- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Reportaj
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
ELECTRIC ZEN - Test drive cu Mitsubishi i-MiEV
Ati stricat articolul la final cu siroposenii hollywoodiene "investitia in planeta e una infinit mai importanta" , nu sunt carcotas dar spre uimirea voastra din tot CO2 produs anual pe planeta masinile(autoturismele) reprezinta undeva sub 5% , asa ca nu inghititi gogoasa asta care trebuie sa ne faca sa ne simtim vinovati ca distrugem planeta .
O distrugem insa nu cu masina , ci prin consum , consum care pentru a fi satisfacut se produce CO2 , de la paine pana la apa care curge in baie , curentul care ramane aprins aiurea pe scara .
de exemplu in 5 ani costul unei masini pe benzina cu revizii si reparatii se ridica la 75% din pretul masini.
eu am de 2 ani, am platit la revizie pana acuma 5.5*2=11 bulioane si mai am inca 5 ani garantie pe el. si o masina din asta normala costa pana in 15 mii de euro, adica la jumate de pret ne una electrica. si sa nu-mi spuina ca reviziile si reparatiile costa 5 mii de euroi in primele 5 ani cand inca masina este in garantie.
sisteme de parcare automate = mai putin spatiu risipit pentru parcari ( ca ai fac masinile stiva, si nu au nevoie de loc ca sa coboare soferul din ele.. )
masini electrice ... = bullshit de marketing pentru a scoate bani din buzunarul clientului - vor mai trece cativa ani pana cand costurile de detinere a unei masini electrice vor fi in apropierea unei masini normale ( lucru la care vom ajunge cu ajutorul guvernelor care vor pune taxe din ce in ce mai mari pe masinile clasice )
revizii de consumabile in 10 ani ar fi 7000 lei pt o masina de 15k euro
apoi vine kitul de distributie care la 100-150k km tre schimbat. nu am avut inca o ocazia.
apoi vin placutele si discurile la vreo 60-90k km
sa zici ca ai 20k euro care din 35k euro este prea putin.
daca vorbim de o masina de oras care costa sub 10k euro, si la care reviziile sunt si mai ieftine, deja cred ca de fapt una obisnuita e sub jumate de cat costa miev momentan....
dar la cum se vede, preturile nu prea scad. adica prius si-a mentinut mereu pretul. ca au introdus ei nustucate noi tehnologii, pt a justifica la noua generatie mentienrea pretului e altceva. abia daca honda a scazut sub 20k euro. se menti prohibitve preturile special sa mai protejeze magnatii petrolieri.
daca au facut sandero hibrid la facultatea din pitesti o gasca de studenti, ce sa mai zicem. ca nu au aia acces la tehnici ultramoderne.
Atunci vom asista la moartea hidrocarburilor si a "tehnologiilor" invechite pe care le utilizam azi pentru ca asa vor cateva sute de "stapani" ai lumii de azi!
Potentialul energetic e imens si nefolosit pe Pamant!
Pentru a nu mai induce in eroare lumea ca electric inseamna verde, va comunic ca producerea curentului electric (cu mici exceptii) este mare daunatoare planetei. Cu un vehicol electric nu faci altceva decat sa muti poluarea din oras in afara lui. Surse de producere a curentului cunoscute ca fiind mai putin poluante sunt cele eoliene si solare - destul de slab raspandite.
Oricum ar trebui sa va ganditi ca renuntarea la petrol ar duce la dezechilibre financiare uriase la nivel planetar -- majoritatea statelor accizeaza combustibilii care sunt o sursa importanta de venit.
Acum va puteti face o idee de ce nu iese pe piata o inventie mai buna ?.....
autorul articolului a mentionat ca a obtinut cifra asta de 75% facand un calcul sumar, poate la un calcul mai exact ar iesi 70%, sau 65%
chiar si asa, daca eu as avea banii astia, mi-as cumpara un i-Miev
pana la urma, totul se rezuma la bani, exact cum a spus si autorul
1. electric inseamna verde;
2. electric nu inseamna sa poluezi in afara orasului;
3. sursele alternative de producere a curentului nu sunt mai putin poluante, sunt verzi!
4. renuntarea la petrol ar aduce bunastare pentru Pamant nu "dezechilibre financiare" - poate pentru Rockefeller si Exxon Valdez plus toti "bilderbergii"!!!
5. exista tehnologii de producere si captare a curentului sau energiei pe care tu nu le banuiesti, si sunt 100% eco!!!
6. in anii 30' cel mai mare inventator, Tesla(sarb cu origini romane) a inventat un motor fabulos si l-a montat cu succes pe un auto al acelor vremuri!!!motor electric fara baterii:)
7. Tesla a inventat o groaza de dispozitive de captare si distribuire a energiei "din aer", el este cel care a contribuit decisiv la multe proiecte guvernamentale secrete in SUA - astazi vezi HAARP!!!
8.Tesla avea un proiect grandios, dar nefinalizat( Morgan i-a taiat fondurile) - "electrificarea" planetei gratis, eco, prin captarea si redirectionarea energiei electrice catre toti consumatorii posibili!!!
9. concluzie: exista un potential urias de energie pe planeta si exista tehnologii de utilizare 100% verde, eco-friendly a acesteia!
In legatura cu alt capitol foarte daunator al autovehicolelor electrice - BATERIILE. - isi pierd calitatile dupa un numar limitat de cicluri si nu sunt "verzi" ca sa nu mai zic de pret ....
Eu mi-am dat cu parerea despre motorul cu hidrogen in cunostinta de cauza - nu mai intru in detalii tehnice dar in mare: se folosesc aceleasi motoare cu ardere interna ce exista pe piata - (nu ne vom arunca cu totii masinile la gunoi ) iar la teava de esapament va iesi doar apa.
Scuze daca am ofensat pe cineva cu parerea mea....
Tesla a demonstrat asta, Edison l-a aplaudat, Einstein l-a apreciat si guvernul SUA a secretizat si blocat accesul la inventiile marelui TESLA.
Eu despre astfel de tehnologii vorbesc.
Deci nu mai avem nevoie sa ardem petrol, simplu(in teorie).
PS: 1. cauta pe net despre motorul electric din anii '30...:)
2. alternativele SUNT suficiente pentru producerea curentului electric; nu mai e niciun secret, ca nu se vrea INCA asta e altceva!