Valul mașinilor electrice abia se formează în industria auto, iar începuturile unei noi ere sunt, ca de obicei, incerte pentru cei implicați. Dacă soluția stocării energiei electrice necesare unei astfel de mașini este astăzi reprezentată de bateriile care sunt îmbunătățite de la an la an în ceea ce privește capacitatea și densitatea energetică, o parte dintre constructorii auto nu uită să rămână în gardă și în ceea ce privește tehnologia Fuel Cell, în care hidrogenul stocat în rezervoare speciale și oxigenul din aer sunt supuse unei reacții chimice pentru a produce energie electrică și apă pură.
Evident, fiecare alternativă are avantajele și dezavantajele ei. Dacă bateriile sunt mai ușor de produs, dar sunt mai greu de încărcat și oferă o autonomie mai mică, hidrogenul lichid este mai greu de produs și înmagazinat, dar alimentarea se face într-un timp relativ identic cu cel al mașinilor pe benzină. În plus, autonomia tinde să nu mai fie o problemă.
Cel mai bun argument pentru această ultimă afirmație este un model pe celule de hidrogen (Fuel Cell Electric Vehicle, sau FCEV) pe care Hyundai îl va scoate pe piață în 2018. Deși nu are încă un nume oficial, acesta a fost dezvăluit ieri la Seul, capitala Coreei de Sud, într-o versiune foarte apropiată de cea de serie.
Bazat estetic pe conceptul FE, prezentat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2017, noul model promite să rezolve câteva dintre problemele pe care le au mașinile electrice de astăzi din cauza bateriilor limitate. Astfel, autonomia maximă anunțată în ciclul european NEDC va fi de 800 de kilometri, motorul electric va avea 163 de cai putere, iar mașina va putea funcționa fără probleme la temperaturi de până la -30 de grade Celsius.
Nu este primul model Fuel Cell pe care Hyundai îl propune publicului. În 2013, coreenii au scos pe piață o variantă experimentală a SUV-ului ix35, aceasta având rolul "ingrat" de a testa apele într-o zonă în care infrastructura era și este în continuare extrem de puțin dezvoltată. Conform celor de la Hyundai, între ix35 Fuel Cell și viitorul SUV prefigurat la Seul există diferențe tehnologice serioase, nivelul de eficiență a sistemului de pile de hidrogen - responsabil direct proporțional cu autonomia maximă a mașinii - fiind de 60%, în urcare cu 9% față de modelul din 2013.
Cele mai multe inovații apar însă la nivelul dentistății rezervorului care stochează hidrogenul sub presiune. Hyundai susține că acesta este acum împărțit în trei zone de capacitate identică, materialul compozit din care este construit rezervorul fiind și el modificat pentru ca grosimea și masa totală a acestuia să scadă.
La nivel estetic, noul model pe hidrogen dezvoltat de Hyundai se inspiră din conceptul FE, însă se transformă într-o mașină ceva mai "realistă" la nivel de detalii.
Conform comunicatului producătorului coreean, muzele designerilor au fost elementele din natură.Modelul Hyundai va fi lansat în prima fază în piața de origine a mărcii în prima jumătate a anului 2018, urmând ca ulterior să apară în showroom-urile Hyundai din SUA și Europa.
Între timp, Hyundai și Kia se concentreză în continuare pe dezvoltarea unor versiuni electrice pe baterii (Battery Electric Vehicle, sau BEV) ale modelelor deja existente în gamă. Primul pe listă este SUV-ul subcompact Kona, care va primi în prima jumătate a anului 2018 o versiune BEV cu o autonomie de 390 de kiometri.
Asteptam un raspuns concret din partea nemtilor. Peste vreo 15 ani. Ca la ei evolutia ajunge cu CFR-ul.
- hidroliza apei, in care se formeaza hidrogen si oxigen
- procesarea termo-chimica a hidrocarburilor (a se citi PETROL) din care se obtine hidrogen, monoxid de carbon, bioxid de carbon, etc !!!
in principiu dpdv comercial se foloseste metoda a doua, din petrol, astfel incat hidrogenul NU ESTE DELOC CURAT !!!
TOATA MINCIUNA ca masinile pe hidrogen sunt "verzi" este UMFLATA pentru ca spun ca exista totusi un procent (foarte mic) de hidrogen obtinut din hidroliza !!
Da, indiferent ca hidrogenul cum este obtinut, aceasta masina are ca "deseu" doar apa, dar problema este ca la producere este din petrol si la folosire MANANCA OXIGENUL DIN AER !
Cu alte cuvinte, daca hidrogenul ar fi fost obtinut din hidroliza (oxigenul lasat in atmosfera) la folosirea masinii pe cu pila pe hidrogen ar refolosi acel oxigen eliberat in atmosfera
dar cand hidrogenul provine de la hidrocarburi, nu facem decat sa reducem drastic nivelul de oxigen din aer si sa il umplem cu CO si CO2 (la producerea industriala a hidrogenului)
CU ALTE CUVINTE aceasta tehnologie nu este VERDE !