Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

#ElectricRomânia 2020: Cu aplicația mobilă JuicePass încarci mașina electrică în stațiile Enel X

de Dragoș Băltățeanu
Marti, 01.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Enel X, divizia de servicii energetice avansate din grupul Enel, a început dezvoltarea rețele de puncte de încărcare din România. Accesul la stațiile de încărcare Enel X se face cu ajutorul aplicației JuicePass.

Compania Enel se confundă cu istoria distribuției și furnizării de electricitate din România. Iar debutul electrificării din zona auto a transformat Enel într-unul dintre jucătorii principali ai unei piețe în continuă dezvoltare: cea a stațiilor de încărcare dedicate acestor mașini.

Așa a apărut Enel X, divizia de servicii energetice avansate din cadrul grupului Enel, concepută pentru a ataca frontal provocările noii ere a electrificării auto. Și încă de la prima ediție a proiectului Electric România, turul României cu mașini electrice, Enel X a fost alături de evenimentul organizat de Automarket.ro.

Bineînțeles, Enel X România va fi partenerul Electric România by Vitesco Technologies și la ediția 2020.

În România, divizia Enel X a fost lansată la finalul anului 2018 și și-a propus încă din start o țintă ambițioasă: 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice instalate pe teritoriul României până în anul 2023. Primii pași au fost făcuți la București, Timișoara și Constanța.

Enel X are în plan instalarea de stații de 22, 50 și 150 kW, iar acestea pot avea diverse forme. În portofofiul companiei italiene exista mai multe produse pentru încărcarea automobilelor electrice în funcție de nevoile fiecăruia.

  • JuicePump este tipul de stație de încărcare full-size ce poate oferi încărcări rapide de 50 sau chiar 150 kW, dar și conectori AC de 22 sau 43 kW. Poate încărca două automobile electrice în același timp și este dedidcată centrelor comerciale sau zone urbane.
  • JuicePole este tipul de stație cel mai întâlnit la nivel stradal, accesul consumatorilor făcându-se prin intermediul aplicației JuicePass.
    JuicePole oferă două porturi de încărcare în curent alternativ (AC) de 22 kW fiecare.
  • JuiceBox se adresează parcărilor private, sau pentru uzul unei companii mici cu o flotă de automobile electrice.

34 DE PUNCTE DE ÎNCĂRCARE INAUGURATE ÎN BUCUREȘTI

La începutul lunii august, Enel X România a anunțat punerea în funcțiune a unei rețele de 34 de puncte de încărcare în București și zone limitrofe. Majoritatea stațiilor instalate deja în Capitală au puterea de 22 kW.

”Vânzările de vehicule electrice și hibride sunt în continuă creștere, chiar și în perioada dificilă cu care ne confruntăm și într-un context în care piața auto, în ansamblul ei, scade puternic. Cu toate acestea, suntem siguri că segmentul de mașini electrice își va menține cursul ascendent, în special în România, și datorită relansării programului guvernamental Rabla Plus, care s-a dovedit a fi de o valoare reală pentru clienți,” spune Marius Chiriac, directorul Enel X România.

Din rețeaua de 34 de puncte din București, cele mai multe sunt de tip JuicePole cu două porturi de încărcare în curent alternativ (AC) de 22 kW ce permit încărcarea simultană a două vehicule electrice. Rețeaua de stații de încărcare Enel X cuprinde și stații de tip JuicePump, pentru încărcări rapide începând de la 50 de kW.

Instalarea punctelor de încărcare Enel X va continua cu alte unități în București, Timișoara, Sibiu și Constanța.

Începând cu această vară, Enel X a aplicat un model tarifar conform căruia șoferii își pot încărca vehiculele electrice începând cu 1,29 lei/kWh.

JUICEPASS - APLICAȚIA ENEL X PENTRU ACCESUL LA STAȚIILE DE ÎNCĂRCARE

Utilizatorii își pot încărca vehiculele electrice la punctele de încărcare Enel X folosind aplicația mobilă JuicePass - o interfața unică pentru clienții Enel X prin care aceștia pot accesa o rețea de peste 50.000 de puncte publice de încărcare din 18 țări europene.

Harta punctelor de încărcare din România și restul Europei poate fi consultată și online, aici.

Aplicația oferă acces prin parteneriat și la rețelele de încărcare IONITY și SMATRICS. Aplicația poate fi descărcată de pe Google Play sau App Store, iar ghidul de instalare poate fi accesat pe un site dedicat.

Prin intermediul aplicației JuicePass, utilizatorii de automobile electrice pot afla unde se află punctele de încărcare Enel X și starea în timp real a stațiilor. Se poate afla dacă stația este disponibilă, ocupată sau se află în întreținere. JuicePass mai oferă informații despre tipul stației (încărcare semi-rapidă sau ultra rapidă), tipul de cablu, puterea și distanța până la punctul de încărcare.

Pentru utilizarea aplicației JuicePass este necesară descărcarea din Apple Store sau Google Play, în funcție de tipul telefonului folosit. Apoi, utilizatorul poate crea un profil folosind datele personale sau prin intermediul contului de Facebook sau Google. JuicePass poate fi folosit și fără crearea unui cont, ca utilizator neînregistrat. 

Pentru a putea începe încărcarea, este nevoie ca utilizatorul să se logheze în aplicație, să își aleagă un plan tarifar și să adauge o metodă de plată. 

Planurile tarifare oferite de Enel X pot fi consultate AICI.

Comentarii (4)

  • ACE - Craiova
    Am mai scris-o, pe AM - cea mai simpla varianta:
    1) incarcarea masinii electrificate cu un card electronic de debit/credit/economii, etc....., cu tariful de incarcare afisat in clar pe statia electrica (lei/kWh, atat in curent alternativ cat si in curent continuu) si ID de identificare pentru aceasta statie;
    2) FARA APLICATII pe tefonul mobil dedicate PENTRU INCARCARE de la SUTE de distribuitori/vanzatori de energie electrica PUBLICI sau PRIVATI;
    3) numar european UNIC de interventii tehnice/reclamatii (gen 112) la un DISPECERAT comun (la care sa se racordeze TOTI ACESTI DISTRIBUITORI) - iar operatorul SA STIE OBLIGATORIU atat limba tarii respective cat si limba engleza (de exemplu)...

    ESTE DESTUL DE SIMPLU!!!

    Ati vazut ca, in multe tari din Vestul Europei, exista deja destule statii de carburant FARA OPERATORI (in regim self service), pe exact acelasi principiu...

    Cine ii intreba pe ENEL, ELECTRICA, E-ON, CEZ, s.a., de ce NU procedeaza exact asa/sau in alta varianta MODERNA, pentru usurinta raspandirii si utilizarii statiilor electrice de incarcare, la nivel EUROPEAN?!
    15 5
  • hazard
    DACA ai loc! Deja numarul masinilor electrice creste insa infrastructura ( ca de obicei) nu tine pasul.
    8 2
  • Edikkk
    Un mare bravo ENEL X !!

    NU mă aşteptat să spun, dar un mare bravo !

    Preţurile foarte bune, totul funcţional.

    Da, în teorie, utopie ar fi frumos cum zice dl ACE dar e bine şi cu sisteme diferite DAR FUNCŢIONALE

    Va veni şi epoca integrării, dar momentan ne trebuiesc funcţionale.

    Bravo din nou.
    8 5
  • Mie mi se pare totuși o măgărie ca Enel sa vândă curentul electric la 1.3 RON/KW tocmai ei care sunt distribuitori de energie... La utilizatorii casnici prețul este de 0.5 RON /KW cu tot cu certificate verzi și abonament. Înțeleg ca trebuie amortizata și investiția în stațiile de încărcare dar acolo se pot accesa fonduri europene nerambursabile. Eu pana una alta încarc la stațiile gratuite și consider EnelX și Renovatio ca fiind niște măgari în privința prețului cerut. Dacă ar fi cerut sub 1 ron/KW atunci era decent. Sa le fie rușine!
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru