Efectul tsunami: piaţa auto japoneză a coborât în martie la nivelul din 1968
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dezastrul natural care a lovit Japonia la mijlocul lunii martie îşi face simţite efectele în volumul vânzărilor auto din Insulă. Conform datelor oferite de reprezentanţii industriei auto japoneze, în Japonia s-au vândut în martie 243.783 de maşini, o scădere de 44% în raport cu luna martie a anului anterior. Vânzările au scăzut atât de mult, încât japonia a ajuns la nivelul întâlnit aici ultima dată în 1968.
Cel mai "lovit" constructor este, evident, Toyota, cel mai mare producător auto al lumii anunţând o scădere cu 50% faţă de aceeaşi lună a anului anterior. Deşi volumele sunt mai mici, Subaru şi Nissan au scăzut, la rândul lor, cu 50%, respectiv 40%. Surpriza vine din partea celor de la Suzuki, ale căror vânzări au crescut în luna martie pe fondul lansării unor noi modele.
Aşa cum am notat în materialele noastre anterioare, tsunami-ul, cutremurul şi problemele ulterioare de la centrala nucleară Fukushima au dus la oprirea producţiei tuturor frabricilor pe care constructorii auto le au în Japonia.
Analiştii pieţei estimează că pierderile totale suferite de producători doar în luna martie vor ajunge la 600.000 de maşini, deficitul de producţie urmând să fie echilibrat complet abia peste doi ani.via | Automoto.fr
foto | Bigpicture
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (2)