Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

#ElectricRomânia 2020: MOL Plugee, dovada că stațiile de alimentare clasice se adaptează la mașinile electrice

de Bogdan Mirică
Joi, 03.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nu puteam face un tur prin România fără un partener de mobilitate care demonstrează că adaptare e cheia succesului când vine vorba de electrificare. Din fericire, MOL a înțeles repede asta și a devenit unul dintre partenerii mobilității electrice în adevăratul sens al cuvântului.

Ultimii 10 ani au stat sub semnul unei explozii tehnologice. Telefoanele mobile de acum 10 ani par niște mașini de scris pe lângă super computerele miniaturale pe care le ținem astăzi în buzunar. Este suficient să ne uităm la ce fotografii făceam acum 10 ani cu telefoane cât pachetele de cărți, ca să înțelegem cât de departe au ajuns camerele foto ale telefoanelor de azi.

Această revoluție tehnologică din ultimul deceniu se oglindește în aproape orice domeniu. Chiar și în cel al mobilității, unde mașinile pe care le testăm devin din ce în ce mai tehnologizate. Nu mai vorbim despre mașinile electrice, pe care le priveam în 2010 ca pe niște icoane făcătoare de minuni, greu de probat și aproape imposibil de văzut pe străzile de la noi din România. Acum, ele au devenit o banalitate. Și, odată cu ele, au devenit comune și prizele de încărcare. Numărul lor crește de la lună la lună, semn că infrastructura nu stă nici ea pe loc.

OBICEIURI NOI ȘI PENTRU ROMÂNI

În acest context, și în România piața carburanților se transformă într-un ritm rapid, trecerea de la carburanții fosili, la energie electrică fiind o realitate care nu mai poate fi ignorată. Realitate dictată de nevoile tot mai diversificate ale consumatorilor. Deși ritmul de schimbare este diferit de la o regiune la alta, deschiderea către un viitor al mobilității este o realitate și pe piața autohtonă, iar Grupul MOL, prezent de 25 de ani pe piața românească, a înțeles rapid asta.

Dacă ne uităm în jur, utilizarea mașinilor electrice este deja pe o pantă de creștere pe termen lung. În primele șase luni ale acestui an, în Europa s-au vândut cu 95% mai multe mașini electrice față de primul semestru al anului trecut, în pofida unei scăderi de 24% a numărului total de autovehicule înmatriculate în aceeași perioadă. Ponderea mașinilor electrice în ecuația vânzărilor de mașini noi a urcat, astfel, de la 7.5% în perioada ianuarie-martie, la 8.2% în perioada ianuarie-iunie.

Și România se alătură acestui trend. Potrivit unui studiu realizat de Ipsos la începutul acestui an, 8 din 10 români declară că au o atitudine pozitivă cu privire la autovehiculele electrice, iar două treimi dintre aceștia menționează că, în ultimii 3 an, atitudinea lor a devenit favorabilă față de mașinile electrice. Această atitudine pozitivă la nivel declarativ se reflectă și în numărul mașinilor electrice noi înregistrate în România în primul semestru din 2020.

S-au înmatriculat cu 30% mai multe mașini electrice decât în 2019, în primele șase luni ale anului.

Vânzările mașinilor plug-in hybrid s-au dublat, până la un total de 2.889 de vehicule. Așadar, un climat care solicită o infrastructură pe măsură.

SERVICIILE DE MOBILITATE, UN PILON STRATEGIC

Grupul MOL își adaptează strategia la nivel local pentru a transforma stațiile clasice, consacrate ca retaileri de carburanți, în furnizori de servicii pentru clienții cu nevoi în continuă schimbare. Serviciile de mobilitate sunt un pilon-cheie al strategiei, scopul clar fiind acela de a ține pasul cu inovația prin investiții constante în servicii diversificate.

Grupul MOL va îmbrățișa revoluția mobilității electrice. Astfel, toți clienții MOL, indiferent dacă aleg să se deplaseze cu un vehicul alimentat cu combustibil fosil sau cu unul electric, pot călători liber în regiune. Printre ei ne vom număra și noi, participanții la #ElectricRomânia și cele șapte mașini cu zero emisii. Pe traseul nostru prin România vom opri des în stațiile partenerului nostru MOL, în căutare de energie.

BRANDUL MOL PLUGEE, PRIMUL PAS CĂTRE O ALTFEL DE STAȚIE DE CARBURANT

Demersurile MOL în această direcție consemnează eforturi încă din 2017. Acestea au vizat construirea unei infrastructuri de încărcare a vehiculelor electrice, sub brandul MOL Plugee. Noile stații de încărcare electrică sunt dezvoltate în cadrul proiectului european NEXT-E, dar și din surse proprii. În cadrul NEXT-E vor fi disponibile, până la sfârșitul acestui an, 40 de stații de încărcare rapidă, dintre care 21 implementate de către MOL România, iar 19 de către E.ON România.

Stațiile sunt amplasate pe principalele coridoare rutiere europene din țara noastră. Patru stații de încărcare rapidă, dezvoltate din surse proprii, sunt disponibile în acest moment pentru clienții din București, acoperind punctele cardinale ale orașului. Astfel, în prezent, clienții pot accesa serviciile de încărcare a mașinilor electrice în 20 de stații MOL aflate în București, Arad, Sibiu, Mureș, Ilfov, Iași, Harghita, Neamț, Vâlcea, Constanța și Timișoara.

Brandul MOL Plugee caută să ofere un serviciu de calitate, orientat către viitor. Statisticile actuale arată că o încărcare normală AC prin stațiile MOL Plugee durează, în medie, o oră și jumătate, în funcție de capacitatea bateriei și de nivelul său de încărcare. O încărcare rapidă de tip DC, la o sursă de curent continuu, durează, în medie, 49 de minute. 

În prezent, ambele tipuri de sesiuni de încărcare (normală AC sau rapidă DC) pot fi achiziționate la un preț fix de 29 RON.

Timpul petrecut în stațiile MOL îi poate ajuta pe clienții care aleg alternativa electrică să se familiarizeze și cu celelelalte produse și servicii ale stațiilor. O încărcare rapidă sau normală merge de minune cu un espresso Fresh Corner. Acesta este oferit din partea casei, la fiecare încărcare pe care clienții o fac în primele luni de la deschiderea stației.

Astfel, clienții se pot bucura de o binemeritată pauză, savurând o cafea de specialitate Fresh Corner, aleasă din cele peste 20 de sortimente, sau încercând unul dintre cele mai noi produse din oferta gastro, cum ar fi micul dejun cald sau deliciosul French hot-dog. Obiectivul este acela de a le oferi clienților nu doar electricitate, ci și momente plăcute.

Accelerarea adoptării vehiculelor electrice de către consumatori necesită dezvoltarea în paralel a serviciilor conexe și a infrastructurii de încărcare. Acoperirea și vizibilitatea rețelei va fi un catalizator pentru dezvoltarea mobilității electrice, iar MOL face pași importanți în această direcție, cu gândul la o lume mai sustenabilă.

DESPRE NEXT-E: REȚEA DE ÎNCĂRCARE ÎNTRE PRAGA ȘI MAREA NEAGRĂ

Planurile de viitor sunt încurajatoare, mai ales în România, unde infrastructura mașinilor electrice este încă tânără. Grupul MOL este parte a consorțiului NEXT-E în proiectul de implementare a unei rețele de 252 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice, menită să conecteze 6 ţări din Europa Centrală şi de Est.

Datorită acestui proiect și a aplicației MOL Plugee, pe care MOL a lansat-o recent în Ungaria, clienții care dețin mașini electrice vor putea călători cu ușurință de la Praga până la Marea Neagră. Proiectul NEXT-E reprezintă o colaborare unică a unor companii de top din sectoarele electricității, petrolului și gazului, care își unesc forțele cu producători de automobile pentru a dezvolta o rețea de încărcare pentru mașinile electrice, interoperabilă și nediscriminatorie, ca o alternativă viabilă la vehiculele alimentate cu carburant fosil.

Consorțiul este alcătuit din companiile Grupului MOL (reprezentate de filiale din toate cele 6 țări participante), Hrvatska elektroprivreda în Croația, PETROL (în Slovenia și Croația), companiile Grupului E.ON (Západoslovenská energetika în Slovacia, E.ON Republica Cehă, E.ON Ungaria, E.ON România), precum și producătorii auto Nissan și BMW.

Comentarii (3)

  • Nu au de ales, vor trebui sa se adapteze pentru ca acesta va fi viitorul. Sunt convins ca pînă la urmă fiecare stație, indiferent de brand, va avea și puncte de încărcare electrică.
    6 6
  • ACE - Craiova
    Sa intelegem ca avem un pret fix de 29 lei / incarcare, indiferent de nr. de kWh incarcati?!

    Este chiar O.K.!!!!

    Ii asteptam si la Craiova...
    13 1
  • Inginerul
    Din ce stiu e 29ron incarcarea AC si 40 si putin cea DC, dar da, sunt preturi fixe pe sesiune. Tot e mai bine decat e-charge si e.on cu al lor 1.8 ron/kwh. Sa vedem cat o sa tina modelul asta Mol
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru