Prima lună de toamnă a fost una prolifică pentru România în privinţa comercializării de maşini noi, ca urmare a lansării programului Rabla, care a avut iniţial 13.000 de tichete înainte de două suplimentari cu câte 4.000 şi, respectiv, 2.000 de tichete.
Ca urmare a relansării acestui program, numărul de maşini noi înmatriculate în ţara noastră în septembrie a fost de 9.361, în creştere cu 62.7% comparativ cu luna similară a anului trecut. Aceasta a fost de departe cea mai mare creştere procentuală din Uniunea Europeană, chiar dacă cifrele sunt nesemnificative comparativ cu pieţele vest-europene.
De exemplu, Marea Britanie este pe primul loc în top cu aproape 470.000 de unităţi comercializate, în timp ce Germania s-a apropiat puternic de pragul de 300.000. Franţa (169.000) şi Italia (154.000) sunt singurele ţări care au mai raportat vânzări de peste 100.000 de unităţi.
În ansamblu, piaţa europeană a crescut cu 7.2%, 1.455.180 unităţi, iar pe primele 9 luni ale anului creşterea ajunge la 8%. În România, în perioada ianuarie - septembrie 2016, s-au comercializat 64.812 de maşini noi, cu aproape 20% mai mult decât în primele nouă luni ale anului trecut.La capitolul vânzări pe mărci, Dacia s-a remarcat încă o dată printr-o creştere susţinută de 17.6% la nivelul Uniunii Europene după ce a reuşit să vândă 33.245 de maşini noi. Această performanţă a contribuit la urcarea Grupului Renault pe locul doi în clasamentul constructorilor din Europa (129.000), în defavoarea grupului PSA Peugeot - Citroen (127.000) care a înregistrat un declin al vânzărilor de 5%. Ca şi până acum, Volkswagen rămâne cel mai mare grup din Europa cu vânzări de 331.749 de unităţi (+5.5%).
La nivelul primelor 9 luni, Volkswagen îşi păstrează prima poziţie cu aproape 2.7 milioane de unităţi vândute, în timp ce PSA Peugeot - Citroen este pe locul doi cu un avans de numai 6.000 de unităţi în faţa celor de la Renault. De altfel, dacă ritmul din acest an se va păstra, Grupul Renault vă depăşi grupul PSA până la sfarstul acestui an.
Via ACEA
Comentarii (0)