acesta va fi realizat în București și va include două stații cu o putere de 350 kW și mai multe prize de 50 kW.
Bravo!
mai demult citeam ca iti trebuie un abonament la ei de vreo 220 roni pe luna ca sa nu faci infract.
de fapt uitasem ca trebuie sa facem cum ne zice dl. edikk deci cumparati-va intai vila cu panouri foto-facebuc-voltaice si wallboxe, nu mai stati la bloc ca fraierii.
Daaaahhhh....
VIITORUL ESTE AZI
https://youtu.be/uI7wxNtrorQ
casele în UK vor fi construite cu
1) panouri solare
2) baterie (power wall)
3) tras trifazat pentru pus încărcătoare maşini electrice
4) drill 170 m adâncime conducta dus-întors = energie geo termală (cel mai mare şi stabil SEEP şi SCOP)
5) pompa de căldură
6) bateria termală inteligentă (un boiler şmecher să zic aşa)
7) încalzirea în pardoseală
ZERO BENZINĂ / DIESEL pentru maşină şi ZERO GAZ METAN pentru casă !
PS: în Olanda la case noi, nu mai ai voie să tragi gaz metan
...Dacă da, felicitări pentru curaj. Dacă nu, eu cel puțin aș cânta la alte mese. :-)
Iar un preţ de "plin de curent" care este la acelaşi preţ ca un "plin de benzină" nu văd o problemă.
Conex ideii, în locul lui ACEdikk eu i-aș întreba pe stimabilii redactori AM câți dintre ei au în posesie -- proprie, evident -- o mașină electrică.
Răspunsul îl știm -- sau poate nu?! ;-)
Back ontopic, citind p-aici despre viitoare hub-uri de 1 MW, mă bătea gândul să reiau discutarea producției / distribuției de curent problematice în perspectiva unei electrificări fie ea moderate a mobilității, dar m-am sucit.
Fiindcă ar fi a enșpea oară și tot degeaba -- deci o să mai chibițez doar la articole/teste cu V8-uri... hai și cu V6. :-P
Şi se cumpără deja, pentru ferme şi bateria ţine 15 ore, o zi completă de muncă - prin fermă
(Nu este cel de arat pe câmp)
dar fermierul respectiv spunea că dacă apar şi combine electrice ar cumpăra imediat !
Fac o economie enormă de bani şi combustibili.
Faptul că noi nu avem, nu are sens să nu apreciem, ceea ce este clar mai bun.
Hai să evoluăm, măcar mental, până avem finanţele să o facem şi material.
Păi...
Sub aspectul piorilor in domeniul electrificarii Romanie de fapt ei ascund interesul de oprii achizitia de electrice. La acest moment pentru 100 km energie de la TAPARI este mai scump decat 100 cu motorina sau benzina.
Bravo RENOVATION, sper sa falimentati