Analiştii de piaţă de la IHS Automotive estimează că Renault va comercializa 23.434 unităţi Zoe în 2014 şi 25.843 unităţi în 2015.
Ţinta de 50.000 de unităţi Zoe pe an va fi atinsă abia în 2020, estimează cei de la IHS Automotive. Specialistul în tehnologie de la IHS Automotive, Alastair Hayfield, spune că avântul acestor vehicule este influenţat şi de factori precum tehnologia acumulatorilor, legislaţie şi preţul carburanţilor, pe lângă infrastructura de staţii de încărcare pentru vehicule electrice.În tot acest timp, reprezentanţii Renault susţin că nu au nicio ţintă de vânzări prestabilită pentru vehiculele electrice. Purtătorii de cuvânt ai producătorului francez de automobile refuză să comenteze valoarea de 50.000 de unităţi drept ţintă de vânzări anuală pentru Zoe. Cei de la Renault s-au declarat încrezători că vor putea să atingă ţinta de vânzare globală pentru vehicule electrice, anunţată la 1.5 milioane unităţi până în 2016 la nivel de alianţă. Din ianuarie până în septembrie, Renault a vândut 6.600 unităţi Zoe, subcompacta fiind cel mai popular model electric al francezilor.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Ce buni analisti au astia....chiar sunt curios ca nu le-a dat cu virgula:)
@zoe aici pe forum eu sunt considerat anti Renault. Eu nu cred nici in modelul Tesla S, este foarte scump, astept cu viu interes prima iarna la - 20°C care va trece peste el
@dan_grec-imi doresc sa inteleg cum poti fi "anti" o anumita marca. Ce anume face pe cineva sa consume energie in a uri o marca sau alta. Inteleg sa nu-ti placa o anumita linie de design, o anumita strategie de marketing a unei marci dar pana la a fi dedicat in a fi impotriva uneia ma depaseste. Nici mie nu-mi plac majoritatea modelelor VW dar un GTI sau un Phaeton mereu il voi aprecia. Iar daca nu mi-as cumpara niciodata un Ferrari nu inseamna ca ii respect si ii apreciez pentru modul in care isi pastreaza imaginea si isi mentin aura de exclusivism . In ziua de astazi, chiar daca orice schimbare in lumea auto este cu dublu sens(este o afacere inainte de toate) ar trebui sa apreciem oricare constructor care incearcva sa ofere o alternative la ceea ce exista deja. Si mie imi plac masinile pe benzina cu nspe cilindri in Z, dar petrolul nu e infinit, iar daca ma duc la alimentara nu imi trebuie neaparat senzatii tari. Asa ca to ce e nou reprezinta o posibilitate in plus de a allege altceva. Iar Renault fie ca iti place sau nu a creeat mereu lucruri originale care chiar daca nu au fost mereu succese comercilal,macar au reprezentat un exercitiu de imaginative in lumea tot mai mare de sedanuri negre cu interior negru si butoane si mai negre.
Iversunarea mea nu este anti Renault, este impotriva acelor fani care nu accepta niciodata vreun argument logic si de bun simt, care au jignit de-a lungul timpului sub protectia anonimatului, care " macelareau" pe aici doar daca ii contraziceai, uneori cu argumente luate chiar din realitate, nu sunt anti electrice, nu urasc Renault, de acord c-au creat multe modele originale, dar de ce se poate vorbi cu tine, iar cu altii nu? Nu se poate sa vii tot timpul cu aceeasi placa cu " Ghosn zeul zeilor" si sa mai si incerci sa impui acest lucru prin voturi multiple, cu nu stiu cate nick-uri ,ca sa ce? Se schimba realitatea in modul asta? Daca eu zic ca Renault nu are fata de premium inseamna ca urasc aceasta marca ? Chiar gresesc cand spun asta? Ca sa nu mai spun de nenumaratele poezii de showroom, de parca toti suntem idioti pe aici, aceasta agresivitate si exagerare a dus, cel putin in cazul meu, la o astfel de atitudine, pai sa ma comport ca si cum n-as fi fost jignit de atatea ori, in conditiile in care eu n-am facut-o niciodata? Pai nu se poate.
acu fro 70 ani unii faceau broscute. Pai alea aveau fata de premium? Acum fac Phaeton...dar asta are fata de premium.
Am mers pe (i)logica ta...sper ca nu te superi
Phaeton a dovedit ca are fata de premium prin vanzarile realizate, de ce nu se poate intelege ca chiar conteaza imaginea? Ca este corect sau nu, e alta chestiune, dar asa sta treaba.
Ceea ce voiam eu sa scot in evidenta (am mai avut o discutie pe tema asta) e ca ORICE producator poate avea pretentii de premium si poate produce (la un moment dat) automobile premium. Vezi articolul despre K9. O masina care nu este cu nimic mai prejos fata de concurenti. Asa ca "renault n-are fata de premium" pare sa fie un text spus la nervi.
Si ai punctat bine...conteaza imaginea...Phaetonul tine strict de imagine. Si as mai adauga eu, una nu prea buna. Vanzarile stau marturie.
PS. sper ca am folosit ghilimelele la locul potrivit
Deci, as lasa deoparte pretiozitatile date de o marca europeana sau anostul design japonez si as incerca si ceva prospaturi (auto).
Multumit?
Vel Satis a fost original si diferentiere mai mare nu se putea fata de concurenta, m-am urcat in el la SIAB, asta se intampla acum 10 ani cred, mi-a placut spatiul clar superior fata de berlinele clasice, nu l-am luat la bani marunti, mi se parea super, dar potentialilor clienti din Europa intreaga nu li s-a parut sau daca li s-a parut n-au putut da 50 de mii pe un Renault, asta s-a intamplat, si ca sa dau un exemplu si din curtea PSA, cu cativa ani mai devreme se lansase 607, care chiar daca nu place unora, s-a vandut de 2 ori mai bine decat Vel Satis, apoi C6 care a fost super original din orice punct de vedere, a fost un esec si mai mare decat Vel Satis, cu toate ca Citroen avea o imagine mai buna in acest sens, pt astfel de modele, desigur ca nu este garantat sa se intample la fel cu viitoarele modele, dar parca sunt mai multe sanse sa se repete istoria decat invers, pur si si simplu sunt multi altii care au acaparat acest segment, iar acum concurenta mi se pare si mai puternica decat acum 10 ani, pur si simplu mi se pare tarziu.
"as lasa deoparte pretiozitatile date de o marca europeana sau anostul design japonez si as incerca si ceva prospaturi (auto)."
*anost e cumva gresit. Mai degaraba nefericit, nepotrivit.
Referitor la Phaeton, din cate stiu VW s-a gandit daca sa lanseze o noua generatie sau sa spuna "pas", asta pentru ca vanzarile au fost slabe. Ganditi-va ca masina asta avea in spate un brand mult mai bine vazut decat Renault (oricat de mult s-ar supara unii, cam asta e realitatea - in general VW e mai bine vazut decat Renault, in general) si mai avea in spate inclusiv imaginea Audi (asta pentru ca Phaeton sa poata miza si pe lux). Si cu toate astea vanzarile nu au mers si cel putin in opinia mea Phaeton nu avea cum sa fie premium, ci o limuzina scumpa, mai atent construita si mai ieftina cu vreo 15-20000 de euro fata de un A8. Problema este ca atunci cand ai vreo 70-80000 de euro nu prea iti vine sa te arunci la un VW cand iti permiti un BMW, Mercedes sau Audi. Cam asta e si treaba si cu premium facut de Renault. E cam greu sa renunti la BMW, Mercedes, Audi sau Lexus ca sa-ti cumperi un Renault. In plus mai conteaza si imaginea si prestigiul. Astea sunt doua lucruri care vand foarte bine in general. Eu nu zic ca Renault nu poate face o masina premium, spun doar ca este prea riscant.
Cat despre faptul ca Zoe nu se vinde bine... Dane, mi-ai luat-o inainte cu faza cum ca "ACUM" e momentul si ce stiam noi, niste simpli habarnisti de pe acest site. Lucrul asta l-am spus spus si eu acum vreo 3 luni, a aparut acum aceasta stire si ca sa vezi, "Nostradamul de Bucale" asa cum s-a facut misto de mine cand i-am suparat pe unii, a lovit din nou. Bine, nu trebuie sa fi clarvazator si sa prevezi viitorul ca sa-ti dai seama de niste lucrui. Trebuie sa fi insa realist si obiectiv si sa intorci subiectul respectiv pe toate partile. E o diferenta.
Nici tu nu esti de masini premium, asa ca nu inteleg ce te agiti aiurea p'aici. Cred ca ai o problema personala, cam multe frustrari adunate (probabil ai luat un VW sh si e praf) iar acum arunci cu noroi in Renault. Pffffff.....
Nu avea cum sa fie obiectiv 50.000 unitati in 2013 cand Zoe nici macar n-a prins un an intreg, iar Alianta a avut experienta testarii pietei cu Leaf. Deci asa-zesele surse "anonime" sunt cusute cu atat alba. Sigurele obiective declarate sunt cele din 2016 si 2020. Cel oficiel din 2016 apare de altfel si in articol, dar ce conteaza pentru un cititor avid de can-can si practicant al "sportului" ce se ocupa cu aruncatul noroiului?
De ce nu e obiectivitate sa se observe ca ZOE e cea mai vanduta electrica din EUROPA, nu din clasa mica, ci din intreg segmentul masinilor ecologice?
Nu inteleg ce vrei sa spui cu "Phaeton a dovedit ca e premium prin vanzarile realizate...". Phaeton a fost praf la vanzari. In ce fel a dovedit ca e premium? Vanzandu-se foarte slab? Tu din poza de profil esti mai BMW-ist de felul tau, de sh uri, nu de noi. Cred ca ai gresit site-ul. Aici se vorbeste despre: 1. Masini noi, 2. Masini electrice si 3. Masini care sa isi merite banii (raportate la clasele lor, evident), nu "abureala premium". Tu cu BMW ul tau de 15 ani la care nu se mai aprind farurile si nu le-ai schimbat ca nu ai avut bani sau care nu se vede din fum la semafor nu cred ca ai ce cauta in discutia asta. Tu esti din filmul celor cu valoare si dusmani. Jenant.... Si eu sunt de parere ca vremea electricelor nu a venit inca, dar nu ma refer strict la cele Renault ci la toate marcile. Tehnologiile actuale sunt departe de a fi ceea ce trebuie, indiferent de producator. PS. Un BMW de 20 de ani si-a pierdut de mult statutul de premium baietzel. Asta se vede si in pretul de 1200 euro cu care il iei de la germanica, mai ieftin decat un Logan de 8 ani. Si apoi il inscrii pe Bulgaria ca sa ne omori pe toti in Romania cu noxele tale.
Aviz redactiei Automarket predispusa titlurilor tip can-can.
zvon= informație neîntemeiată, care nu a fost verificată (și uneori tendențioasă)
http://insideevs.com/renault-doubled-its-ev-sales-in-january/