În urmă cu câteva zile v-am prezentat situația vânzărilor de mașini electrice în Norvegia în 2018. Conform raportului oferit de Autoritatea Rutieră din Norvegia, 31.2% dintre mașinile noi vândute în statul scandinav în 2018 au fost 100% electrice.
Acum "sărim" în curtea olandezilor, o altă piață care a reușit să facă performanță în ceea ce privește vânzările mașinilor electrice.
Cel mai interesant rezultat constă în faptul că în luna decembrie 2018, SUV-ul electric Jaguar I-Pace a devenit cel mai bine vândut model de pe piața olandeză, cu 2.621 de unități livrate de constructorul britanic. Este pentru prima dată în istoria pieței din Olanda când un model electric primește titlul de "Best Seller of the Month" și detronează vehiculele echipate cu motoare cu combustie internă.
Mai mult decât atât, I-Pace deține acum și recordul pentru cele mai mari vânzări înregistrate într-o lună de un model electric.
Conform raportului oferit de autoritățile olandeze, 31% din totalul mașinilor comercializate luna trecută au fost electrice sau plug-in hybrid (PHEV), un rezultat excelent pentru acest tip de vehicule.
Pe tot parcursul anului trecut, 6% dintre mașinile noi vândute în Olanda au făcut parte din această categorie (electric sau PHEV).Tesla Model S ocupă prima poziție în topul vânzărilor realizate în 2018 în Olanda în segmentul vehiculelor electrice. Conform raportului, constructorul american a livrat 5.636 de exemplare Model S. Locul secund în topul anual este ocupat de Jaguar I-Pace cu 3.495 de unități, în timp ce pe ultima treaptă a podiumului a urcat Nissan Leaf cu 3.370 de exemplare comercializate în Olanda în 2018.
Începând cu 1 ianuarie 2019, Olanda a operat o serie de majorări la nivelul taxelor pentru vehiculele electrice cu prețuri mai mari de 50.000 de euro, iar acesta este unul dintre motivele pentru care vânzările au explodat pe finalul anului trecut.
Via | CleanTechnica
Bravo Olanda.
PS la un SUV este vorba de ţinuta de drum (cum stă corpul în maşină, cum cobori din maşină, cum se vede traficul din maşină )
SUV-ul n-are senile.
Tinuta de drum e cum stai in masina, cum urci in ea si cum vezi din ea?!?!?
Eu credeam ca se refera la cum ia curbele, cum ia denivelarile, cum franeaza, cum accelereaza, cum se comporta la viteze mari, deci ruliu, tangaj etc. ca la vapoare. La toate astea o masina normala da clasa SUV-urilor. Parerea mea.
Ţinuta de drum este tot ce are de a face cu percepţia şoferului şi pasagerilor în maşină !!
Unde scrie că ceaa ce am scris eu nu se încadrează în ţinuta de drum ?
acolo scrie